Wie weet er leuke korte namen?

Discussie in 'De lounge' gestart door kaatje, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Wij zijn al wat aan het denken aan welke namen we leuk vinden bij een eventuele tweede. Maar waar we elke keer op komen is namen met een M. Dat is op zich niet zo'n probleem als het een meisje je wordt, maar voor een jongen zeer onhandig, omdat mijn man zijn naam met een M. begint.
    Zelf hebben wij al de volgende namen bedacht:

    Topper!!! Marit(h) voor een meisje
    Topper!!Marijn voor een jongen (helaas begint het met een M!!!)
    Jasper voor een jongen (mhhh????)

    ehhhh, dat was het wel zo'n beetje. Alle leuke namen die wij wel zouden willen zijn al in gebruik in onze familie: niels, tom, Lars, Marije, Kirsten, Lilian, Nienke, Nathan!!

    Die moeten het dus niet gaan worden.......... wie kan mij helpen???? :rolleyes:
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jesse, Jessie, Stef, Elize, Emma, Demi, Levi, Amanda, Alex, Samantha, Randy, Dennis, Rachel, Patrick, Jim, Charlie, ...

    Weet er even niet meer.
     
  3. Mickey74

    Mickey74 Nieuw lid

    18 okt 2005
    4
    0
    0
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tess. Luna, joep, mats, niek, nick, Suus, Guusje....
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik ken een Marijn en dat is een meisje :confused: ? Misschien kan het voor allebei??
    Je hebt op internet trouwens een hoop sites met namen
    bv.: http://www.voornamelijk.nl/
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja namen zijn zo smaakgebonden, ik hou niet van Nederlandse namen en als ik je voorbeeldjes zo lees gaat jullie smaak wel die kant uit maar Mike of Joey of Jilll vind ik wel erg leuk..

    Ochja, maakt het echt zoveel uit als je man en zoon/dochter met dezelfde voorletter beginnen?
    Mijn zwager en schoonvader beginnen allebei met een F alleen andere doopnamen en die worden vaak ook op post enzo genoteerd.
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik ook niet zo hoor hihi ;)
    Maar na het trouwen heb ik een echt hollandse achternaam, dus het moet er wel bij passen
     
  9. Nou ik ben al heel wat verder hoor, bedankt voor het meedenken, maar blijf vooral roepen. Misschien is het net die ene naam waar wij al zo'n tijd naar op zoek zijn. Tja, en Marijn vinden wij nog steeds de topper voor een jongen, maar het staat mij toch echt wel tegen dat het de zelfde beginletter is als mijn man zijn naam. Hij heeft verder geen bijnamen en op zich ben ik daar ook geen voorstander van. Mits het natuurlijk naar iemand vernoemd is, maar dat zijn ook niet de meest modieuze namen (Frans, Jaap, Wouter).
    Bij de geboorte van onze eerste dochter hadden we alleen nog maar een meisjesnaam verzonnen. Toen ze plots na 32 weken al ter wereld kwam, hadden we dus geluk dat het een meisje was. Over een jongensnaam waren we nog niet uit. Ik weet dus echt niet wat ik dan geroepen had als de arts had gevraagd: "En hoe gaat uw zoon heten??" uhhhhh wat dacht je van ...............Jan, ........... Pieter,.........Kees misschien. :oops:
    Dit senario wil ik dus voorkomen, ben nog niet eens zwanger en nu al aan het bedenken!!! Hoe vroeg kun je zijn!!

    Meisjesnamen:

    1. Marit
    2. Feline
    3. Emma
    4. Fleur???

    Jongensnamen:

    1. Marijn
    2. Julian
    3. Sem
    4. Tijmen
    5. Tijn
    6. Stef
    7. Dion
    8. Sven

    Meer namen zijn natuurlijk altijd welkom, het is nog wel niet zover, maar fantaseren over een naam is al erg leuk.
     
  10. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ik zie dat je vandaag kan testen, ben benieuwd.
    Duim voor je!
     
  11. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Jasper natuuuuuuurlijk hihihi zo heet mijn zoontje ook,iedereen vond het ook een leuke naam ;)
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    haha, ja ik ook, mijn meisjesnaam is volledig Italiaans evenals mijn doopnamen mijn voornaam is Indonesisch...maar heb nu dus ook een Hollandse achternaam terwijl mijn man weer een echte Italiaans voornaam heeft..ik heb nog voorgesteld dat hij mijn achternaam aannam maar dat ging zijn mannelijk trots toch echt iets te ver ;) maar ons kindje (ongeacht of t een meiske of een jongetje wordt) krijgt geen Nederlandse naam.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahaha Ja ik dus een mooie spaanse achternaam hihihi. Helaas... Nee hoor het maakt me niet veel uit. Komt wel goed hihi
     
  14. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hmm ik heb een hollandse naam en als ik trouw krijg ik ook weer een hollandse dus voor mij niet zo veel verschil.
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Of Frys: Fedde en Foekje?
    Grapje natuurlijk, maar echt hollands Jan begint bij mij al een beetje te kriebelen voor als het een jongen is.

    Groetjes van Kiki.

    PS ik vind mijn eigen naam ook wel leuk, maar dat vind mijn man verwarrend zegt-ie. :(
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij hadden als het een jongetje was geworden "Kars" genoemd (is dus een meiske) :)
    verder had ik
    Boyd
    Dailin
    Dwight
    Collin
    Ceylan

    Kars was een vernoeming van mijn man zijn opa
    ik wens je veel succes weet zelf en iedereen wel dat een naam uitzoeken niet makkelijk is
    ow en me zoon heet Davey dochter Amee

    gr debbie
     
  17. shannen

    shannen Fanatiek lid

    13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Ik ben nog niet zwanger maar nu al aan het denken voor een naam, en dat is best moeilijk we willen graag een naam wat met een A begint.

    Iemand suggesties??

    Liefs Shannen
     
  18. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Maakt op zich niet uit, behalve als je maar één voorletter hebt. Ik heb dezelfde voorletter als mijn vader, en dat was soms knap lastig met de post. Hij heeft heel wat post opengemaakt die voor mij was en andersom. Toen heb ik maar Jr. achter mijn naam laten zetten, maar nu kom ik er helemaal niet meer vanaf bij de Postbank (die snappen niet dat ik mijn naam niet wil wijzigen, maar alleen maar die twee lettertjes er weer af wil). Dus ik blijf waarschijnlijk Jr. tot mijn honderdste ... :rolleyes:

    En een energiebedrijf maakte het helemaal bont: toen ik uit huis ging en mijn nieuwe adres opgaf, kreeg ik ook gelijk de energierekening van mijn ouders naar dat adres gestuurd.

    Groetjes, Wendy
     
  19. lientje24

    lientje24 Lid

    1 okt 2005
    30
    0
    0
    werk in de keuken
    noordwolde
    he hallo

    Ik heb twee meiden en die heten Semantha en Dyantha
    maar ze hebben ook allebei een tweede naam Tiedsje naar mijn overleden schoonmoeder en Cassandra ja daar zit geen rede achter eigenlijk
     
  20. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    een naam met een a voor een meisje ashley ( zo heet onze dochter ) .

    groetjes yvonne
     

Deel Deze Pagina