ik ga met kerst een warm/koud buffet maken, maar ik heb niet zoveel inspiratie. wat mag er volgens jou echt niet ontbreken bij een warm/koud buffet?!
Stokbrood,kruidenboter,saté,kippenpootjes,gerookte zalm,gerookte makreel,garnaaltjes,salades,vleeswaren.
Meloen met ham, opgemaakte schaal (met o.a. tonijn, zilveruitjes e.d.), gevulde tomaten, salades (huzaren, vlees..), rauwkost, frietjes/aardappelkroketjes, rijst, saté, beenham. En een tip: Ga naar sites van restaurants en laat je inspireren door de menukaart, vaak staat er wel bij wat er in een koud/warm buffet zit!
Allerhande van de ah staan ook allemaal kleine gerechtjes in.. Mijn favoriet is altijd kleine knakworstjes met curry in bladerdeeg of pittige gehaktballetjes...
Een goede aangemaakte salade en vers brood (bij voorkeur geen stokbrood maar echt lekker verschillende soorten brood met gezouten boter!)
Beetje afhankelijk wat voor soort buffet je wilt doen. Wil je gewoon hollands, wil je oosters, wil je stamppottenbuffet. Hier afgelopen zondag net een buffet bij m'n ouders gehad: Chinese tomatensoep Oosterse kippensoep basmatirijst varkenssaté met satésaus gemengde groenten met gadogado saus en gekookte eieren gehaktballetjes gekruid met garam masala en komkommerraïta vegetarische groentecurry (met prei, sperziebonen en spinazie) papadums kroepoek Dingen wat hier doorgaans bij een zelfgemaakt buffet zitten: 1-2 soorten soep 2-3 soorten groenten 2-3 soorten vlees verschillende soorten aardappel of rijst (afhankelijk van het soort buffet) evt. salades (vega/vlees/rauwkost/fruit) evt. brood met boter etc.
Ik maak meestal dit: Soep Hartige taarten Koude pasta salades Spiesjes Zalm rolletjes Broodjes Bladerdeeg hapjes mini pizza's Kipkluifjes gegrilde groenten Mozarrella, tomaten, rucola salade Succes!!!