Benjamin stond hier ook op ons lijstje. Maar ik ken ook een jongetje van, nu, 6 die Jacob heet. Ik moest er even aan wennen maar vind het toch wel een leuke naam! Nu is het ook echt een leuk jongetje, dat zal wel meehelpen
Ik heb zelf met beide namen helemaal niets dus aan mij heb je weinig Als je 100% er van overtuigd bent dat dit het laatste kindje wordt vind ik Benjamin een passende betekenis, maar als roepnaam zou ik dan Benja doen Dat vind ik van beide namen En bij Benjamin denk ik daarnaast aan 'ik ben Jamin' (de snoepwinkel ) en 'ik ben, ja, min' als in dat je jezelf te min vindt.
Ik vind ze allebei leuk, maar denk toch een lichte voorkeur voor Benjamin. Ik vind Jacob met een c persoonlijk ook iets mooier dan met een k, maar dat maakt voor mijn keuze geen verschil
Wat een verschillende namen qua klank, ik vind Jakob heel hard klinken, nog extra versterkt door de schrijfwijze met de k, en Benjamin vind ik juist weer heel soft. Jacob met een c vind ik mooier en anders Benjamin.
Ik zou mijn derde graag Benjamin noemen! Maar mijn man vind het helemaal niets helaas. Jakob vind ik wat minder, maar ook leuk. Zou het zelf dan met een c schrijven (Jacob) dus.
De betekenis is niet jongste zoon, maar vanwege het bijbelverhaal wel vaak aan de jongste zoon gegeven. Ik zou voor Benjamin gaan. Bij Jakob denk ik snel aan hou je kop
Ik kan echt niet kiezen. Jacob is de 2e naam van jongste zoon. Benjamin vind ik ook mooi maar valt af door zwager, mensen mogen absoluut niet denken dat we hem vernoemen