Hallo dames, Wij gaan deze zomer een rondreis maken van bijna 4 weken door Midden Amerika. Ons mannetje is dan 16 maanden. Naast de kinderwagen willen wij ook een rugdrager meenemen maar ik heb geen idee of dat wel praktisch is en wat een goede en fijne rugdrager is. Uiteraard gaan wij nog uitgebreid proberen in een goede zaak maar het lijkt me fijn om hier alvast wat ervaringen te horen. Groetjes Liv
Wij hebben een rugdrager van Phil en Teds (model Metro) waar ze in zit sinds ze een jaar is. Het is wel een fijn ding hoor, lekker licht, handige vakjes, zonnen/regenkapje wat je er op kunt zetten etc. Vorig jaar in de aanbieding bij Prenatal gekocht. Zou er wel eentje passen (ook met je kind erin), want hij moet wel lekker zitten en een beetje bij je lichaam passen. Op vakantie nemen we vaak ook de rugdrager (en daarvoor de buikdrager) mee, want niet alle landen zijn zo lekker op buggy's berekend (stijle hellingen, trapjes, hobbelstraten, geen of slecht aangelegde stoepen etc.). Fijne reis trouwens!
Ik heb een Ergo Carrier. Tip, als je toch naar de VS gaat, daar zijn Ergo Carriers goedkoper. Een Ergo Carrier kan tot 4 jaar.
De beco Butterfly! Mijn dochter is pas 5 maanden en zit er nu in, maar ze kan er nog tot een paar jaar in. Geweldig ding en goede ondersteuning voor de heupjes.
hai wij zijn net terug van een reis door amerika en wij hebben de rugdrager van Vaude ( bij de Bever gekocht), nou zijn wij van oorsprong bergwandelaars/ klimmers , vorig jaar liepen we met deze drager in zwitserland, Hij is prijzig, maar erg goed en als ik hem vergelijk met andere dan zie ik dat deze wel erg stevig is en dat onze zoon er goed in zit en ook als hij in slaap valt is dat geen probleem. Succes met uitzoeken en een leuke vakantie
Ik heb laatst een Alpino geprobeerd. Die droeg ook fijn, alleen net iets te klein om lang in te kunnen zitten. Andere bekende merken die geschikt zijn voor een groter kindje is een Ergo of Yamo.. Mei-tai kan ook nog, maar persoonlijk vond ik de SSC(Alpino is soort "soft structured carrier") Makkelijker en fijner dragen.