Hoii ik heb gister de prikpil gehaald..op aanraden van mn gyn...doe het alleen 1x...over 3 mnd stap ik over op nuva of pleister...(dan is zoontje 4/5mnd) Want volgens haar hebben de nuva en pleister meer invloed op borstvoeding (productie achteruit)...en ik wil onegveer tot 6 mnd bv geven...dus dan is de prikpil nu beter en dan over 3 mnd kan ik wel iets anders nemen.. Krijg je nog "bijwerkingen"van de prikpil..? Hoe zit dat met bloedingen? Wat is uberhaupt jullie ervaring met de prikpil..
Ik heb met de prikpil nooit ook maar 1 bloeding gehad vanaf de eerste prik. Ik had als bijwerking toch echt wel een libido van 0 en vaginale droogte. Dat was minder prettig. In al die tijd niet eens ook maar 1 druppweltje afscheiding verloren. (dus wel altijd droge slipjes hahaha) Nu op 12 april de laatste prik gehad en dus al langer dan 3 maanden gestopt, maar de boel komt tot nu toe nog niet echt op gang. Maar 2x een zeer lichte ongi van een halve dag gehad. Tussenpoze tussen die 2 ongi's was maar 18 dagen. Ben ook echt heel ziek geweest van het ontpillen. Nu begin ik me sinds de afgelopen 2 weken weer langzaamaan beter te voelen, heeft dus echt wel ongeveer 3 maanden geduurd voordat ik me weer een beetje lekker voelde. Nu nog wachten op een normale cyclus. Maar goed, dit is allemaal wat na het stoppen is gekomen bij mij. Tijdens het gebruik alleen hetgeen wat ik in het begin van mijn bericht omschreef.
hmm..oke bedankt voor je reactie...hoop niet dat ik dara erg last van zal hebben...mss niet aangezien ik het maar 1 x neem...maargoed u never know... Ondanks geen bloedverlies had je wel de krampen van ongi of dat ook niet??
Nee, wat dat betreft heb ik nergens last van gehad, verder helemaal geen lichamelijke ongemakken. Ook een mooie gave huid gehad al die tijd, nu ik gestopt ben is dat helaas wel anders. (lees: ik zie er momenteel uit als een krentenbol)
hmm das weer minder ... oke nou bedankt...ik ben beniuewd...toch gek zo'n prik...en dan ben je 3 mnd "verzekerd"
Nou ja, het is even veilig is de gewone pil. En daar zijn uiteindelijk ook mensen zwanger door geworden. Er is altijd wel een heel kleine groep waarbij het ondanks de pil toch mis gaat. Maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel hihi. Je bent pas verzekerd als je doet aan geheelonthouding. ; ) Nou ja, nu ik erover nadenk. Was ik sowieso wel vrij veilig met de prikpil in verband van dat libido van 0. Ik moest me er af en toe echt toe zetten om het voor mijn man te doen, want voor mij hoefde het niet. En in verband met die droogte was glijmiddel ook ect een must. Dat ging niet meer vanzelf zeg maar. Ik hoop dat jij hier geen last van zal hebben. Maar dat is uiteindelijk toch weer bij iedere vrouw anders.
nee precies haha..mazar aangezien ik volledige bv geef en dat al een percentage verzekerd is tvoor 3 mnd denk ik wel veilig hhahHa.. wat betreft woestijntje haah ik hoop t niet, we kunnen nu eindelijk weer pfff hihi
Ik heb de prikpil ook gehad. 2 keer, voor mijn zwangerschapswens. Ik had vooral emotionele bijwerkingen. fysiek had ik helemaal geen last, geen bloedingen, geen krampen, niks. Maar rond de 8 weken werd ik steeds vaker neerslachtig, steeds meer huilbuien, libido in de ijskast.. Toch een 2e prik gehaald, omdat ik dacht dat het met een drukke periode te maken had thuis. Maar het heeft die 12 weken van prik nr2 ook nog geduurd. Echt dagelijks huilbuien om helemaal niks. Emotioneel wrak dus.. Na die 2 prikken ben ik opgehouden, en heeft het nog een maand geduurd voordat het beter ging. En na 9 maand pas weer een menstruatie. Ik hoor ook wel van dames die na de prikpil erg moeilijk weer ongesteld (en vruchtbaar) worden. Hoe langer je hem gebruikt, hoe erger het wordt. maar met 6 maand gebruikt, nog 9 maand erna geen menstruatie vind ik wel lang.. Dus ik zou zeker geen 2e ronde kiezen
jeetje das eigenlijk ook heftig...ja ik vroeg mn gyn naar de bijwerkingen, maar die deed er heel luchtig over...aangezien het toch maar om 1x gaat...tja..ik heb em al...ze liet em gelijk zetten... Nou maar afwachten...brrr ik huil al bijna nooit...alleen door zwangerschap en ontzwangeren haha..maar hele huilpartijen zit ik niet op te wachten als ik het wel krijg dan weet ik in elk geval waarom
Je hoeft ze niet te krijgen hoor. Ik reageer op de gewone pil ook redelijk emotioneel, alleen niet zo heftig.. En met de gewone pil kun je besluiten te stoppen. Als je deze prik hebt, zit je 12 weken eraan vast
Nee klopt..alleen ik wil sowieso 12 weken niet zwanger raken...mn kindje is dan pas 4,5 maand!! Daarna denk k pleisterpil..als die niet bevalt probeer in Nuva..ik wil alleen niet meer aan de pil! Heb lang moeten ontpillen plus ik haaaaat elke dag iets slikken! Pff
Met de prikpil maakt het niet uit of je hem 1x of 4 jaar hebt gebruikt. Er zijn vrouwen die hem maar 1x hebben gehad en die langer dan een jaar moesten wachten op hun ongi. Maar er zijn er ook weer die hem jaren hebben gehad en meteen na het stoppen weer regelmatig waren. Wat dat betreft wisselt het dus heel erg. Deze info vond ik helaas pas nadat ik de prikpil al gebruikt had en ik wilde stoppen in verband met kinderwens. Mijn huisarts heeft me echt onvoldoende ingelicht. Heeft niet erbij gezegd hoe lang het wel niet kon duren. Dan zou je zeggen, zoek je dan zelf geen info erover op? Nou ja, ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat als de 3 maanden om waren het uit mijn lichaam zou zijn, maar helaas.
serieus joh...ja dat het lang KON duren zei mn gyn wel..maar dan als j de prikpil langer zou gebruiken...en omdat ik niet na die 3 mnd weer ga proberen zwanger te raken zou het niet erg zijn... nou goed we zullen het wel ziren heh hhaha
Tja, je kunt nu sowieso niet meer terug. Als hij eenmaal gezet is zit je er voor minstens 3 maanden aan vast. Wat betreft dat het alleen erg lang kan duren als je hem langer gebruikt hebt, dat is helaas niet waar. Zoals ik hierboven al tikte zijn er ook vrouwen die hem maar 1x hebben gehad en waar het heel lang duurde. Dit staat in het farmacotherapeutisch kompas: Na staken van het gebruik zal het enige tijd duren voor de normale ovulatoire cyclus is teruggekeerd; de mediane tijd tot conceptie is 10 maanden (spreiding: 431 mnd.) na de laatste injectie en is onafhankelijk van de gebruiksduur. Bron: Farmacotherapeutisch Kompas Maar goed, niet iedere vrouw is hetzelfde en het hoeft bij jou dus niet zo te zijn.
Hier nog een exprikpilgebruikster NOOIT MEER! Ik had erg last van depressieve buien, een zenuwachtig gevoel en op het laatst veel haaruitval. Vanaf dat de prikpil gezet is duurde het 6 maanden tot mijn eerste ongi. Die duurde 8 dagen, toen 3 dagen niks, en toen weer een bloeding, en niet zo'n klein beetje ook Daar zit ik nu dus nog midden in. Wat een ellende, ik doe het nooit meer.
Hier nog 1............! NOOIT NOOIT meer!! Ik ben 8 weken prikpil vrij en daarvan 5 weken ongesteld! Zere borsten, zwanger voelen enz!
nouu jullie maken me bang !!!..ben blij dat ie over 2 mnd is uitgewerkt, daarna neem ik em echt niet meer!!!!!!!!
Tja, het is jammer dat we blijkbaar allemaal van te voren te weinig informatie erover hebben gekregen. Maar naar mijn idee weten de huisartsen zelf het gewoon niet precies.