In januari verwachten wij ons 3e kindje. We willen vooraf het geslacht niet weten dus zijn op zoek naar jongens/ en meisjesnamen. Voor een jongentje zijn we er wel uit, maar voor een meisje is het lastiger. Nu hebben we 3 namen op ons lijstje staan, maar we kunnen niet kiezen. Welke vinden jullie het leukste? Weike Wyke Remke Onze dochters heten Yinthe en Senne.
Hoe heten jullie andere kindjes? Misschien is het dan makkelijker advies geven Het zijn alledrie niet mijn type namen maar dan vind ik Remke wel het leukst! Ik heb drie nichtjes met soort gelijke namen: Rinke Wikke Jelka Misschien ook een idee?
Ik vind Weike en Remke meer jongensnamen (ik weet dat het meisjesnamen zijn, hoor, daar niet van)... Wyke vind ik wel gaan, mits de uitspraak Wieke is en dan vind ik het met ie geschreven een stuk leuker. En ik weet dat je er niet om vraagt, maar vinden jullie namen als Famke/Femke, Nienke/Nynke, Marrit, Renske, Silke ed niet leuk?
Ik vind Femke en Renske ook wel leuk, maar die zijn wat gangbaarder. We willen juist een naam die je niet zo vaak hoort.
En eindigend op -ke, dus? Amke, Bauke, Dieuwke, Eelke, Eke, Elke, Fieke, Geke, Heske, Hieke, Hilke, Ieke, Ilke, Imke, Jauke/Jouke, Jeske, Jitske, Mayke, Minke, Rinske, Yfke En van jouw lijstje dus Wyke, als je dat als Wieke uitspreekt.
Wyke, alleen als je het uitspreekt als Wieke. Ik ben echt een fan van namen eindigend op een -e en die minder vaak voorkomen, maar Weike en Remke vind ik echt niet mooi. Sorry. Wat vind je van Lyse?
Als Wyke wordt uitgesproken als Wieke vind ik dat ook de mooiste naam. De andere namen vind ik toch meer jongensachtig..
Ik vind ze alledrie niet leuk. Als ik zou moeten kiezen, dan Wyke (uitspraak Wieke). Silke vind ik inderdaad een hele leuke!
Vind Yinthe en Senne wel leuke namen, maar die 3 die je nu in gedachten hebt.. Nee, niet echt. Wyke (uitspraak: Wieke) dan het mooist. Of Hyke (uitspraak: Hieke) inderdaad? En ik ken zelf een Heike!
Is Renske niks? De namen die je noemt vind ik eerlijk gezegd verre van leuk, zo grof en "boers"......sorry.
Jilke vind ik ook een leuke naam dat wel in jullie rijtje past! Al vind je het misschien teveel op Yinthe lijken...