Eryn??

Discussie in 'Babynamen' gestart door TKL, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe schrijven we Erin?

1. Erin

2. Erinn

3. Eryn

4. Aerin

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. TKL

TKL Niet meer actief

Hoi allemaal,

Als meisjesnaam hebben wij Erin. Mijn schoonmama heette Gerrie en mijn mama Ingrid dus vond het wel een mooie combi van de namen.
    Alleen nu ligt het wel heel erg voor de hand dat ze daar gepest mee gaat worden.. Vinden jullie dan Erinn of Eryn of Aerin mooier???

Nou ik toch een topic heb geopend, gelijk maar ff over de jongensnaam...

Mijn zoontje heet Lennon en ik hou van typische Engelse stoere jongensnamen.. Daarom heb ik al heel lang James in mijn hoofd maar dat vind vriendlief niks en ik vind Gem ook helemaal geweldig!!

Vriend heeft nog niet zoon zin om over namen na te denken vandaar maar het eerste brainstormen met jullie :D

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    In het engels vind ik het een prachtige naam: in het nederlands zou ik het niet doen. Inderdaad om de letterlijke betekenis. Het dochtertje van mijn nichtje heet Mae: toen de grootouders vertelde dat ze een zusje hadden zeiden de andere kinderen; Ik wil ook mee...(mee naar toe). Dus als schrijf je het anders; de klank blijft hetzelfde. Wat vind je van Elin. Misschien niet helemaal de juiste combi, maar lijkt er veel op en ze wordt er waarschijnlijk niet mee gepest! Succes met kiezen en vooral doen wat je zelf wil!!
    (of en Lennon en Elin klinkt ook heel mooi samen!)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind Erin, Erinn en Eryn prachtige namen. Aerin vind ik een beetje gek om te lezen.
    Wel of niet gepest worden om een naam vind ik in dit geval geen reden om die naam niet te geven. Kinderen verzinnen altijd wel iets, en zó'n rare naam is het toch niet?

Jongensnamen: Dean(e) vind ik erg leuk, of Evan/Evyn.

4. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Door de uitspraak zou ik er zelf niet voor kiezen.
    Elin is wat mij betreft dan een beter alternatief.

Lennon wat een stoere naam!
    Hierbij nog een aantal andere Engelse suggesties:
    - Charlie
    - Aiden
    - Auther
    - Billy
    - Clark
    - Dean
    - Elwood
    - Garye
    - Jaylon
    - Timmy

5. Yona

Yona Lid

27 mei 2011
    23
    0
    0
    Noord-Brabant
    Erin of Eryn vind ik echt super! Elin trouwens ook!

Lennon en Lewis is ook een leuke combi of Lennon en Dex

6. TKL

TKL Niet meer actief

Hey ladies,

hartstikke bedankt voor jullie reacties. Helaas zijn de meningen wat betreft Erin/Eryn nog erg verdeeld. Elin is inderdaad een goede vervanger, alleen in mijn omgeving zijn er nogal wat Elins geboren de laatste tijd.

Leuke namen ook voor bij Lennon, maar dé naam zit er denk ik nog niet tussen (zal het vanaaf eens aan vriend voorleggen). Gem vinden jullie dus niks blijkbaar ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Bij Gem denk ik eerder aan een meisjesnaam dan aan een jongensnaam.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Erin vind ik heel leuk. Elin ook. Of eventueel Eline?
    Eryn vind ik niet zo leuk.

9. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kijk hier eens voor 4719 Engelse jongensnamen.

10. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik zou heel vaak James gaan zeggen, tegen je man
    tot hij het een mooie naam vind.

Ik vind James top! Helemaal bij Lennon!

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Vind Eryn een hele mooie naam, vooral in deze spelling, apart maar niet te ver gezocht.

James als jongensnaam vind ik ook mooi maar is wel heel veel voorkomend in het engels en wordt vaak afgekort als Jamie of Jimmy.

Aktuele stoere jongensnaam volgens mijn man, een engelsman, is Evan, Mason, Ryan, Dylan, Connor.

12. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Gem doet mij onmiddellijk aan de betekenis van 'edelsteen' denken, vind ik dus geen echte naam.

Erin spreek je toch uit als EEErin, dan heb je die andere betekenis toch niet? Ik zou anders Erinn schrijven, vind het een erg mooie naam trouwens!

13. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Eryn of Erinn vind ik niks. Erin zou niet mijn keuze zijn, maar ik vind het een prima naam. Ik weet niet of ik mijn kind in Nederland Erin zou noemen, de Nederlandse uitspraak vind ik niet mooi en het is een naam waar zeker opmerkingen door leeftijdgenootjes over gemaakt gaan worden.

James vind ik erg mooi! Het is de tweede naam van mijn jongste zoontje. Kun je je vriend echt niet overtuigen? ;)

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind de naam Erin wel een mooie naam, maar het moet wel goed uitgesproken worden, want bij uitspraak [er in] krijg ze geheid rare opmerkingen te horen. Ik vind de naam daarom niet kunnen in Nederland. De variaties op de gewone spelling vind ik te ver gezocht en niet mooi.

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou voor Aerin of Eryn gaan, maar dan wel echt de engelse uitspraak...

16. Iefie

Iefie Niet meer actief

James vind ik ook helemaal geweldig! Aangezien je andere zoontje ook een engelse naam heeft, waarom niet? Voor een meisje Eryn..weet 't niet zo goed. Vind het niet zo leuk bij Lennon eerlijk gezegd. Mag van mij wel iets 'engelser' nog zeg maar..wat vind je van Phoebe? Misschien niet meer zo populair, maar ik vind Lennon en Phoebe of James wel té cool hoor..maar jullie moeten het zelf weten natuurlijk ;) haha succes!

17. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Mmmm, een oud klasgenootje van mij heet Erin, en ja die is echt tot in den treuren gepest. " Mag ie Er in??" naja, ga zo maar verder. Heel sneu was dat, ze is toch wel haar hele schooltijd gebukt gegaan onder haar naam. Zal ook van de persoon afhangen, maar dat weet je nooit van te voren.

Gemma en Phoebe vind ik super leuk voor een meid. Lara en Lynn ook wel.
    James en Connor vind ik erg stoer en mooi, Philip vind ik trouwens ook echt te gek.

Veel succes!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Erin is een hele gangbare naam hoor in Engels sprekende landen, komt veel voor. Vind het een leuke naam maar moet wel bij jullie achternaam passen vind ik. Zou het gewoon bij deze spelling houden.

19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Erin/Erinn erg leuk!

Alec, Caleb, Jacob, Logan.... (op z'n engels alle 4) ook erg mooien namen vind ik..

Kate voor een meisje?

20. TKL

TKL Niet meer actief

Wat een hoop leuke reacties zeg!!!!! SUPER!!!!!!!!!
    ook een aantal leuke jongensnamen, vriendje werd er nog niet heel warm van.. Maar Logan vind ik ook erg leuk en Mason vooral!!

Grappig he die diverse reacties op 1 naam.. Nu weet ik het nog niet ;) En als je dan leest dat iemand echt iemand kent die ermee gepest werd.. Ach ja weet je, ik werd gepest om mijn xbenen :D hahhaha kinderen zoeken altijd wel iets denk ik... Maar toch blijft het moeilijk... Ik ga een poll plaatsen voor de spellingen, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina