Kan niet kiezen..

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ook;)

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier inductie en ga nooit weer terug naar gas. Snel, veilig en t grootste voordeel, heeel makkelijk schoon te houden! Echt super!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb gas op glas en heb nog nooit zo'n spijt gehad.

Niet schoon te houden. Wat een drama. Alle spetters van het koken komen op het glas en zijn slecht weg te halen omdat de pitten wat verhoogd zijn. Een groot drama.

Ik heb 4 pitten en een wokbrander aan de linkerkant. De pitten zelf kan je eraf halen maar de "rekjes" staan op een soort verhogingkje. Je kan er dus amper bij om het normaal schoon te houden.Strepen, vetvlekken, alles loopt overal omheen. Echt verschrikkelijk. Zonde van mijn 630 euro.

4. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Domme vraag misschien, maar waarom is inductie veiliger?
    Altijd gekookt op gas, blijkt wel uit de vraag boven :), en haat echt het schoonmaken van de pitten. Hoorde alleen altijd de riedel dat inductie zo onveilig was voor kinderen.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    +1! Vind persoonlijk zo'n gaspit echt lelijk.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ten eerste zit er een kinderslot op. Ten tweede gaat ie pas echt aan als er een pan opstaat. Dus ze kunnen per ongeluk op de tiptoetsen drukken, maar dan gebeurt er niks. Aan het vuur gas kunnen ze zich goed branden, bij inductie kan dat ook, maar (als het goed is, heb het niet getest natuurlijk :D) blijft de huid niet plakken.
    Nog een voordeel, maar heeft niks met kinderen te maken, is dat als er iets overkookt, de warmtebron uitgaat en gaat piepen. Ik zweer bij inductie!

7. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ah helder, dank!!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier keramisch, zat in deze keuken toen we er kwamen wonen.
    Nou ik vindt op gas echt veel fijner koken!
    Qua schoonmaken is keramisch wel handiger maar als je wat geknoeid hebt veel lastiger!

Het enige voordeel met dit keramisch vind ik dat er een kinderslot opzit.

9. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Valt mee hoor, maar je ziet wel iedere druppel vet mega goed.

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Wij hebben ceramisch maar dat hebben wij ook allemaal. Het kinderslot en aangaan als er een pan op staat. Als het overkookt gaat de plaat ook direct uit. Het voordeel van inductie is dat als de plaat uit gaat deze niet meer heet is. In het begin van dit huis mij nog wel eens vergist. Hiervoor hadden we namelijk inductie. Dat ik zo vlak na het eten wat op de plaat zette wat vervolgens smolt 😁

Deel Deze Pagina