Dames! ik ben 3 weken geleden bevallen, en wil nu weer met anticonceptie beginnen. Mijn huisarts adviseerde de Cerazette minipil, omdat deze goed samen gaat met borstvoeding. Heeft iemand ervaring met dit anti-conceptiemiddel? Het ligt morgen klaar bij de apotheek en ik mag meteen gaan slikken, wanneer ben ik dan beschermd door deze pil? (sorry hoor, klinkt heel kinderlijk, maar de vorige x dat ik met de pil begon was 13 jaar geleden..) En wat zijn de ervaringen met opnieuw zwanger willen worden na gebruik? ik lees op internet dat het bij meiden na gebruik vna deze pil heel lang heeft geduurd.. zijn dat indianenverhalen? alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen met deze pil! groetjes
Volgens mij ben je direct beschermd als je begint met die pil wanneer je bevalling niet langer dan 3 weken geleden is. Een tijdje geleden ben ik ook met die pil begonnen vanwege de bv, maar het beviel mij helemaal niet! Ik heb die pil ongeveer 6-8 weken gebruikt, maar had continue bloedverlies en daarom ben ik er weer mee gestopt en sindsdien nergens last meer van. Dus helaas geen goede ervaring mee, maar misschien dat het voor jou wel heel anders is natuurlijk! Succes in ieder geval
Mij werd verteld dat ik pas na 10 dagen volledig beschermd zou zijn. Hier geen bloedingen in ieder geval.
alles wat je wilt weten staat hier : Cerazette.NL Je bent na 7 dagen veilig als je begint na 21 dagen na de bevalling en anders ben je meteen veilig. Ik slik m nu 4 maanden. De eerste 3 maanden kun je doorbraakbloedingen krijgen, staat in de bijsluiter. Ik heb heel afentoe een ieniminie-bloedinkje gehad. Verder voel ik me er wel prettig bij eigenlijk, voel me een stuk minder "hormonaal" dan bij mijn oude pil Tja verhalen over dat je na pilgebruik moeilijk zwanger wordt zijn er over elke pil.. ik slikte 15 jaar de diane35 en had daar ook veel verhalen over gehoord, maar ik was in de 2e ronde zwanger!
Hier ging het de eerste 4 maanden prima met Cerazette, daarna heb ik 2 maanden lang non-stop! last van bloedingen gehad, toen was ik hem zo zat dat ik ermee gestopt ben. Maar daarvoor beviel ie me goed
Hij bevalt mij wel goed. Bij mijn vorige pil (voor ik dus zwanger wilde worden) had ik vaak last van hoofdpijn. Bij Cerazette valt het wel mee k heb verder ook geen last van een bv-dip gehad, geen doorbraakbloedingen. Wel een enkele keer wat krampjes gehad alsof ik ongesteld moet worden. (Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. ) Het enige nadeel vind ik dat je hem wel steeds ongeveer op dezelfde tijd moet innemen ivm betrouwbaarheid. Maar ik ben nogal vergeetachtig, dus dat lukt niet altijd.
bedankt meiden, maar jeetje wat een tegenstrijdige berichten.. de een wel heel tevreden, en de ander niet.. ik ben echt heel erg aan het twijfelen, ik heb hem hier liggen, maar ben nog niet begonnen, voelt gewoon niet goed, maar ja, ik wil wel bescherming.. lastig, ik ga straks maar even mijn huisarts bellen. bedankt iig voor het delen van jullie ervaringen!
Ik heb m negen maanden ofzo gebruikt, was er wel tevreden over... ben ook heel vergeetachtig, ben m zelfs regelmatig vergeten... dan nam ik m de volgende dag alsnog in. Heb denk ik drie keer een paar dagen gevloeid, maar dat was ook gezegd door de VK, je hebt geen stopweek en je hoeft ook niet te vloeien... kan best eens tussendoor komen. Na die negen maanden weer overgestapt op Microgynon30, die heb ik denk ik een maand of vier, vijf nog geslikt. En was in ronde 4 na stoppen voor de tweede maal zwanger.
je kunt het toch gewoon gaan proberen en als het niet bevalt dan stop je weer? Ik had vroeger altijd last van hele lange zware ongi's dus ik dacht dat ik met cerazette wel veel bloedingen zou hebben... ik dacht ik probeer gewoon een strip en gaat het niet dan stop ik weer. Gek genoeg heb ik bijna geen last van die bloedingen dus gebruik ik hem nog steeds.