hey meiden. meschien een hele dome vraag maar hoe kom je er nou precies achter hoe lang je cycles is want ik snap er egt niks van wij hebben namelijk net besloten om voor een 2e kindje te gaan maar mijn zoontje was eigelijk een ongelukje dus ben er nog nooit egt mee bezig geweest wie kan het mij een beetje uit legen!! liefs shirley
Hoi Shirley.. Domme vragen bestaan niet!! Duss...ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen.. De lengte van een cyclus is bij iedere vrouw verschillend..een aantal factoren spelen hierin een rol..Ben je aan de pil geweest of niet?? Heb je andere anticonceptie gebruikt?? Deze methoden bevatten namelijk hormonen, die ervoor kunnen zorgen (wanneer je ermee stopt) dat je lijf er even over doet om weer helemaal zelf alles te regelen.. Ik zie aan jouw banner dat je een kindje van ruim 2 maanden hebt. Heb je al gemenstrueert na je bevalling?? Want ook dan moeten al je hormonen weer op orde komen en hun regelmaat terugvinden. Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen. Je begint met tellen vanaf de dag dat je menstrueert (dat is dan dag 1)..Op het moment dat je weer ongesteld wordt, begint een nieuwe cyclus.. Ongeveer 14 tot 16 dagen voordat je ongesteld wordt, heb je een eisprong. Een aantal dagen (2-3) voor de eisprong en de dag van de eisprong zelf, ben je het meest vruchtbaar. Nou..een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!! Veel succes in ieder geval!