Om mijn verhaal niet te lang te maken () even een korte opsomming: 29 feb. 2012 laatste pil geslikt (Cerazette). Sindsdien nog steeds geen menstruatie gehad (en dus ook geen eisprong). Laatste menstruatie was in januari 2009 (Cerazette had geen stopweek, dus nooit meer gemenstrueerd). Elke maand erge buikkrampen (piek op 16 mei, 17 juni en 14 juli). Afgelopen weekend wat steekjes, ik vermoed misschien vruchtbaar slijm (was helder en kon draden trekken). Ovulatietest gedaan, werd op zaterdag donkerder maar niet zo donker als de controle streep. Volgende dag weer lichter. Afgelopen zondag hebben we het "gezellig" gemaakt En nu.... voel ik me regelmatig vaag misselijk. mijn borsten voelen soms wat gespannen aan, af en toe een steekje in mijn onderbuik. Vanmorgen getest (ik weet het; veeeeeel te vroeg ) en die was (natuurlijk) negatief... Misschien zit het allemaal wel tussen mijn oren, ik zit gewoon mezelf gek te maken pfff. A.s. dinsdag mag ik voor de eerste keer naar de gyn. Kan hij het dan met een inwendige echo zien als je zwanger bent? Spannend...!! Moest het ff van me af typen hoor!
Ik snap niet heel veel van je cyclus in je verhaal, maar de gyneacoloog kan via een inwendige echo al heel vroeg zijn of je zwanger bent. Hij ziet dan dik baarmoederslijmvlies en evt. een vruchtzakje. Ik ben vorige maand zwanger geweest (miskraam gehad) en dat was op de echo ook duidelijk te zien terwijl het maar een paar weken was.
Tja... mijn cyclus... euh, welke cyclus? Dat is dus het punt. Ik heb geeeeeen idee! Omdat ik in feite al ruim 3,5 jaar geen menstruatie meer heb gehad. Laatste menstruatie was voordat ik zwanger werd in 2009. Na bevalling niet meer gemenstrueerd (maar ik ben toen dus na een paar maanden aan de Cerazette gegaan en die had geen stopweek). Dus het is mij allemaal een raadsel... Bedankt voor je verhaal, ben benieuwd wat de gyn allemaal ziet dinsdag...!!
Ik heb na het stoppen met de cerzette ontzettend lang moeten wachten op een cyclus uberhaupt dat ik maar met de pil ben begonnen... Je lichaam kan ook gewoon last hebben van het stoppen met de pil.
Hoe lang duurde het bij jou dan? En hoe bedoel je dat je daardoor maar met de pil ben begonnnen? Was jij er niet mee gestopt i.v.m. kinderwens dan?
Nou ik heb borstvoeding gegeven en die pil geslikt. Toen gestopt met bv en een maand later met deze pil. Ik heb wel 3 maanden gewacht want in principe wilde ik gewoon een ongi afwachten en dan beginnen met de pil. Ik ben zwanger geweest, bv gegeven en dus heeeeel akng niet meer ongi geweest en wilde hierom even een ongi hebben
Ok, ik snap het. Ik heb de Cerazette ook gekregen i.v.m. borstvoeding. Ik heb mijn dochter ruim 2,5 jaar gevoed, ben er twee maanden geleden mee gestopt. Maar dus al eerder met de pil gestopt (29 feb.). Ik wilde ook eerst een menstruatie afwachten en daarom deden wij "het" met condoom, maar die menstruatie blijft dus tot op heden (nu 5 maanden geleden dus) nog steeds uit... Inmiddels doen wij het trouwens niet meer met condoom, ik vond het wel prima! Maar ja, nu weet je dus nooit of je zwanger zou kunnen zijn. Voor hetzelfde geldt krijg je een eisprong (de eerste sinds tijden) en ben je meteen zwanger! Dus OF ik word over twee weken ongesteld, OF ik ben zwanger, OF er is nog steeds geen eisprong. Ben daarom ook heel benieuwd wat de gyn ziet dinsdag, kan haast niet wachten! Ik hoop dat alles er goed uit ziet en er niks aan de hand is. Dat ik maar gewoon geduld moet hebben.
Ja hier deden wij het ook wel eens niet veilig toen en ik werd gek hahahahaha... Hier duurde het dus heel erg lang. Maar jullie willen er gewoon weer voor gaan? Ik zou bijna zeggen slik even een maand de pil...want dit is ook niks hoor.
Ja, wij willen graag een tweede kindje, daarom ben ik met de pil gestopt. Maar volgens mij begrijp ik je nog niet helemaal goed. Bedoel je te zeggen dat wanneer je weer een maandje de pil slikt, dat je dan wel weer "gewoon" ongesteld wordt? Kan dat echt helpen? Heb er nog nooit van gehoord namelijk... Heb wel gehoord dat er speciale tabletjes of injecties zijn om een menstruatie op te wekken. Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?
Je vermoedt dat je afgelopen weekend je eisprong hebt gehad, zondag geklust en daarvan denk je nu al symptomen te hebben? We zitten nu 3 dagen na je kluspartij. Als het eitje bevrucht is, gaat het zich eerst nog innestelen. Dat duurt ongeveer 5 dagen. Men zegt dat je vanaf innesteling pas HCG gaat aanmaken met bijbehorende symptomen. En testen daarmee ben je helemaal veel te vroeg. Ik vraag me overigens af of de gynaecoloog dinsdag al iets zou kunnen zien. Op een echo van 4 weken zie je meestal alleen nog verdikt slijmvlies. Maar jij zou dan nog maar net 3 weken zijn en dan valt er helaas echt nog niks te zien. Uiteraard duim ik voor je dat je gewoon lekker zwanger bent en over 2 weken positief test!
ja gewoon een maand de pil slikken en dan weer stoppen dan wordt je tenminste weer ongi dus krijg je ook eindelijk weer een ei...maar vraag dit gewoon aan je gyn als je daar toch naartoe gaat