Ontsluiting/verstrijken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamaloew, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi

Ik ben gister in het ziekenhuis geweest en nou heb ik 1cm ontsluiting dit is mijn 3e kindje dus ik weet dat dit niks zegt over de bevalling,maar mijn vraag is
    Is mijn baarmoedermond verstreken of zegt die 1cm niks.
    Oh ja ik heb trouwens nog nooit volledige ontsluiting gehad ben nooit verder gekomen dan 5cm.En ben dus al 2 keer bevallen met een keizersnee.

En de volgende vraag is hoe maak je nou het onderscheid tussen afscheiding en vruchtwater.
    Nou zegt iedereen de geur maar als het gemengd is ruik je dat toch niet.
    Bij mijn 1ste heb ik 2 dagen rondgelopen met gebroken vliezen dus weet uit ervaring dat het heel moeilijk te bepalen is,maar misschien hebben jullie een tip.

Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamaloew,

1 cm zegt niets over de verstrijking van de baarmoedermond, want soms gebeurd dat tegelijk, zeker als het niet je eerste is. Zegt dus helaas niets over wanneer je gaat bevallen inderdaad. En het kan inderdaad heel lastig zijn te zien of het vruchtwater is. Wanneer je twijfelt kun je eens een hydrofiel washandje in je broekje doen (eentje die nog niet/niet vaak gewassen is ivm niet absorberen van de vloeistof). Als je die een uurtje hebt ingehad en hij is droog of slijmerig is het geen vruchtwater en bij twijfel of echt vocht dan bel je de vk.

Groetjes Brigitte

3. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    brigitte bedankt voor je antwoord.

Word gewoon erg onzeker van al die afscheiding en dan de ervaring dat ik het bij de 1ste absoluut niet door heb gehad laat me twijfelen.
    In ieder geval bedankt

Deel Deze Pagina