Milan is sinds een week of 3 verhuist naar zn nieuwe slaapkamer. Hij gaat altijd lief slapen zodra je hem in bed leg maar elke nacht zo rond 3.00 a 3.30 is hij klaar wakker. Voor een keer niet erg maar het duurt nu al 3 weken en het begint me al aardig op te breken. Meesta rond 5.00 a 5.30 valt hij weer inslaap en kan ik ook weer gaan slapen, helaas voor korte duur want rond 7 uur is hij weer klaar wakker. Ik heb de laatste dagen totaal geen fut meer en probeer smiddags nog wel eens even te gaan liggen maar dat word meestal niets. Is dit een periode waar hij even doorheen moet misschien ?
Hoi, Dan wordt hij dus wakker uit gewoonte. Wat vervelend voor jullie en ik kan me voorstellen dat je moe bent. Je zou kunnen proberen zijn (nieuwe) slaappatroon te doorbreken door hem 3 nachten tot een week lang een uur voordat hij wakker zou worden (dus om 02:00) zachtjes wakker te schudden (dus niet helemaal wakker maar zodat hij zich even omdraaid of zo) zodat zijn slaapcyclus doorbroken wordt. Dat houd wel in dat je dus je wekker moet zetten maar het schijnt echt te werken. Ik heb dit uit een van de boeken van Tracy Hogg, 'Wat je Baby verteld'. Ze is zo'n soort babyfluisteraar. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je er misschien geen zin in hebt. Ik zou het zeker wel proberen want als het al 3 weken zo is weet ik niet of het opeens over gaat. Succes, M
Wat doe je als hij wakker wordt? Haal je hem eruit? of iets anders. Wij hadden dit ook eerder, je kon de klok erop gelijk zetten. Wij boden meteen een fopspeen aan, legden onze hand ca. 10 seconden op zijn hoofdje en liepen daarna snel weg. Geen licht aan, geen woord. In het begin vond hij dat natuurlijk niet leuk, maar we hebben volgehouden. Na verloop van tijd was alleen de fopspeen voldoende (vaak sliep hij dan meteen weer) en dan snel weggaan. Uiteindelijk sliep hij door. Veel succes!
ga je meteen naar hem toe als hij wakker is? sascha word soms 's nachts wakker, dan huilt ze en zijn haar ogen open en ligt ze met haar hoofd te schudden. ik wacht altijd met de kamer inlopen en vaak ligt ze dan weer binnen 3/4/5 minuten te slapen
Milan komt zelf zn bed uit en komt me dan wakker maken. Ik knuffel dan nog even met m en leg m dan weer terug in zn bedje en geef hem dus ook zn fopspeen .. en dat word eigenlijk een heen en weer spelletje want zodra hij doorheeft dat ik weer in bed lig dan komt ie weer. Ik blijf ook nog wel eens net buiten zn kamer staan voor het geval hij er dan weer uitkomt maar dan blijft hij mooi liggen, en komt hij weer zodra ik in bed lig. Uiteindelijk valt hij dan wel weer inslaap maar dan zijn we zeker al 1,5 a 2 uur bezig.