splendid Boekenclub oplichterij!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Kimi1, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hoi Dames.

Vorige week ging bij mij de bel, stond er een man die mij met een mooi verhaal probeerde over te halen om leuke boekjes te bestellen voor mijn dochter, ik zou maar 8€ verzendkosten betalen en was een samenwerking met alle scholen in de omgeving bla bla bla een heeel verhaal! Ik met mijn domme kop rekeningnummer gegeven enz, en op 't laatst vroeg hij voordat ik 't vergeet wilt u even een handtekeing zetten? Ik keek op zijn papier en zag dat er 33,80€ stond, dus ik zeg tegen hem nee laat maar ik zie er vanaf ik hoef die boeken niet meer, hij ok prima! En liep verder, ik nog een beetje verbaasd en onzeker achter en denkend dat hij dus niks kan doen aangezien ik niet getekend hebt... Nou je voelt de bui al hangen, 2 dagen later 33,80 van mij rekening afgehaald! Zonder nog maar iets te hebben ontvangen, of uberhaubt een machtiging afgegeven dat ze zoiets mogen!! Nog niet eens akkoord gegaan of getekend! Ik over de rooie vanmorgen Splendid gebeld met het hele verhaal, zegt die vrouw ja ik zie hier wel een handtekening staan! Nou ik meteen gezegd dat ik dus never nooit niet heb getekend, 't geld heb laten terug storten, en die boeken dus echt niet wil hebben, en als ik ze toch krijg meteen aangetekend retour terug ga sturen! Ze zou me een mail sturen met waarin ik dus volgens hun een handtekening zou hebben gezet, nou tot nu nog niks ontvangen, ik ga vanmiddag na de bank en laat hun rekeningnummer blokkeren. Ja ik weet dat ik heeeeeel dom ben geweest om mij rekening nummer te geven, een hele wijze les! Wat kan ik nog meer doen behalve rechtsbijstand dadelijk gaan ze moeilijk doen?internet staan vol van hun vieze praktijken! Iemand meer ervaringen hier in?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Verkoop aan de deur: let op! | ConsuWijzer.nl

En als je in je recht staat.. Volhouden.

Wij hebben ooit iets dergelijks aan de hand gehad mbt telefonische verkoop.. Uiteindelijk nadat ze echt heel indrukwekkend hadden gedreigd met alles wat los en vast zat en bovenal dikke rekeningen en deurwaarders...
    Ineens kon de factuur verscheurd, mochten we het ontvangen blad houden en hebben we er nooit meer wat van gehoord.

Speel hun spel!
    Zorg dat je weet wat je rechten zijn, wat hun plichten zijn en hou ze er aan. Ze geven op zodra het meer gaat kosten dan dat het oplevert.

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ja ik weet zeker dat ze gewoonweg eigelijk niks kunnen, ze hebben mijn handtekening/krabbel vervalst, en ik ga mn gelijk op alle mogelijke manieren opeisen, dit is gewoon schandalig..

4. Saskia78

Dat is het ook.. Voelde me ook zooo dom toen.
    Ik weet waar je rekening mee moet houden en ken veel vieze trucjes en TOCH erin gestonken hè

Succes in ieder geval!

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Dankje Saskia gaat allemaal wel goed komen hopelijk! :)

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik kan zo slecht tegen dat soort dingen. Volhouden hoor. Laat dat stelletje misbaksels maar een poepie ruiken!

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ja dat sowieso Annette! Hun hebben een groot probleem nu ikke niet ik schakel iedere instantie in als 't moet om mijn gelijk te behalen, ik laat me niet oplichten door zo'n misbaksels, is een wijze les weer, ik wacht nog even 't kopie af anders hang ik zo weer aan de telefoon.

8. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Krijg net een mailtje binnen dat ze mij uit het systeem hebben gehaald en de des betreffende meneer word aangesproken omdat er misbruik is gemaakt van de situatie, was al een pakketje onderweg maar die mocht ik houden, dat vind ik dan wel netjes! Ik bewaar de mail goed voor als er nog wat voorvalt! Nou eind goed al goed! Haha

9. knap

knap Niet meer actief

Ben je nog binnen 8 dagen. Dan kan je zowiezo hier van af..

En laat hun maar met jou handtekening komen aan zetten.

Ooit tekende ik ook bijna voor iets. Ik eiste toen dat het voor de deur werd door gescheurd...... Ook al stond mijn handtekening er nog net niet onder....

Dus sla ze ook met de 8 werkdagen regeling om de oren... Niet vergeten.

10. Saskia78

Dat viel reuze mee :)

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik zou het pakketje toch echt terug sturen, dan kunnen ze je nooit iets maken dat je het hebt aangepakt. Sterker nog van zulke bedrijven zou ik niet eens iets in mijn huis willen hebben!

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

jij bent niet dom hoor, jij wilde tekenen voor wat hij je had verteld..
    heel logisch en normaal... en toch fantatisch dat je het bedrag ziet voordat je tekende.
    Je bent gewoon opgelicht. Goed gedaan en doorzetten nu.

Dit is wel een reden dat wij blij zijn met de "geen colportage" sticker op onze deur!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dit is niet alleen schandalig...het is een misdrijf

Dus misschien kun je je rechtsbijstand inschakelen of het juridisch loket benaderen om eventueel verdere stappen te ondernemen.

Even onderzoeken of het valsheid in geschrifte is en aangifte doen ( volgens mij wel namelijk)

Valsheid in geschrifte - Wikipedia

Dit gaat namelijk verder dan alleen even een klant opschrijven...

14. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Het kan je ook overdonderen hè ;)

Hoop dat hiermee alles is opgelost. Ken genoeg verhalen waarbij het nog een tijdje doorging, dus hou idd alle stukken die je toegestuurd worden bij je! Niks wissen, verwijderen of weggooien.

Ik heb een hekel aan verkoop aan de deur. Ze mogen best info achterlaten, maar ik teken niks, en geef geen info over wie is ben of wat mijn rekeningnummer is.

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Dames! Bedankt voor de reacties!! :)

16. rums

rums Niet meer actief

Ik zou het pakket toch terug sturen zodat je daar geen gezeur over krijgt.

17. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    dat pakket kun je echt gewoon houden.
    Ze zullen dat zelf op het postkantoor laten liggen en nooit ophalen!

Deel Deze Pagina