Wie ook hematoom bij 1e echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Manu74, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manu74

Manu74 Lid

22 apr 2009
    56
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag 1e echo gehad, allemaal goed, hartje klopt, helemaal blij.
    Alleen nu zag de echoscopiste een hematoom van 5 bij 5 mm naast het vruchtje, ze vroeg nog of ik bloedverlies had, nee dus.
    Verder heeft ze ook niks gezegd, heeft me een brief en fotos meegegeven voor de gyn, daar moet ik maandag heen.
    Maak me nu toch wel een beetje zorgen, misschien wel voor niks en stelt het niks voor, maar goed.
    Wie heeft dit ook gehad en hoe is het verder verlopen?

Groetjes Manu

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik had het bij m'n dochtertje, de echoscopiste zei toen dat ik rond de 9-10 weken wat oud bloed (bruin) kon verliezen. Ik heb inderdaad toen wat bruinverlies gehad, niks bijzonders verder en ik heb een kerngezonde dochter gekregen. Don't worry, is waarschijnlijk van de innesteling. ;)

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hier ook gehad tijdens deze zwangerschap! Met 9 weken verloor ik ineens bloed, best veel dus schrokken heel erg. Toen bleek dat er een hematoom van 4 cm doorsnee zat. Die is vanzelf weer weggegaan en ben nog steeds helemaal top zwanger en het gaat super goed met het kindje! :)
    Dus wrs kun je wel wat bloedverlies verwachten ja. Niet al te druk om maken hoor! Succes!

4. Manu74

Manu74 Lid

22 apr 2009
    56
    0
    0
    Dankjewel voor jullie reacties, ben toch wat gerustgesteld en blij dat het bij jullie goed gegaan is. Maandag naar de gyn, even afwachten wat hij zegt.

groetjes Manu

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij ons tweede zoontje had ik n groot hematoom, iets van 6 bij 10 geloof ik... We kwamen daarachter omdat ik met 6 wkn enorm begon te bloeden, dacht dat ik weer n mk had (maand ervoor ma), liep echt leeg op de wc... Mocht meteen voor n echo komen (was toen in de VS en daar laten ze je niet afwachten gelukkig!) toen bleek alles ok met ons vruchtje. Omdat het hematoom zo groot was was er n risico dat het vruchtje mee zou komen met het bloedverlies, maar het zat aan de goede kant, dus het hoefde niet langs get vruchtje naar de uitgang, dat scheelde. Uiteindelijk heb ik bij hem nog bloedverlies gehad (steeds paar dgn niet, dan weer 1-2 dgn wel tot en met de tiende week. Het hematoom was met 16 weken weg, opgenomen door m'n lichaam. Ons zoontje is nu al bijna 2!

Bij mijn laatste ma had ik ook n hematoom, is mis gegaan, maar niet door het hematoom! Deze zwangerschap weer eentje, (een kleintje en geen bloedverlies of bruin gehad) maar ook nu gaat het helemaal goed!!

Ga alsjeblieft niet googlen want je vindt de naarste verhalen (heb ik toen namelijk wel gedaan :() in de meeste gevallen gaat het gewoon goed, maar via de gyn willen ze het hematoom monitoren om te kijken of ie niet groter wordt...
    Sterkte! En als je vragen hebt mag je me pb-en hoor!!

6. Manu74

Manu74 Lid

22 apr 2009
    56
    0
    0
    Ja googlen, dat is niet te vermijden dat doe ik altijd en ja dan lees je van alles, het kan goed gaan en het kan mis gaan.

Ik ben nu toch wel wat bezorgder want ik heb namelijk krampen, niet constant maar komen en gaan, in onderbuik, onderrug en felle steken af en toe, maar geen bloedverlies. Hebben jullie voor je bloedverlies ook een soort van krampen gehad?
    Ben nu zo bang dat het misgaat:(

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    heb er geen krampen bij gehad nee... het liep er gewoon opeens uit...

ik hoop dat het goed blijft gaan! sterkte! bel anders de vk even!

8. Manu74

Manu74 Lid

22 apr 2009
    56
    0
    0
    Ik woon niet in nederland, dus geen verloskundige, zit bij de gyn waarmee ik maandag een afspraak heb.
    Sinds vrijdagavond heb ik ook een beetje bruin bloedverlies, niet heel veel maar elke keer een beetje en ook af en toe een beetje krampen en zeurderig gevoel in de onderbuik en onderrug.
    Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, maar ben wel heel erg bezorgd. We hebben juist vorige week een echo gehad en was allemaal goed, 8 weken en een sterke hartslag.
    Ik dacht juist dat als je een goede echo had gehad dat het dan misschien wel goed zat maar nu twijfel ik toch wel:(

9. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook liep met precies 6 weken helemaal leeg.liep buiten en moest ook nog eens naar huis.
    Schrok me helemaal de .......
    2 dagen later kreeg ik wee-achtige pijn toen dacht ik echt dat een miskraam was
    Maar de zagen een klopppend hartje.( de vk)
    Toen doorgestuurd naar de gyn en die zag giga grote bloedproppen zitten en heel veel bloed.en een tussenschot.
    Waarschijnlijk 2ling waarvan eentje is afgekomen waardoor die hevige bloeding!
    Ben nu 9+4 dagen en afgelopen woensdag nog een echo gehad de bloedprop en bloed zit er nog is wel kleiner geworden maar nog steeds vele male groter dan onze ukkie.
    Omdat de proppen zo giga groot waren dachten ze met 6 weken dat als ze eruit kwamen alles mee komt incl ons ukkie.
    Maar gelukkig zijn we al weer een stukje verder en alles gaat goed en heb niks meer verloren.
    Hopenlijk neem mijn lichaam het zelf op:)

(jou niet om bang te maken eh,.ik had het echt een extreme mate);)

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Heeft een van jullie misschien een foto van de echo hoe dat eruit ziet zo'n hematoom? Bij mij was naast/achter de vruchtzak nog een zwarte holte te zien. De vk zei dat ze er weinig over kon zeggen. Het kon eventueel een tweede vruchtzak zijn, maar dat moet een latere echo uitwijzen. Maar mocht ik wat gelijkenis zien in jullie echo dan weet ik misschien ook wat me te wachten staat.

11. Manu74

Manu74 Lid

22 apr 2009
    56
    0
    0
    Helaas is het slecht afgelopen hier, gisteren echo gehad en hartje ergens in het weekend ermee opgehouden. Gisteravond miskraam gehad, was 8,5 week zwanger. Erg verdrietig, kan het nog steed niet goed geloven:(

12. Dane

Dane Lid

28 nov 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg zeg! Heel veel sterkte met het verwerken ervan...

Deel Deze Pagina