richtlijnen pasfoto's

Discussie in 'De lounge' gestart door Katrien Duck, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Mijn paspoort loopt volgende week af...... Dus zaterdag vol goede moed een pasfoto laten maken bij onze vaste fotograaf. Vandaag na werktijd snel naar het gemeentehuis om e.e.a. in orde te maken.

    En daar begint het probleem!

    Op de pasfoto was mijn hoofd 2 mm te breed ten opzichte van de lengte... Na lang zeuren ben ik toch terug gestuurd naar de fotograaf, want met deze foto zou ik een ongeldig paspoort krijgen en kan ik niet naar het buitenland!

    Dan vraag ik me af: Waar zijn we in dit land mee bezig?

    ;) Stelletje 'ambtenaren' ;)
     
  2. 2 mm? Werkelijk. Wordt steeds bureaucratischer hier...
     
  3. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nou mijn vriend moest fotos laten maken voor als hij zijn rijbewijs haalt en die man meost het idd opmeten ahahahah vroeg ook meteen waar het voor was hahahah
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ja erg he, ze zijn er zó streng mee! en dan zegt een fotograaf mss wel 'ze zijn zo wel goed' en dan mag je nog ene keer betalen. de overige foto's mag je dan aan de buren uitdelen!? ik moet binnenkort ook weer *zucht*
     
  5. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    die van mij moet ook deze maand worden verlengd maar ik wil natuurlijk graag mijn dochter erbij op.....daar zijn de regels toch hetzelfde voor of niet?
     
  6. Niet meer actief

    ik maak zelf pasfoto's en idd de regels zijn echt belachelijk! (Werk bij fotograaf)
    *Je mag geen oorbellen in die glimmen
    *Je oren moeten zichtbaar zijn
    *Je mag geen bril op tenzij het zo'n heel dun montuur is (dus eigenlijk alleen glas)
    *Je mag geen haarband in
    *Je mag niet lachen!
    *Je mond moet gesloten zijn
    *De foto moet recht van voren zijn

    Nou dat was het wel zo'n beetje haha kunnen jullie je alvast voorbereiden. En trouwens als je met je baby op de foto gaat, en de baby dus bij 1 van de ouders bijgeschreven wordt, zijn de regels minder streng. Je kan van zo kleintje niet verwachten dat het de mond dicht kan houden he.
    En dan de afmetingen....Wij gebruiken dezelfde "mal" als de gemeente. We leggen dus iedere pasfoto onder die mal en als alles binnen die mal past moet de foto goed zijn. Het komt nog steeds voor dat mensen terug komen. We maken dan gratis de foto over en de "foute" mag je lekker houden!
     
  7. ha ha ha heb de mijne laatst ook verlengd hier in het gemeente huis staat zo'n fotokast en kan je het allemaal zelf doen ik alle instructies gevolgd enz enz geld erin gestopt stoeltje goed psies tussen de lijnen gaan zitten ogen goed open gehouden oren zichtbaar gemaakt zo sjaggie moeglijk kijken want moet met gesloten mond en ik vind niet dat ik dan mooi lach hihihi
    en wat denk je dat mevrouw aan de balie zegt
    het kan net deze foto ik dahct dat ik zo door de grond ging kan net pfff heb ik alles goed opgevolgd kan het net niet te geloven gewoon
    ohja wat ik wel vreemd vind is dat een hoofddoek wel gewoon mag vreemder kan het niet worden hier in dit land hoor
     
  8. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou op de Nederlandse ambassade in Belgie zijn ze dan minder streng volgens mij, want ik had super oorbellen in die duidelijk glimmen door het licht en ik lachte een heeeeel klein beetje :D...... maar er was een man voor mij die had wel 10x foto's laten maken.
    Dat gaat op de ambassade via zo een foto machiene dus dat moet je zelf doen.
    Ik heb Yildiz bij mij bij laten schrijven en daar zeiden ze verder niks van ik heb haar gewoon omhoog gehouden in dat hok.
    maar idd belachelijk die regels, slaat weer nergens op wordt steeds gekker.
     
  9. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    2mm... pfff
     
  10. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    hmmm das gek..heb pas pasfoto's laten maken voor mijn paspoort..met bril...(zwart breed plastic montuur)...
    Hebben niets gezegt bij het gemeentehuis...
     
  11. Niet meer actief

    Daar is ook nog iets mee haha

    Ik had laatst een meisje die met hoofddoek een pasfoto kwam laten maken. Geen probleem.....
    Gaat ze naar de gemeente voor dr paspoort en levert ze dr pasfoto in ZONDER hoofddoek. Wordt dus niet geaccepteerd! Het schijnt dat je een bewijs moet hebben dat je een hoofddoek altijd draagt voor je geloof, en dat je m dus niet af mag zetten voor je geloof. Dat meisje moest dus nieuwe foto's laten maken zonder hoofddoek, omdat ze niet zo'n bewijs heeft.... Weet niet of t allemaal waar is hoor! Heb me er verder niet in verdiept.

    Nog een mooi verhaal:
    Laatst een meneer die ook terug kwam met zn foto's; afgekeurd. Dus ik nieuwe gemaakt. Ik zeg tegen die man, probeer straks eerst een je oude foto's in te leveren en kijk dan nog eens of ze afgekeurd worden. En wat denk je? Nu waren ze opeens wel goed! :confused:
     
  12. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Wat ik begreep van de ambassade hier is dat die foto's door een scanner gaan om te zien of die worden goed gekeurd voor je paspoort.
    Dus ook al zeggen hun het is goed maar dat ding geeft aan van niet kan je alsnog foto;s laten maken.
     
  13. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    ... aangezien het mijn werk is om de foto's te accepteren (of te weigeren) kan ik het niet laten even te reageren.

    2 mm lijkt echt pietluttig, ik weet het. Ik kan ook niet voor al mijn collega's spreken op al die gemeentehuizen.

    Ik kan alleen wél zeggen, dat het belangrijk is die 'mal' aan te houden. Is een hoofd te groot (te breed en/of te lang) afgebeeld, dan is de foto niet goed.
    Accepteren wij de foto en wordt het paspoort afgekeurd, dan zijn de kosten voor ons. Je wilt niet weten hoe vaak wij nog foto's als goed accepteren omdat ze op het randje van de mal zitten, en we dus tóch afgekeurde paspoorten krijgen.
    Niet leuk.

    Voor zover opmerkingen gericht aan collega's op de gemeentehuizen: Wij kunnen er niet altijd wat aan doen..wij hebben de regels te volgen en zijn daardoor altijd de pispaaltjes en schuldigen in de ogen van de burgers.


    Dit topic kan voor mij wel onder het topic: waar gaat je bloed van koken... ;) (knipoog staat dus voor geintje, al irriteert het me vaak wel dat wij ambtenaren altijd de schuld krijgen van dat gemiereneuk).
     
  14. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Trouwens, in de gemeente waar ik werk maakt de fotograaf idd ook kosteloos de foto's nog een keer.
     
  15. dikke pluspunt voor de fotograaf dan en misshcien ook wel terrechtd at ie ze gratis nog eens maakt omdat het zijn werk toch is om ze goed te maken lijkt me
     
  16. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik heb er ook een laten maken en omdat ik een hoofddoek draag moest ik die ietsje omhoog doen dat je iets meer van mn voorhoofd zag. Die man printe de foto en keek met een speciaal plastic schrempje of die goed was voor het paspoort.. geen problemen verder gehad.
     
  17. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Het vervolg....

    Vandaag heb ik, gratis natuurlijk, nieuwe pasfoto's laten maken. Niet goed voor je eigenwaarde... Ik ben blijkbaar erg misvormd, want als ze mijn hoofd kleiner weten te krijgen, zitten mijn ogen niet meer op de juiste plaats! :confused:

    ;) Wist niet dat ik zo'n monster was... ;)

    Kortom, ik heb dus nu 2 pasfoto's die eigenlijk niet goed zijn.

    Voor de kenner onder ons. Ze hebben bij mij van kin tot haar gemeten in de lengte, maar je moet toch gewoon van schedel uitgaan? Mijn haar zit altijd omhoog...

    Wat een gedoe!
     
  18. Niet meer actief

    ja idd ze moeten wel uitgaan van de schedel! Dus meten vanaf kin tot waar je schedel zou moeten zitten....
    Succes!
     
  19. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Vaag ... volgens wie is deze nieuwe foto niet goed dan?

    Er moet gemeten worden van kin tot kruin, en van ooraanzet tot ooraanzet. Daarnaast is het aan de baliemedewerker (bij gemeente) om de foto goed op/in het aanvraagformulier te plakken met de ogen op de goede hoogte ..heeft niet zozeer te maken met de grootte van je hoofd hoor, als de afmeting ervan maar binnen de mal past ...
     
  20. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hehe.... Ik ben vandaag goedgekeurd! :D
     

Deel Deze Pagina