Kan Noé-Jakob? Jullie hulp nodig

Discussion in 'Babynamen' started by Trotsemama31, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Oh, dat wist ik niet. Maar evengoed vind ik het erg meisjesachtig klinken.

2. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik dacht precies hetzelfde! Ik heb een Noé in de klas en dat is een meisje. Vind het wel een mooie naam! Maar in combinatie met Jakob niet zo.

3. Cicey

Cicey Bekend lid

Nov 28, 2012
    618
    0
    16
    ik vind persoonlijk ook niet echt een naam die er bij past. Jakob is inderdaad een krachtige naam van zichzelf...

Alleen het enige wat in me op kwam wat ik er dan nog bij vind staan is Hidde - Jakob

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Ik vind Noé een meisjesnaam (ken ook een meisje dat zo heet) en Ralph vind ik niet mooi. :) Vind de namen ook niet zo bij Jakob passen. Ik zou dan geloof ik voor Jakob als tweede naam ipv als combinaam gaan (maar ik houd ook niet zo van lange namen, zeker niet voor een jongen)...of voor alleen Jakob. Als de mening van je man en jou zelf uiteen loopt, dan zou ik ook op zoek gaan naar een naam die jullie allebei mooi vinden.

5. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht

Of Jakob-Jan..... maar of je een kind die naam nou moet geven ;)
    Zou gewoon Noe Jakob ..... doen dus als 2e naam.
    Aan elkaar zou je denk ik op de lijst met vreemdste namen van 2014 komen omdat de combi zo vreemd is/klinkt....

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dus je wil je zoon een naam geven die je lelijk vindt, enkel om je vader te plezieren? Dat vind ik maar raar.

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Ik zou Jakob als tweede (doopnaam) naam doen, maar niet ergens aan vast plakken. Zo kan je ook gelijk een leuke roepnaam verzinnen en hoef je er niet aan vast te zitten. Je vader ook blij, want hij is dan toch vernoemd. Ik dacht trouwens bij Noé wel gelijk aan een meisje.

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Mijn eerste gedachte bij Noé is ook direct: meisje. De combi vind ik niet mooi klinken, ik zou dan ook voor een aparte tweede naam gaan.

Als je het zelf al niet echt mooi vindt, zou ik het al helemaal niet doen als eerste naam. Denk ook niet dat je je vader daar dan blij mee zou maken. Volgens mij zijn die sowieso supertrots als het kindje vernoemd wordt, ook al is dat met de tweede naam ;).

9. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Ik vind het ook geen mooi combi en Noé wordt in NL meer geassocieerd met meisjes. Waarom niet officieel Jakob noemen en als roepnaam Job?

Share This Page