HELP.. wat kan ik hier aan doen..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door christel177, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christel177

20 feb 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Ben net 6 a 7 weken zwanger en we wouden erg graag een 2de kindje...
    maar nu het zover is ben ik veel minder blij:(

zit heel de dag te piekeren over van alles en nog wat..
    kan ik 2 kinderen aan
    zal ik een goede moeder voor 2 kids zijn
    heb ik de kids genoeg te bieden
    wil onze kleine jongen er nog wel een broertje of zusje bij
    zullen onze kinderen gelukkig worden...
    ETC ETC

pff word er helemaal gek van, zit daardoor helemaal niet meer lekker in mijn vel en heb nergens geen zin meer in....

toen ik voor de eerste echo naar de verloskundige ging hadden ze me door gestuurd naar het zh omdat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap verwachte..
    gelukkig niets aan de hand ..
    maar toen was ik dus wel echt bang dat het niet zo was dus diep van binnen ben ik er wel blij mee en wil ik het ook heel graag..

maar op dit moment voelt het niet zo, daardoor ga ik me eigen ook weer schuldig voelen tegen over het kleine wondertje ( want zo mag je het denk ik wel noemen) wat nu in mijn buik groeit.

wat kan ik hier aan doen?

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Lieverd je gevoelens zijn heel normaal!
    Daarom duurt een zwangerschap ook 9 maanden.
    Wat mij hielp was er veel over praten.
    Mocht je er niet uit komen vraag dan hulp.
    De hormonen zorgen er ook voor dat je van een mug een olifant maakt.

Komt goed!

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd met je zwangerschap

hallo hier precies het zelfde hoor en nog steeds gaat wel over (hoop ik) probeer er gewoon niet te veel aan te denken en laat het langs je heen gaan het komt wel goed zeg ik tegen mezelf ook een ding weet ik wel onze zoon (7)
    is heel blij als de baby er is

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Geef het even de tijd..
    Dat je je hier nu schuldig over voelt, zegt al dat je je een verantwoordelijke moeder voelt. Je ben net zwanger, hoop veranderingen en emoties;)

Het komt echt helemaal goed! Zoals Mamadaisy al zei..je bent niet voor niets 9 maanden zwanger!

5. christel177

20 feb 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie's

pff die hormonen he...
    probeer het altijd langs me neer te leggen manlief zit nu weer eens in buitenland voor het werk en dan word het toch iets lastiger....

maar hoop ook dat het snel over gaat...

je wil zo graag blij zijn, iedereen is tenslotte blij voor ons dus waarom ik niet..

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik herken het wel! Ik wilde het graag maar had geen zwangerschap op natuurlijke wijze verwacht. We hadden een week ervoor gezegd dat we nog even zouden wachten voordat we weer de mmm in zouden gaan. En nu spontaan zwanger! Super, euforisch? Ja! Maar ook: hoe gaan we dat regelen met twee kids. Hoe combineren we het met werk, ons te kleine huis etc? Maar ik probeer het te negeren en bedenk me dat het andere mensen ook lukt.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @kanshebber klinkt bekend, ipv dat ik blij ben dat ik zwanger ben kan ik alleen maar piekeren over ons te kleine huis en of het nog zou lukken om snel even te verhuizen ;)

Tja ik heb me bij de eerste ook sufgepiekerd dus ik verbaas me op zich niet dat ik bij nr 2 ook weer aan het piekeren ben. Probeer afentoe je piekergedachten van je af te zetten en tegen jezelf te zeggen: ik heb nu even genoeg gepiekerd, ik ga nu even wat anders doen!

Het eerste trimester is ook het emotioneelst, na de eerste 3 maanden ga je vast weer beter in je vel zitten en ben je er een beetje aan gewend.

8. christel177

20 feb 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    kanshebber gefeliciteerd met jullie spontane zwangerschap gek dat het dan in een keer wel kan!

we zullen er gewoon van gaan genieten en lekker nuchter zijn.
    dag onzekerheden hoi mooie kleine baby...

bedankt voor jullie reacties.... ga er zeker iets mee doen.
    ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben..

meiden die hier ook mee zitten ook heel veel succes natuurlijk..
    en iedereen een mooie zwangerschap!!

Deel Deze Pagina