Hoi hoi, Kan het werkelijk nergens vinden. Het enige wat ik vind is dat het salmonella op 70 graden dood gaat...dus lijkt me dat prima te eten...ik twijfel toch een beetje en heb nu wel net eentje gemaakt Heb er zo'n zin in Nog meer vrouwen die dit onwijs lekker vinden en die misschien het antwoord weten?
Ik stak het laatst nog in mijn mond en bedacht halverwege ineens hetzelfde als jou...kon er niet echt een goed antwoord op vinden dus ik lees mee.
Haha, hij ligt me aan te gapen op het aanrecht! Hij heeft langer als een uur in de oven gezeten op 100 graden. Van binnen is hij nog wel wat sticky, maar het eiwit is gestold naar mijn idee! Lijkt me niet dat eiwit nog rauw is als het een uur tot 1,5 uur in de oven heeft gezeten op 100 graden...maar toch ergens...ik wil er wel echt van genieten...dus hoop dat iemand het antwoord weet
Bacteriën worden gedood tijdens het koken en verhitten boven de 100 graden dus denk dat jullie veilig zitten hihi
Lijkt me ook, en daarbij is salmonella niet gevaarlijk voor je kindje! Je bent wel wat vatbaarder voor besmetting als je zwanger bent, maar dat is alleen voor jezelf vervelend en niet voor je kindje!!
Oh echt? Ik dacht dat het ook schadelijk was voor de baby. Maar in dat geval als het dus niet zo is..... Dit is wat ik erover kon vinden: http://www.ikwordmama.nl/pas-op-met-rauwe-eieren-salmonella
Wat mag u niet eten als u zwanger bent? - Gezond-lichaam.com voor een betere gezondheid Ik laat het maar aan mijn neus voorbij gaan
Als je het nog een keer wilt maken, je hebt ook zo iets als eiwitpoeder, van Wilton bijvoorbeeld. Kost ongeveer 6 euro. Dan ben je gerust.
Ik wil overigens niet propageren dat je een salmonellabesmetting op moet gaan zoeken hoor, maar een rauw ei lijkt me om deze reden iig minder erg dan een rauwe biefstuk