Ineens heel slecht drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eri, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eri

Eri Lid

3 jan 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit met een aantal vragen over mijn dochtertje, ze is 2,5 maand oud en sinds gisteren drinkt ze super slecht. Normaal drinkt ze over een dag 5 flessen van 180 ml. Sommige drinkt ze nog niet helemaal leeg, maar dat komt wel...ze is nog jong!! Maar sinds gisteren drinkt ze heel slecht. Gisteren avond dronk ze nog maar 110 ml en vanmorgen nog maar 100 en net nog maar 60 ml. Zodra ik met de fles aan kom begint ze te huilen en wil ze niet drinken. Ze drukt nonstop de fles uit haar mondje en huilt alsof ze niet meer te troosten is. Het enige wat ze wil is haar vuistje in haar mondje stoppen. Ze kwijlt wel verschrikkelijk de laatste tijd. Ik maak me nu wel een beetje ongerust..vraag me af wat er aan de hand is. Ze heeft wel reflux maar dankzij de johannesbroodpitmeel gaat het prima. Ze heeft ook geen koorts of diaree. Zodra ze weer in haar wipstoeltje zit, kletst ze op haar manier honderd uit.

Wat zou het nou kunnen zijn...tandjes misschien?? Herkennen jullie deze symptomen?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Tandjes zou kunnen.. Zou wel vroeg zijn, maar het zou kunnen..

Zou het geen sprongetje kunnen zijn? Met 8 en met 12 weken is er een sprongetje ongeveer, vanaf de uitgerekende datum..

3. Eri

Eri Lid

3 jan 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht ook al aan tandjes. Zou kunnen ja..is wel vroeg maar de kleine van mijn vriendin had ze ook al met 2 maand!!! Sprongetje heeft ze net gehad...weet alleen niet wanneer de volgende sprong is...ik zal eens lezen in het oei ik groei boek!!

Bedankt alvast!!!

4. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Heeft ze wel genoeg volle plasluiers? =krijgt ze genoeg voeding binnen op een dag? Zolang dat het geval is zou ik het nog even aankijken, kan idd een sprongetje zijn :)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze heeft geen spruw? Want dan doet iets in je mond natuurlijk ook pijn.

Tandjes zou ook goed kunnen.

Of een sprongetje inderdaad.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

7. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    je zou een andere fles kunnen proberen?
    Weet niet welke je nu gebruikt?
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad met 2 maanden.
    Hadden avent flessen, wilde er ineens helemaal geen druppel meer uit drinken.
    Natuurlijk moet dat net met de laatste avond fles gebeuren.
    Gelukkig had ik nog een andere simpele fles met een smalle speen in de kast staan en jahoor de fles had ie zo leeg.

Volgende dag gelijk op pad gegaan voor difrax smalle hals en dit ging super.
    Wij hebben ook geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waarom ie de avent niet meer wilde.

Als ik jou zo hoor, heeft ze wel honger aangezien ze haar vuisje in haar mondje stopt?

Het is misschien het proberen waard.
    Succes

8. Eri

Eri Lid

3 jan 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties alvast.

Mijn dochter heeft keurig netjes iedere keer een plas luier, dikke plas luiers soms!!! Gelukkig is dar niks mee. Heb vandaag ook even in haar mondje kunnen kijken maar zie gelukkig ook geen tekenen van spruw!! Vanmiddag toch, met wat strubbelingen twee flessen van 180 naar binnen gekregen :) was zo blij als een klein kind haast!!

Jullie schreven ook over de Avent flessen,nou die heb ik te koop staan op marktplaats!! Die lekten als de ziekte!! Heb nu ook een fijne difrax fles, smal met een kleiner speentje. Vermoed dat het toch wel een sprongetje is of toch tandjes... Voel alleen nog niet echt wat in haar mondje... Maar wil er ook niet teveel aan zitten!! Verder tussen de flessen door is ze super vrolijk!! Ze slaapt alleen wel meteen zodra ik haar op bedje leg!! Maar stiekem is ze een echte slaapkop!!! (Van wie ze dat heeft...ik weet het niet...:)

We wachten morgen rustig weer af wat er gaat gebeuren. In ieder geval heeft ze vandaag wel genoeg gedronken!!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vooral niet teveel aandringen... ze kan nog niet de fles zelf uit haar mond wrikken als ze niet wil drinken. Laat haar dus zelf de speen pakken en bepalen hoeveel ze drinkt. Observeer haar gedrag goed tijdens het drinken: lijkt het dat ze pijn heeft? Zit haar neusje misschien verstopt? Wriemelt ze erg tijdens het drinken/is ze onrustig? Last van de oortjes kan ook verergeren tijdens het drinken.

Het zijn ook best grote flessen die ze krijgt. Laat haar gewoon drinken wat ze wil. Het komt weleens voor dat ze tijdelijk minder drinken door bijv. een sprong of tandjes. Als ze genoeg plast, tevreden is en alert hoef je je geen zorgen te maken.

10. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Misschien krijgt ze wel teveel binnen en heeft ze last van haar maag? De maag van een pasgeboren baby is net zo groot als een walnoot. Klein dus! Misschien kleienre flessen aanbieden?

Met een sprongetje regelt ze zelf van alles en nog wat

Deel Deze Pagina