Misschien een gekke vraag. Maar zonet ben ik ontzettend geschrokken doordat er een grote behaarde spin over mijn been liep. Had ik totaal niet verwacht omdat ik relaxed op de bank lag. Moest gewoon gillen van de schrik en heb hem met spastische bewegingen van mijn been gemept. Ik ben echt doodsbang voor spinnen. Ik heb al wat op internet gezocht, kan er niks over vinden, maar zou het gevaarlijk kunnen zijn voor je baby als je opeens zo heftig schrikt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee, het is niet schadelijk voor de baby. Het is wel zo dat als je hevig schrikt, je lichaam adrenaline aanmaakt en dat komt even later (maar niet zo heftig als bij jou) bij de baby, waardoor zijn hartslag even omhoog gaat. Kan geen kwaad...
Pfff, dat is wel een geruststelling. Ik schrik helaas om de meest onzinnige dingen. Als de deur opeens openschiet, als een auto hard op me af komt rijden op de snelweg etc.......arme baby.....krijgt veel te verduren met mij....hahaha
Spinnen zijn net katten...gaan ook naar diegene toe die ze het minst ziet zitten En als t schadelijk was dan heeft mijn baby ook n probleem. Ik schrik sinds ik zwanger ben wel zo ontzettend gemakkelijk. Niet meer normaal. Als ik schrik zit gelijk mn hart ergens in mn keel. Gister ook weer. Mn vriend heeft sinds kort een tussen auto (auto die je van de zaak krijgt tot je lease auto er is) en dat is een schakelbak terwijl hij al jaaaaren een automaat heeft. Dus soms laat hij hem per ongeluk afslaan. Zo ook gister bij het in parkeren. Ik schrok me rot joh! Hij stond ineens stil met n klap...ik was echt 100% zeker dat we iemands auto in elkaar gereden hadden ook al had ik allang gezien dat er echt niks stond daar....maar toch. PFFffff... Hart weer ergens in mn keel...buikpijn...misselijk en n vriend die me aan kijkt alsof ik niet goed wijs ben Maar goed, het kan dus geen kwaad. Bij harde geluiden schrikt je baby op den duur gewoon gezellig mee. En verder is het voorbereiding op t leven zullen we maar denken. Dan zal je kindje ook nog vaak genoeg schrikken
Elleny en Wilma: Fijn om te lezen dat het niet iets geks is en dat meer mensen er last van hebben. Mannen zijn inderdaad heel nuchter erin. Toen ik mijn man vertelde over de spin. Keek hij me aan en zei alleen maar.......Nou gelukkig leef je nog !............daar stond ik dan met mijn schrikbarende verhaal....hahaha........mannen!
Ik heb toen ik een week of 20 zwanger was tegen schikdraad aangeleund. Mijn eigen verloskundige en de verloskundigen van hier waren daar vrij kalm onder en vonden dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik heb weleens gehoord (of gelezen) dat af en toe zo een adrenalineshot best goed kan zijn voor de baby omdat er na zo een schrik ook weer ontspanning komt. Een nonstop schrikgevoel is dus niet goed
Grappig om te lezen, want het begint mij echt op te vallen dat als ik zwanger ben sneller en harder schrik. Ben sowieso al een schrikkerd, maar nu zie ik helemaal elke auto op de snelweg tegen me aan rijden Zo bizar!