Hallo.had n vraag aan de mamma.s.wanneer ging jumi kindje naar n peuter bedje?namen juli n peuterbed of grote bed.en dekbed?wij hebben n mooi een 1 pers bed gezien van de auto mofel aan de zei kanten is die hoog.en hoe hebben juli je kind aan n dekentje let en wennen?want nu met t warme weer heeft hij geen slaapzak aan .dus ik dacht nu is t mooie moment .om hem aan n dekentje laten wennen.natuurlijk nie met t warme weer.naaar als t kouder word kan ik hem natuurlijk nie in de romper laten liggen alleen.en stoppe juli de dekentje strak in of gewoon los.stom he hij heeft altijd n slaapzak ge had.vandaar.bedankt.o hij is 1 5 jaar
Mijn dochter is ook anderhalf en ik ben pas van plan om haar in een groter bed te leggen als ze uit haar ledikant klimt. Dus als ze er over een jaar nog niet uit klimt dan heeft ze nog steeds haar ledikant . Mijn plan is wel om dan gelijk een eenpersoons bed te kopen. Wat betreft de slaapzak, die kan hij toch ook aan in het grote bed?
Ik ben wel benieuwd naar hoe je een dreumes laat wennen aan een dekbedje. Nu ligt onze boef zonder slaapzakje maar wel met een kleedje in bed...dus ik lees ook even mee!
Onze dochter is pas twee geworden en ligt nog in haar ledikant. Zolang ze er niet uit klimt, blijft ze daar lekker in liggen. Wel al sinds een half jaar onder een dekbed zonder slaapzak ipv een deken. Dat ging gelijk goed nadat we hadden uitgelegd dat ze onder het dekbed moest blijven liggen.
Hier is het overgaan naar een ledikant voorlopig nog niet aan de orde. Wel hebben we haar met dit warme weer zonder slaapzak in bed gelegd... Dat ging prima...
Dochter ging met 19 maand over in een peuterbedje met dekbed. Ze hoefde niet te wennen aan slapen zonder slaapzak en is ook zonder bedhekje er niet uitgevallen. Ging eigenlijk gelijk heel goed terwijl ze in t ledikantje alle kanten op ging. In bed onder t dekbed bleef ze stil liggen.
Hier blijft ze in haar ledikant tot ze er niet meer in past in de lengte. De zijkant kan er ook af dus als ze gaat klimmen is dat de volgende stap. Dan zal ze uiteindelijk direct overgaan naar een 1 persoonsbed. Ik vind een peuterbed echt niet nodig, weer allemaal nieuw beddengoed enzo, en dan later weer voor een 1 pers bed.
Mijn oudste is overgegaan rond zijn 2e verjaardag. Als cadeautje, door mijn man zelf gebouwd. Wel met peuterdekbedje, omdat dat toch makkelijker instopt. Mijn jongste had rond de 18 maand een drama periode qua slapen. Dat was rond de 20 maand over. Toen hebben we hem ook vlot overgedaan, omdat hij toen tenminste goed sliep. Dat ging ook prima. Mijn oudste had ik al gevonden met zijn knie op de zijkant van het ledikant. De jongste was motorisch vlotter, dus een reden om hem nog iets eerder over te doen..