Gaat dit samen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Katja77, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Aangezien ik geen idee heb hoe een IVF-behandeling is, hoe een stimulatie voelt kan ik totaal geen inschatting maken van het volgende:

In januari begin ik met stimuleren voor mijn eerste IVF behandeling. Nu ben ik op mijn werk de enige die gecertificeerd weerbaarheidtrainer is, en in januari start een groep Rots en Water. Nu ben ik dus de aangewezen persoon om die training te geven.
    Het is nogal fysiek met stootkussen (karatetrappen, ik heb daar al eens 6 weken gekneusde ribben van gehad omdat ik het stootkussen liet vallen net op het moment dat ik een trap kreeg te incasseren, en verder veel judo achtige worstelingen, etc etc. Als trainer ben je de eerste die het voor moet doen.

Nu vroeg ik me af of dit wel samen gaat met IVF, stimulatie etc.
    Ik ben er niet helemaal gerust op.

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Ja dat kan wel samen, maar het einde van de stimulatie heb je hele gevoelige eierstokken, dus dan zal een trap echt vervelend voelen en ik weet ook niet of het dan verstandig is trappen te incasseren. Afhankelijk dus van hoe jij reageert op de stimulatie, hoe je eierstokken liggen en hoe fysiek het wordt kan het al dan niet een probleem zijn voor jou. Ik heb iig nog nooit iets gelaten tijdens de stimulatie

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik vraag het me dan weer wel af. Ik had deze keer nl 24 eiblaasjes, uiteindelijk 13 eitjes. Had geen last van de bijwerkingen van de medicatie, maar mijn lijf wilde de kaatste dagen van de stimulatie echt niet mee. Heel veel last van mijn rug. Na de punctie is het ook niet verstandig om veel actieve dingen te doen. Dus denk dat het iig 2 weken van je ivf niet kan.

Verder zijn sommigen echt heel erg moe en hebben hoofdpijn van de medicatie. Na je punctie kun je overstimulatie krijgen en dan krijg je platte rust voorgeschreven of wordt je opgenomen in het ziekenhuis

Er zijn dus giga veel dingen waar je totaal geen invloed op hebt. Maar voor het zelfde geldt heb je nergens last van.

Ik zou het iig voorleggen op je werk!

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

En heb je al gedacht aan al die keren dat je naar het ziekenhuis moet?
    Ik moest toen vrijdag, maandag, dinsdag en toen weer vrijdag. Al die ochtenden rond 10 uur/half 11 pas weer thuis. Punctiedag ben je de hele dag uit de roulatie (en de dag erna nog suf van de medicatie ;))

5. Linda18

Linda18 Actief lid

Sep 18, 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou na de punctie en na de terugplaatsing het niet meer doen. Maar dat is meer omdat ik geen risico zou willen nemen op dat moment en alles op alles zou willen zetten voor een geslaagde behandeling.

6. ettol

ettol Actief lid

Aug 21, 2013
    233
    56
    28
    Het kan samen gaan. ik heb nog heel actief gesport tot aan de dag van de punctie, dat was de laatste dag niet heel comfortabel meer, maar het ging nog wel. Na de punctie heb ik 2 dagen rust genomen en na de terugplaatsing heb ik alles wat rustiger aan gedaan, wel gewoon doorgesport.

MAARRRR het is van tevoren niet te voorspellen hoe jouw lichaam op de hormonen gaat reageren. Zo weet je niet hoeveel dagen stimulatie je nodig hebt en tussendoor zul je regelmatig naar ziekenhuis moeten gaan om te checken hoe het er voor staat. Zolang je zelf het schema kunt invullen of het op het laatst kunt aanpassen zie ik geen probleem, maar anders wordt het mogelijk wat lastiger.

Share This Page