baby 8 maanden slaapt overdag amper help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door senna999, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Onze dochter heeft overdag nooit echt veel geslapen, tenminste niet in uren achter elkaar.
    vaak was het 4x een 30 minuten.

nu de laatste 2 weken is het echt bagger.
    ze wordt rond 7 uur wakker, dan krijg ze een fles en slaapt samen met mij nog tot half 9 ongeveer, soms met een uitschieter tot half 10.
    maar daarna....
    wil ze de hele dag niet meer slapen en dat zou niet erg zijn als ze goed de dag doorkomt.
    meestal rond een uur of half 12 wordt ze moe, begint te jengelen/jammeren in dr ogen te wrijven en aan haar oor te trekken. tekenen dat ze moe is toch?
    dus ik geef haar nog een fles en dan naar bed. nou neehoor, huilen/krijsen/jammeren. ze wil niet gaan slapen.
    dus ik houd het soms een uur vol,soms een half uur om de speen er terug in te duwen, slaapliedje aan etc.. en ik zeg niks tegen haar, gewoon een aai over haar bol.
    vaak slaapt ze daarna nog niet, dus er weer uit en bv op de bank of bij mij of op het speelkleed maar niks is dan goed, ze blijft jengelen.
    soms gaat dit wel een uurtje of 3 door.
    ze slaapt dan pas weer savonds rond 8 uur.
    iemand tips hoe ze in slaap komt of wat dit kan zijn?
    vind er niks aan om met zo een jammerende kleine te zitten de hele middag en avond.

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik meestal doe is zodra ik zie dat ze moe wordt en in haar oogjes wrijft dan leg ik haar al in haar bedje met speentje en melodietje aan dekens toe en dan loop ik weg...

Soms huilt ze meteen maar blijf altijd achter de deur en vaak houdt het algauw op, zie het echt als een huil die ze gewoon even kwijt wil.....

Het is altijd maar gissen hoop dat er een tip voor je tussen zit

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al eens geprobeerd om haar op bed te leggen voor de vermoeidheidssignalen verschijnen? Tegen de tijd dat mijn dochter die signalen afgeeft is ze namelijk al ver, ver overprikkeld en gaat ze echt niet meer slapen, waardoor het alleen maar erger wordt. Zelf kwamen we hier niet meer uit, maar door overleg met het kdv gaat het nu een stuk beter.

Sinds we haar op tijd in haar bedje leggen (ook al geeft ze nog niet aan moe te zijn) slaapt ze en veel beter en is ze ook veel minder overprikkeld en dus ook gezelliger! Ook slaapt ze veel langer dan de maximaal drie kwartier van voorheen.

Voor het slapen gaan krijgt ze een voeding (als ik thuis ben bv, als ik aan het werk ben afgekolfde melk) in een donkere kamer en daarna krijgt ze een knuffel, haar speen, aai haar een keer over haar wang, zeg slaap lekker, mama is er straks weer en dan gaat ze slapen. Meestal begint ze dan wel te huilen, maar zodra ik de deur van de kamer dicht doe is het al afgelopen!

Ze is ongeveer net zo oud als die van jou en doet het ongeveer zo:
    06.00/06.30 wakker, douchen/aankleden/ontbijt
    08.30/09.30 naar bed
    11.00/12.00 weer wakker
    14.00/15.00 naar bed
    15.30/16.30 weer wakker
    19.00/19.30 naar bed
    en meestal is ze dan rond 20.30 ook nog wel weer een uurtje wakker.

Deel Deze Pagina