Kan sauna en bubbelbad bevruchting in de weg zitten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Talw, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mijn eisprong is als het goed is dit weekend,
    Nu ga ik zondagavond vandaag dus naar de sauna en vroeg me af kan ik gewoon bubbelen en in de sauna of staat dit eek bevruchting en of innesteling in de weg??

Liefs

2. happy3

happy3 Niet meer actief

hoi,
    omdat wij ook regelmatig naar de sauna gaan heb ik het al dikwijls gegoogled, een duidelijk antwoord krijg je niet ;)
    Het zal niet zozeer de bevruchting of innesteling in de weg staan, maar de zaadjes van je man kunnen er wel onder lijden,
    Dit vond ik met de rapte op het net :"Onderzoek wijst effectief op een verminderde beweeglijkheid van spermacellen tijdens en onmiddellijk na een saunabezoek, maar dit is een zeer tijdelijk fenomeen. Er is geen enkel bewijs voor een negatieve invloed op de vruchtbaarheid."
    Geniet van de sauna zou ik zeggen ;)

3. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! De eisprong is net Geweest dus als de zaadjes nu wat minder zwemmen is dat prima maar dat is maar en dag begrijp ik!

Dankje voor je reactie!

4. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook eens wat gelezen dat de innestelling niet goed kan gaan, omdat je een kunstmatige koorts hebt. En je lichaam dus het vruchtje behandeld alsof je ziek bent.

Dus blijft een lastige kwestie. Ik zelf ben dus alleen in de sauna of warm bad(warmer dan 37 graden)geweest in de periode tussen ongi en ei en niet tussen ei en NOD. Just in case.

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Toen mijn man en ik zwanger wilde worden van #1 ginghij voor het klussen tijd even lekker fris in een heet bad.

Later las ik dat dit inderdaad minder goed zou zijn voor de zwemmertjes.
    Ronde daarop deed hij het niet en was ik zwanger, toeval?? Geen idee, mannetje is nu inmiddels 2,5 jaar.

Voor ons dames heb ik geen idee.

6. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dat zou dus betekenen als het buiten 30 graden is je vruchtje ook niet kan innestelen omdat je lichaam dan warmer is dan normaal?

Dus dat lijkt me wel iets mee vallen toch?

7. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Moeilijk te zeggen. M'n accupuncturist heeft me geadviseerd (onthou wel dat we nu zo'n 3 jaar bezig zijn, dus wil alles proberen nu haha), lekker warme/hete baden en douches te hebben voor de eisprong. Dat zorgt voor een goede bloedtoevoer, dus helpt de eisprong. Na de eisprong, wat minder warm/heet, want dan wil het lichaam gewoon z'n ding doen. Dus de hitte kan dan evt het bloed laten stromen waar het niet wil hebben als er een passagier in zit zei ze.
    Zoals ik al zei, we zijn nu 3 jaar al bezig, dus ik wil nu alles wel proberen haha! Als jullie nog net begonnen zijn ofzo, zou ik er nog niet te nauw naar kijken. Zullen genoeg dames zijn die toch gewoon zwanger zijn geraakt etc. Dus vind het een moeilijke.

8. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat snap ik na 3 jaar doe je alles!!

Maar mijn man zit een beetje in de medische wereld en die vertelde dat je lichaam altijd 37 graden blijft ook al zit je in de sauna, als je lichaamstemperatuur zo dusdanig zou stijgen overleef je dat niet. Dus dan zouden sauna's niet mogen natuurlijk haha. Dus dat je zogenaamd koorts heb klopt niet want bij koorts is er meer in het lichaam aam de hand!

En de doorbloeding wordt wel geactiveerd maar dan heb je ook bij ren stevige wandeling of sporten dus dan zou dat ook niet goed zijn lijkt me?

En als je zoekt op innesteling bevorderen dan staat daar zelfs dat je een warme straal op je buik kan zetten dus wellicht is het allemaal zo slecht nog niet als je het maar alles met mate doet!

Hopelijk is het niet verkeerd geweest want heb wel even in de sauna gezeten en zit nu op 1 of 2 dagen na m'n eisprong!!

Liefs

9. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat heef je man echt niet goed. Je lichaamstemperatuur kan tot 39 graden oplopen in de sauna. Daarom mag je als je zwanger bent ook niet meer in de sauna of in een heet bad.

10. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koorts is wat anders dan warm hè! Je bent niet ziek en je lichaam wordt wel warm maar dat wordt hij ook in de zon.

En na sommige zwangerschapscursussen gaan ze juist met z'n allen in bad om te ontspannen. Dus veel verschillende theorieën ik denkt dat je alles met mate moet doen.

Ik denk dat je lichaam dus wel warmer wordt maar dat dit geen groot effect heeft op het wel op niet zwanger worden. Anders zouden mensen in tropische landen ook niet zwanger worden.

11. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Intensief sporten is inderdaad een tikje nadelig als je zwanger wilt worden, maar dat geldt enkel voor vrouwen met een normaal gewicht of te licht. Bij overgewicht wegen de voordelen van sporten m.b.t. gewichtsbeheersing/spierbehoud nl. op tegen de nadelen om zwanger te raken, dan is overgewicht dus vele malen erger. Geen idee of het te maken heeft met temperatuur maar sport (intensief dan hé) kan bij sommige vrouwen dus lichtjes nadelig zijn.

12. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Twal: Na de zwangerschapscursussen ga je misschien wel in een "warm" bad, maar nooit warmer dan 37 graden, zodat je lichaam op temperatuur blijft. En denk niet dat jij in 37 graden + zon lekker gaat lopen bakken in de zon zonder af en toe een verkoelende duik in veel kouder water te nemen.

In een sauna of een heet bad verhoogd je temperatuur echter. Dat is juist het hele idee erachter, dat je lichaam gaat werken om afvalstoffen er uit te gooien.

Als je dat niet wilt geloven dan geloof je het lekker niet, maar vraag er dan ook niet naar!

13. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg alleen wat andere visies zijn die ik gehoord heb hierover!
    Dus dat jij niet tegen discussies kan, kan ok ook niet helpen.

Maar heb inmiddels contact gehad met een verloskundige dus is geregeld en kon geen kwaad.

14. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan best tegen discussies, maar als jij hier gaat verkondigen dat je lichaamstemperatuur niet warmer wordt dan 37graden als je in een sauna gaat of in een heet bad, terwijl dat wel zo is, dan vind ikd at best wel erg gezien er andere dames met dezelfde vraag dit topic zullen gaan lezen en denken... Owww m'n temp gaat niet omhoog dus niets aan het handje.

En nog maals wat je doet moet je zelf weten, maar vraag het dan niet als je dingen niet wilt horen of geloven.

15. Talw

Talw Lid

4 sep 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry zo wil ik niet overkomen want zo bedoel ik dat niet.
    Ik denk dat je lichaamstemp wel stijgt maar dat het niet vergelijkbaar is met koorts omdat bij koorts je lichaam daadwerkelijk tegen een virus aan er strijden is. Vandaar mijn twijfel

Maar nogmaals sorry wou niemand aanvallen of wat dan ook.
    Verder lijkt het me ook beter om niet in sauna's van 90 graden te aan zitten en je moet goed koelen.

De verloskundige zei dat het voor de bevruchting in elk geval geen kwaad kon. Maar de eerste 12 weken na de innesteling even rustig aan doen met sauna.

Liefs

Deel Deze Pagina