Hoi, Mijn dochter is nu 7 maanden en 1,5 week oud. We zijn op het advies van het consultatiebureau begonnen met granenpap en brood wennen. Nou las ik dat een baby eigenlijk 2 maal granen per dag moet hebben. Aangezien ze pap uit de fles niet wil, we kunnen geen goede speen vinden doen we dit in een bordje. (iemand nog een tip voor een goede speen?) Maar ze krijgt dan eigenlijk 1 keer per dag granen, want tussen de middag oefenen we nu met een paar mini stukjes brood, en de rest gewoon melk. En wie weet hoeveel pap ze eigenlijk moet hebben minimaal, ik vind die hoeveelheid op het pak per keer zo groot. Is dit goed zo? Of moeten we ook tussen de middag aanvullen met pap, totdat ze een hele boterham krijgt? gr __________________
Nou, je hoeft je nog helemaal niet zo druk te maken om granen, ze mag het nu nog leren en alles is mooi meegenomen. Pap uit een bordje lijkt me alleen maar goed, krijg je ook een wat steviger ontbijt. Hier heeft ze altijd haar hele ochtendfles aan pap gehad dus 180 cc met 4 EL pap (wel in een warmhoudbordje anders is het zo snel koud) Brood gewoon lekker blijven oefenen, wordt vanzelf meer.
Lijkt mij ook prima! Die twee keer granen per dag is pas voor latere leeftijd, vanaf 1 jaar of zo... Hier wilde mevrouw geen pap uit een bordje, dus wel via fles gegeven. Wij gebruikten Difraxflessen en dan had ik de 1-2-3 speen en die knipte ik (indien nodig) nog een stukje verder open. Daarna nooit problemen gehad met de speen...