Beste Heidi, Ik weet niet of je me kunt helpen maar ik kan het wellicht vragen. Onze dochter is 11 weken en volgende week moet ik weer gaan werken. Ze krijgt volledig borstvoeding maar kreeg in het begin de eerste twee weken af en toe bijvoeding uit een flesje. Daarna leeg ze nog af en toe eens een voeding uit de fles. Toen ben ik alleen de borst gaan geven omdat dit voor mij erg makkelijk was. Toen ze 8 weken was wilde ik haar weer de fles geven om te kijken of dat goed ging maar zeer wilde hier niets meer van weten. Ze kokhalsde iedere keer als ik hem in haar mond stopte. Ze wil trouwens niets in haar mond hoor... geen speen geen pink alleen borst en eigen handjes. We hebben vaak geoefend ook bij oma spelenderwijs en ze speelt nu inderdaad met de fles. Ze kauwt erop maar ze zuigt dus niet. Ik heb haar nu al twee ochtenden naar mijn moeder gebracht maar ze drinkt dus niet... Is er een manier om haar te leren zuigen aan de fles? Ik word nu toch wel een beetje zenuwachtig om volgende week te gaan werken.
Hoi, Zie het nu pas.... Hoe is het gegaan? Ben je gestart met werken? Er zijn kindjes die dit inderdaad niet doen. Wanneer ze het eerder wel goed heeft gedaan is er hoop dat ze het op enig moment weer zal doen... Ik stuur je deze link met tips: https://docs.google.com/document/d/1JQmW-GdmVAiKfq3Nx64cAdGSBCZfLBZxOZDBqCFqB9M/mobilebasic?pli=1 het meeste zal je al wel gedaan hebben, maar wie weet staat de gouden tip er tussen. Verder: er zijn kindjes die in wat we noemen reverse cycle nursing modus gaan. Dat wil zeggen dat ze minimaal drinken bij oma maar gewoon binnenhalen als mama thuis is. Dat kan in de middag zijn als je halve dagen werkt, in de avond en nacht als je hele dagen werkt. Dit is geen ongewoon gedrag en kan prima werken. Kijk gewoon hoe het gaat. Je kunt natuurlijk overwegen om wat minder uren te werken, misschien kun je een dag op, dag af werken, of twee uur per dag minder. Je zou dit onder ouderschapsverlof misschien kunnen opnemen, Vaak met 4 weken en een plan ben je verder en toch weer aan het werk. Verder zou ik in verband met haar kokhalsreflex aankijken of dit zo prominent en voor in het mondje aanwezig blijft, anders even bellen met een pre-logopedist. Soms kun je met oefeningen verder komen, vaak is het wachten tot het reflex meer naar achter in het mondje verdwijnt (wat het bij iedereen doet) Veel succes!
Hoi, Bedankt voor je reactie. Ik ga morgen voor het eerst werken. Ik had inderdaad al ergens gelezen over dat inhalen van de voedingen. Daarnaast heb ik nu een fles van Nuby waar je in kan knijpen. Zo krijgt zo gedurende de dag toch wat vocht binnen. En ik geef de link die aan oma dan kan ze daarmee aan de slag. Ik zal volgende week op het consultatiebureau het kokhalzen even aankaarten.
Nou... 1 hele dag naar oma en mevrouw drinkt uit de fles. Toen ze maar genoeg honger kreeg ging ze vanzelf zuigen . Maar nog heel erg bedankt voor je tips!