Gewicht...hier een kilo daar een kilo

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dora, 19 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

Ik ben benieuwd of het raar is dat ik in 22 weken al 11,5 kilo ben aangekomen :rolleyes:

Ik woog zo'n 52 kilo maar inmiddels 63,5 en ben net over de helft :confused: ik maak wat groeispurts door op het moment en alles trekt lekker aan mijn buik...

is iemand hiermee bekend?

x

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ben nu bijna 29 weken en 10 kilo bijgekomen.
    P.s. er zijn hier trouwens meerdere topics over mischien dat je daar ook even kunt kijken ?

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik was met 22 weken ook al ruim 13 kilo aangekomen. Het is toen de laatste keer dat ik me gewogen heb ( rest van de zwangerschap weigerde ik, want het vloog eraan bij mij)

Het is niet leuk, maar als je een normaal eetpatroon hebt zou ik me niet al te druk maken.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    mijn begin gewicht was 50 kilo en was al heel snel ook zo rond de 16 weken al 15 kilo aangekomen :confused: :confused: :confused:
    vanaf toen ging het minder snel ik weeg nu 69 kilo :confused: :confused: erg shocking hoop dat t er wel weer afgaat :(

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou bij mij eerste zwangerschap was ik dus in totaal 20 kilo aan gekomen en vooral in begin gelijk ff 10 kilo erop.
    Nu ben ik totaal tot nu toe 11.5 kilo gegroeid en ben ik wel blij om, want die vorige kilo,s dat ging er niet zo snel af.
    Heb er een paar jaar over gedaan om weer een beetje in maat 40 te kunnen kruipen.

6. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    ik was vorige week bij de vk en toen was ik al 6 kilo aangekomen ik was toen 11 weken, bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook maar ik kwam op het laatst niks meer aan.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga het morgen bij de VK vragen, want ik ben al 6 weken niets aangekomen en zit nu op +9 kg.

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Is mij niet onbekend, mijn gewicht destijds tijdens eerste controle (8 weken) was 64 kg, was toen al iets aangekomen. Op het laatst woog ik 94 kg dus tel uit je winst!

Was overigens meer dan 20 liter aan vocht en dat pies je er met geluk weer uit :)

9. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik ben nu 20 weken en ben ongeveer 3 kilo aangekomen.

Loeki: Zou ik doen, maar is denk ik niets om je zorgen over te maken. Dat de baby goed groeit is belangrijker dan dat je aankomt. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal maar 8 kilo aangekomen. En mijn dochter woog bij de geboorte 4360 gram ;)

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Bij mij ging het in het begin ook heel hard hoor....toen stabiliseerde het zich een beetje en dacht ik wel onder de 15/16 kg te blijven.... ja duhhh, met 40 weken ben ik door mijn VK voor het laatste gewogen en toen woog ik 20 kg meer dan voor mijn zwangerschap. Ik ben uiteindelijk pas bevallen met 41 weken en 6 dagen en weet niet wat ik uiteindelijk woog maar ik schat zo'n 23 kg meer dan voor de zwangerschap.....

Ik moet er wel bij zeggen dat het voornamelijk vocht was, ook al zag je dat niet echt. Ik was een week na de bevalling ook al weer ruim 16 kg kwijt :D .
    Nu zit ik wel weer op mijn oude gewicht (maar ik heb nog wel een "buikje", spieren zijn mooi strak maar er zit toch nog een beetje "vet" teveel op....) Ach....zal wel goed komen!

11. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ben in totaal nu 3 kg aangekomen en ben 20 weken zwanger. Dus ik zit volgens mij aardig op schema. In het begin viel ik juist af, maar die drie kilo zijn er in de laatste 4 weken bijgekomen.

12. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik word soms gek van al die meiden die zo weinig aankomen. ( oftewel jaloers)
    bij mij vliegt het er ook aan :(
    Komt vast omdat ik door de zwangerschapsjicht niet mag sporten, hoewel bij mijn vorige zwangerschap ging het in het begin ook vrij hard en sportte ik heel veel.

Ik zie nu al op tegen de periode a de zwangerschap als ik al die kilo's er weer af moet zien te krijgen ....

13. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ik ben ook flink aangekomen, 17 kilo al en tis pas de laatste 2 maanden wat gestabiliseerd. Mijn vk troostte me met de opmerking dat het wel vaker voorkomt, dat juist slankere mensen flink aankomen (m'n bmi voor de zwangerschap lag aan de ondergrens van wat men gezond vindt).

Haar uitleg: Mijn lijf lijkt te denken dat ik niet genoeg vet voorraad van mezelf had om de zwangerschap te dragen, en reageert daar als het ware "hysterisch" op door teveel vet vast te houden. Elk lijf reageert tenslotte weer anders op zwangerschap.

Hehe, hier nog 1. :)

14. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    ik ben nu 19 weken zwanger en ik ben 7 kilo afgevallen
    maar ik heb wel een buik die groeit als kool
    dus ik denk dat het verschillend is per mens en lichaam

15. Ik ben een beetje aangekomen.
    Voor dat ik zwanger was woog ik 62,5 en nu 64.
    Ik ben ongeveer 9 weken, dus wat dat betreft kan ik niets zeggen over wat normaal is om aan te komen.

Ik probeer maar niet te veel stil te staan hoe het zal verlopen met mijn gewicht, maar ik maak me er toch wel zorgen over hoe ik er na mijn bevalling uit zal gaan zien hoor.
    Ik hoop dat dan de schade te overzien is :)
    Voor nu; ik kijk er maar niet zo naar. Als mijn kindje maar z'n voedingsstoffen binnen krijgt en gezond word!

Liefs 8) Sunny 8)

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,
    ben nu op een dag na 12 weken zwanger, en nog niets aangekomen. eigenlijk vanaf de kerstkilo's gerekend juist 4 kilo afgevallen. maar goed ik heb nog een lange weg te gaan!
    gelukkig heb ik genoeg reserves voor die kleine, dus voor mij is het niet erg dat ik afgevallen ben, haha scheelt straks weer :oops:

maar volgens mij is het bij iedere vrouw gewoon verschillend, gewoon er lekker van genieten dat is het belangrijkste! :D

joyce

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ben 29 weken zwanger en 10 kg aangekomen...

18. Aalbes

Aalbes Actief lid

4 okt 2006
    118
    0
    0
    Ik ben 13 weken en tot nu toe drieënhalve kilo afgevallen.

19. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    eerste 20 weken was ik bijna niet aangekomen net een iets meer dan een kilo.

Nu lijkt het of ik het eraan kan plakken en ben ik al ongeveer 4 kilo aangekomen na mijn begingewicht.
    en nu ben ik 25 weken.
    Mijn buik groeit ook wel zichtbaar nu..
    op zich valt het totaal natuurlijk nog wel mee... maar gaat ineens wel hard

20. Niet meer actief

nou ik ben ook al 14 kilo bijgekomen

ik ben dus helemaal niet zo blij daarmee, maar het enige lichtpuntje bij mij is dat het vocht is in mijn benen dus dat gaat weg na de bevalling MAAR TOCH :(

Deel Deze Pagina