Ik moet van de gynaecoloog deze komende cyclus mijn temperatuur bijhouden. Nu wilde ik eigenlijk elke ochtend om half 8 gaan temperaturen. Maar nu werd ik vanmorgen om 5 uur wakker en moest plassen.. wat moet ik dan? Moet ik dan om 5 uur al tempen, of kan ik gaan plassen en weer gaan slapen en dan vervolgens om half 8 gewoon pas tempen?
Hoi, Je moet elke dag om hetzelfde uur tempen dus als je om 5u naar de WC moet gewoon de wekker zetten om 7.30u en dan tempen. Maar wel voor je uit bed stapt en voor je je rechtzet ed. Best thermometer naast je wekker leggen en onmiddellijk temperatuur nemen bij het uitzetten van de wekker.
Ik kan je fertilityfriend.com aanraden om je te helpen bij het tempen, is een heel goede hulp. Altans voor mij was dat toch.
Dat wisselt per vrouw. Als je er uit gaat,dan moet je wel weer minstens 2 uur onafgebroken slapen. Je kunt ook tempen voor het plassen,maar het kan zijn dat je dan een afwijkende temp hebt. Gewoon een kwestie van uitproberen, je ziet vanzelf waar je lichaam op reageert. Bij elke afwijking van omstandigheden is het wel verstandig om een aantekening te maken op je kaartje
Ok bedankt voor de info.. was vanmorgen ook teruggegaan en weer in slaap gevallen en had dus pas om half 8 getempt.. Gelukkig goed gegaan dan.. Ik ga me ook meteen maar eens aanmelden bij fertility friend.
Hoo dames, Ik heb even een vraag, Klopt het als je zwanger wilt worden dat je temp hoger moet zijn? Mijn temperatuur is namelijk nu al 3 dagen hoog en ik moet nog 4/5 dagen wachten tot nod!
Hey Angelaa, Ja, je temp moet na je eitje idd hoog blijven. Bij de meesten zal de temperatuur een dag ongeveer voor NOD dalen naar het niveau van voor de eisprong, dan komt de menstruatie eraan. Als je zwanger bent, blijft deze even hoog.
@podiki25, dank je voor je reactie. Oke ja hij was na de eisprong paar dagen lager, gewoon normaal en sinds afgelopen maandag hoger. en dat is tot vandaag nog steeds zo. ben zo benieuwd, maar ook weer bang voor een teleurstelling.
Super spannend dan!!!!! Nu normaal gezien stijgt hij op het moment dat je je eisprong krijgt. Kan het dat je een laat eitje gehad hebt? Ik zie dat je overtijd bent! Weet natuurlijk niet of je cyclus heel regelmatig is of niet. Bij mij was dat in ieder geval een goed teken...
jaa zeker spannend, nouu normaal zou mn ovulatie 28 zijn geweest maar dat werd 30juni en 1 juli. die banner klopt daarom ook niet. moet nog 2/3 dagen bij maandag geloof ik nod, hoop ook dat t weg blijft natuurlijk