vanochtend bij de dokter geweest ben nog steeds ongi vanaf 28 november... en ook nog gewoon hevig lijkt geen einde aan te komen.. Zegt de dokter we gaan de drie fasen pil proberen om je baarmoederwand weer wat dikker te maken... Wie heeft hiet ervaring mee? En wat moet ik hier nou weer mee? wordt er een beetje moedeloos van! Kus Swiggy
Ik ben ook heel erg lang achtereen ongi geweest. echt continu Heel erg vervelend. Mijn huisarts heeft me toen een middel gegeven (weet de naam niet meer) om zeg maar alles los te krijgen en een megaongi op te wekken. Nou dat was duidelijk te voelen en de tampons waren niet aan te slapen. Maar daarna, na een lange tijd rommelen een hele mooie regelmatige cyclus! Is dit misschien een idee om aan je huisarts voor te leggen. kHeb toen trouwens ook een echo gekregen om te kijken of de bloeding ergens anders vandaan kwam. Dat was gelukkig niet het geval. Die heb jij volgens mij ook nog niet gehad. NN wel wat ijzer bij slikker hoor, dat heb je echt nodig, anders sloop je jezelf. liefs kiki
ja ze weet het wel maar hoopt dat deze pil mijn cyclus weer wat beter op gang komt em met een nieuwe pilstop alles weer overnieuw begint..? Ja ik kan altijd even mijn huisarts bellen in een telefonischspreekuur kiki! Thanx voor de tip! En met ijzer slikken? Was dat voor mij bedoeld kiki? Wat bedoel je ermee? Kus Swiggy
Yep, is voor jou...omdat je toch best wel wat bloed blijft verliezen, kan je na een tijdje erg moe worden. Probeer dit te voorkomen door wat ijzer bij te slikken. Kan je huisarts voorschrijven hoor! Ik heb het zelfs gekregen omdat ik altijd zeven dagen zwaar menstrueerde en dan op dag zes niets meer waard was. Wat ijzer erin...et voila!
got ja! Nog nooit over nagedacht! SUpertip! Kan ik anders zelf niet met een gyneacoloog aan afspraak maken? Blijkbaar ziet mijn ha dat nog niet zitten anders had ze me al wel doorgastuurd toch? Weet iemand dat? En nog even wachten met die pil? Kus Swiggy
Gewoon even bellen...en mijn ervaring is dat de meeste huisartsen niet zo snel willen doorsturen. Ik zelf heb er een half jaar over gedaan. Moet wel zeggen dat ik pas na drie maanden ongi had besloten (beter gezegd mijn man had besloten) om de ha even gedag te zeggen. En daar heb ik behoorlijk moeten praten als brugman om me niet zomaar weg te laten sturen. Maar meid, het gaat om je voortplantingsorganen, en die zijn belangrijk! Dus niet zomaar weg laten sturen met iets waar jij niet helemaal achter staat.
HIHIHI, ik weet niet of dat gaat lukken. Maar je moet in gesprek gaan met je huisarts en niet alleen de huisarts aan horen! Even mee praten over je eigen lichaam. Over de gyn weet ik niets, geen ervaring mee. Tot nu toe alles via de huisarts geregeld, je moet alleen even goed met ze praten.
nee weet je wat het is mijn ha heb ik al een paar keer erover gesproken en haar man ook een soort van second opinion en eerst zeggen ze we kijken het nog evnen aan en dan zeggen ze allebei van mnou in dec moet je maar terug komen en nu moett ik weer aan de pil!? Terwijl ik heb gezegd vanochtend dat ik onzeker er van wordt en dat ik bang ben ddat er ietes is met mijn baarmoeder! En toen zei ze dat begrijp ik maar ik denkniet dat jij een of andere ziekte hebt en je baar moeder voelde goed de vorige keer en geen verstoppingen ofzo niks dusss .... Ja en dussss toen maar weer aan die schijtpil! Sorry! (hihi) Kus Swiggy
Tot nu toe heeft mijn huisarts mij altijd doorverwezen...nochtans na enig aandringen...en ik heb dan inderdaad voor die tijd wel een lange tijd gewacht of het vanzelf zou ophouden. Heb me eerst laten wegsturen en ben toen twee dagen later terug gegaan en uitgelegd dat de situatie voor mij persoonlijk niet houdbaar was. Omdat ik nog nooit mijn baarmoeder had laten onderzoeken o.i.d. opperde ikzelf een echo, gewoon om e.e.a. uit te sluiten. Hij stribbelde tegen, maar kon geen goede argumenten tegen geven. I Won! Dat bedoel ik met niet zomaar weg laten sturen, hij moet goede argumenten hebben voor zijn behandeling...en niet alleen naar zijn diploma wijzen! De medicijnen heeft mijn huisarts zelf voorgeschreven na de echo die mijn huisarts voor mij had geregeld in een diagnostisch centrum. Zover ik weet is het niet mogelijk om zonder verwijzing een gyneacoloog te benaderen....ik kan het fout hebben.
hihihi kiki zegt niet dat je zomaar de gyn kan bellen toch? Je zal een verwijsbrief nodig hebben.. dat is het eerst waar ze naar vroegen toen ik me melde in het ziekenhuis hihih
ach weet ik veel!? Zal ik vast verkeerd hebben begrepen, maar ben nog steeds ongi en het houdt ook niet op binnenkort volgens mij!? Als ik over twee/drie dagen nog ben dan bel ik de ha als op en dan MOET ze me maar doorsturen! Of zo nou wil of niet! (hihi) Ik weet gewoon diep in mijn hart dat het niet gezond is zo lang ongesteld zijn. Wordt er een klein beetje moedeloos van. Wat nou als er echt iets niet goed is en ik loop er gewoon dom mee rondt of als er iets kapot is ofzo iets dergelijks... dat soort dingen gaan nu bij mij door mijn hoofd spoken. MIsschien niet nodig maar het is wel een vrouwenlichaam. Een man heeft toch echt een vrouw nodig om kinderen te krijgen... (hihi) Wat jij ook zei kiki is gewoon zo. Liefs Swiggy
hoi ik heb zelf toen een afspraak gemaakt met de gyn zonder verwijzing van ha en hier in het zh doen ze dat gewoon maar kan verschillen per zh? je kunt het altijd proberen toch succes meid
heb je toen ook alles wel vergoed gekregen? daar ben ik dus bang voor dat je zonder verwijzing van de donkter geen vergoeding krijgt. Maar nou weet ik nog steeds niet wat ik nou moet doen wie heeft er alsjeblieft een doorslaggevende tip voor mij? wel of geen pil meer? Ik ben gewoon pilmoe ik ga echt geen pil meer slikken, maar als de dokter het zegt ... ik weet het ook allemaal niet meer heb nu gewoon de tranen in mijn ogen staan ik ben zooo moedeloos op het moment. En dan krijg ik bij de ha gewoon het idee dat ik gewoon met een lullig adviesje wordt weggestuurd! Als of ik nog niet volwassen genoeg ben om dit allemaal aan te kunnen en te weten... Balachelijk! Ik heb meer meegemaakt in mijn korte leven van mijn 19 jaar dan een oude vrouw van 80 ooit zal meemaken! snik! NU heb ik echt he tidee dat ik niet wordt begrepen... is toch niet gezond zo'n rotcyclus van 60 dagen en dan ook gelijk nu vanaf 26 november even kijken... is zo'n 10 dagen (had ik verkeerd neergezet bij het begin.) Klopt iets niet helemaal! Kus Swiggy
Dag Swiggy Ik heb een maand geleden een MK gehad, curettage, op aanraden van de gynae heb ik meteen na curettage de pil genomen, dit was Gracial, een pil die bekend staat omwille van haar goede eigenschap dat ze het baarmoederslijmvlies extra/terug activeert, en daarna, nu dus, mag ik terug proberen om zwanger te worden. Was voor mij ook heel tegenstrijdig, ik wou zo snel mogelijk terug zwanger worden maar moest terug aan de pil. Ik heb mijn huisarts gevraagd wat hij ervan dacht en hij zei dat het advies van de gynae medisch goed onderbouwd was en hij me dit ook aanraadde. succes! flyke