Onzekerheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SDenise, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Onzekerheid, iedereen heeft het wel eens en ik praat met genoeg mensen..

maar dat neemt mijn gevoel niet weg dat ik de ene dag niet snel genoeg mijn kleine meneer in mijn armen zou willen hebben en de andere dag bang ben het allemaal te verknallen en bang ben voor de toekomst...!
    het is natuurlijk niet niks!

Ontzettend normaal, maar soms weet ik even niet wat ik met dat onzekere angstige gevoel moet, zeker omdat het zo afwisselend is met een gevoel van KOM MAAR !

Dus hierbij, iedereen die zich onzekerheid voelt en dat even kwijt moet...
    Ik moest het ook even kwijt.. :)

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik denk dat we allemaal dat gevoel hebben. Ik ben ook met vlagen onzeker. Over de zwangerschap, gaat het wel goed, eet ik wel gied genoeg? Maar ook over straks als de kleine er is: kan ik dat allemaal wel? Ben ik wel een leuke moeder? Wat als ik het helemaal niet leuk vind? Gaat het wel in combinatie met werk, (eigen zaak). Vannacht had ik gedroomd dat ik de baby ergens had neergezet en hem toen vergeten was. Later kon ik hem nergens vinden..... Aan de andere kant kan ik niet wachten tot de kleine er is en weet ik zeker dat het goedkomt. Hij/zij is zo welkom en we kijken er zo naar uit!
    Het is ook vooral angst voor het onbekende. Ik ben best een controlfreak en straks neemt zo'n klein hummeltje de boel hier over en zet ons leventje helemaal op zn kop!

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook onzeker!
    het gaat ineens te snel voor me, ik lees dat het hier voor de meesten te langzaam gaat maar bij mij gaat het te snel! ik wou dat ik weer 25 weken zwanger was :p

het is ons eerste kindje en ik wil hem zooo graag in mn armen hebben maar ik ben ook erg onzeker nu.
    de dag dat hij wil komen is de dag dat heel ons leven veranderd, dan zijn we met 3 en niet meer met 2.
    ga ik het goed doen? gaat hij ons leuk vinden? wordt het een nachtmensje of een ochtendmensje? haha ik hoop op een ochtendmensje, men vriend op een nachtmensje :D

en dan die eerste weken daar ben ik onzeker voor! gaan we wel rust hebben? gaat die kraamverzorgster ons niet in de weg lopen? gaat onze familie ons een beetje met rust laten?
    ik wil dan alleen zijn met ons kleintje en mn vriend en niet die hele tralala erbij, pas op ik wil hem overal gaan showen maar ik wil ook rust hebben dan

ik durf mn ziekenhuiskoffertje niet te maken want dan is alles klaar! dat voelt ons babytje misschien aan en dan komt hij te vroeg :p
    het gaat zo snel!

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Zo fijn om allemaal te lezen! Die herkenbaarheid dan ;)
    Hier ook zo, kunnen we het wel ? Ben ik wel een leuke moeder?
    Ga ik het wel goed doen, vind hij mij wel leuk?
    Kan ik het allemaal combineren met inderdaad een eigen zaak en studie..
    Aan de ene kant heb ik een hele voorstelling en aan de andere kant kan ik het mij helemaal niet voorstellen...

@Sydneys
    Gek he komt ineens ZO dichtbij nu...ik ga vandaag wat spulletjes voor de vluchtkoffer kopen, zo raar... ik voel me er goed maar inderdaad ook raar bij...want ja het kan ineens echt gebeuren zo..gewoon zo onwerkelijk... en btw ook eerste kindje ;)

@lotje
    Hier ook een controlfreak...we moeten nu leren loslaten hoe moeilijk dat ook is ! Maar daarom is het zo fijn om hier gewoon even je onzekerheid op te schrijven.. iig heeft mij toch eventjes goed gedaan :)! Hoop jullie 2 ook

5. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook hoor!

Nu vaak van blijft ie wel lang genoeg zitten, ben ik wel gezond genoeg en goed genoeg geweest deze zwangerschap.

En hoe verder we komen hoe meer mensen dingen gaan vertellen ja wij deden het zo en vroeger ging het zo enz.
    Vind het wel heel erg spannend, denk vaak, kan ik het wel aan, zal ik alles wel goed doen straks enz.
    Maar ook over de bevalling

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heel herkenbaar wat jullie schrijven! Ik heb dat ook, maar nu ik al een paar dagen over de uitgerekende datum ben sta ik er wel anders in en ben ik weer met andere dingen in mijn hoofd bezig.

Vermoeiend af en toe al die gedachtes en gevoelens!;)

Deel Deze Pagina