Inderdaad. Tjee, het is eigenlijk al te idioot voor woorden dat we bij deze temperaturen per se gekleed over straat moeten. Laten we de zaken niet om gaan draaien. Soms kwam Jens na een uur alweer, dan voedde ik gewoon. Ik geef borstvoeding omdat het goed is voor Jens (kolf fulltime) en niet vanwege onze intieme band (hoewel dat wel heel erg mooi is en heb ik gelukkig mogen meemaken toen ik live voedde maar is niet de hoofdreden). Honger is honger. Jij pakt toch ook een terrasje als je dorst hebt? Vind ik echt niet kunnen, dat doe je toch thuis!
Zit net te denken, eigenlijk moet je een borstvoedingsmeeting plannen op zijn terras hahaha Krijgt ie een groep woedende moeders over zich heen als ie het nog een keer probeerd.
Rodayna, ik vind het beetje rare opmerking... dat zou willen zeggen dat ik hele dag thuis moet blijven omdat mijn dochtertje zomaar ineens honger kan krijgen... soms zitten er 4u tussen, soms maar 1uur... tjah, en het was braderie, heel de familie gezellig over de braderie wat moet ik dan zeggen? Sorry luitjes, ga maar zonder me want ik denk dat eline sebiet zal moeten eten en ik heb geen zin in opmerkingen??
Nou inderdaad.. Je kan echt niet weg als je niet in het openbaar zou kunnen/mogen voeden. Je weet tenslotte gewoon niet wanneer je kindje komt, de ene keer na een uur, en de andere keer pas na 5 uur. Typische opmerking denk ik van iemand die geen ervaring heeft met BV en het ook niet wil gaan geven??? (dus zich er niet in verdiept?!)
Wanneer je kindje een lange tijd om de 2 uur komt dan kom je niet ver he.. Het is niet allemaal zo makkelijk te 'plannen'. Heb hier ook wel een aantal keer in het openbaar gevoed omdat ik er ook weleens uit wilde met mijn man (wat winkelen), vooral wanneer je wekenlang binnen zit met een huilbaby die niet uit een fles wil drinken. Snap echt niet wat het probleem zou zijn wanneer ik achterin de Hema even mijn dochter de borst geef zonder dat er ook maar iets zichtbaar is. Met dit weer zie je van alles voorbij komen wat betreft kleding en dan is het not-done om je baby ergens even te voeden zonder dat er iets te zien valt?
@TS Wat een belachelijke reactie van die eigenaar. Ik hoop dat je straks wél een positieve ervaring hebt met het buitenshuis voeden. @Rodayna Ik vind jouw reactie kortzichtig, achterhaald en onnodig beperkend voor borstvoedende moeders en hun kinderen.
Volgens mij snapt Rodanya het nog niet helemaal, als je praat over voeder!momenten. Het zijn geen koeien geiten of ander soort beesten! En ik vind niets aanstootgevends aan borstvoeding. Zo is de mens toch geschapen en zo is het ook bedoeld. Waarom produceren we anders als vrouw melk? Ik vind het iets heel natuurlijks en mooi om naar te kijken.
Bloempje, precies!!!!!! We hebben niet voor niets borsten en melk!! Niks raars aan, maar juist oh zo mooi! Als ik iemand zie borstvoeden vind ik dat veeeeeeeeel mooier om te zien dan iemand die zn flesje zit te mengen.......
@Duchess, weet je trouwens dat er in Eindhoven bij de La Place in WC Woensel borstvoedingscafé is op woensdagochtend? Daar kun je met andere borstvoedingsmama's thee drinken en kletsen. Ook is er een lactatiekundige aanwezig.
Leuk!! dat mogen ze van mij hier ook wel organiseren! is zo is wat anders als een avondje biljarten of voetbal... :d
Bloempje dat weet ik inderdaad! Ben er nog nooit geweest, eigenlijk niet zoveel interesse in hihi... Ik woon ook niet in Woensel maar bij 't centrum dus zit altijd in het centrum te voeden, wel meestal bij de La Place. Wie weet ga ik er toch eens naartoe, maar ben niet zo sociaal aangelegd geloof ik.
Toen ik zwanger was besloot ik dat de enige manier waarop ik borstvoeding zou kunnen volhouden was, als ik het ook buiten de deur durfde. Toen mijn zoontje een week of 5 was ben ik bewust de deur uitgegaan met de bedoeling in het openbaar te voeden. Ik ben naar een plek gegaan waar ik verwachtte dat ze er geen moeite mee zouden hebben en waar ik wist dat ik redelijk afgeschermd kon zitten. Voordat ik ging zitten heb ik gevraagd of de serveersters er moeite mee hadden. Hun antwoord was dat ze het heel aardig vonden dat ik het vroeg, dat het wel vaker gebeurde en als enige verzoek of ik niet midden in de ruimte wilde gaan zitten. Dat leek me heel reeel. Ik heb een ijskoffie besteld en heb mijn mannetje gevoed. Hij lag met zijn hoofdje onder een hydrofiel luier, dus je zag helemaal niets. Het was zo'n bevrijding om de deur uit te kunnen. Tussen de voedingen door is namelijk in het begin heel weinig tijd. Er zat netjes 3 uren tussen (meestal), maar dan heb je van het eind van de ene voeding tot het begin van de volgende nog maar maximaal 2,5 uur over. De deur uitkomen kost in het begin ook al bijna een half uur, inladen tassen, kinderwagen enz, dus ik kwam al 5 weken nauwelijks verder dan de supermarkt. Nu kon ik eindelijk de deur uit. Ik heb daar zo van genoten. Sindsdien ging ik op steeds meer plekken voeden, liet ik de hydrofiel luier achterwege en mijn ervaring is dat juist als je er open over bent mensen het prima vinden. Tijdens het museumweekend heb ik in het Loesje gebouw op de bank bij de ingang mijn manneke te eten gegeven. Koekje erbij, heerlijk. Ik werd alleen positief aangesproken en verder genegeerd. Prima toch?! Als ik enigszins twijfelde vroeg ik het aan het personeel, dan doet bijna iedereen zijn best om je te helpen. De meeste reacties waren hartverwarmend. Laten we ook eerlijk zijn, er is niets mooiers dan borstvoeding! Intussen krijgt hij geen borstvoeding meer, ik ben gaan afbouwen toen ik niet meer mocht kolven. Wat was het ontzettend onhandig om zoveel mee te moeten nemen om een fles te kunnen geven buiten de deur. Totdat ik stopte had ik nooit gemerkt hoe handig het eigenlijk was. Het gekke is ook dat je het op een gegeven moment zo normaal vindt dat ik nu vreemd op kijk als ik een heel klein babytje de fles zie krijgen. Dat ziet er voor mij heel idioot uit. (Hoewel ik daar ook nooit iemand op zal aanvallen) Gisteren zat ik naast een vrouw die helemaal aan het berekenen was wat haar kleintje op welk moment moest drinken. Zo heerlijk, daar hoefde ik nooit bij stil te staan. Mijn conclusie is dus eigenlijk: Geef allemaal zoveel mogelijk in het openbaar borstvoeding, dan vinden we het binnen de kortste keren allemaal zo normaal dat niemand er zelfs maar bij nadenkt, laat staan iets over zegt. Sterkte meissie en ga lekker door!
morgen gaan we lekker naar het park, daar ga ik weer een poging wagen ik hoop dat ik eens een x positieve reacties krijg van mensen... de meeste mensen kijken alleen maar... nog nooit iemand ahhhhh horen zeggen ofzo zz
Dat komt echt wel hoor . Regelmatig krijg ik vertederende reacties. Vaak van 'oudere' vrouwen die zeggen: 'Dat is toch het mooiste he, als je het zelf geven kan!' Veel plezier in het park.
Wat n debiele reactie v die rodayna ofzoiets gewoon jaloers of echt nie helemaal helder..sorry, maar waarom zou je iemand die nog wat onzeker is (en daar zijn er meer van, zie mij) nog verder de onzekerheid in willen helpen. En dan die domme opmerking over dat we voeden omdat we t zelf fijn vinden!?!? Dan ben ik zeker de enige die t echt doet omdat het goed is voor m'n kindje?? Maar ja, ze weet duidelijk niks over bv!! Sorry moest t toch even kwijt ts goed dat je gewoon weer gaat!!
Misschien ben ik spuit 11, heb niet alles gelezen, maar (ondanks dat ik nog nooit negatieve reacties gehad heb) mijn "zinnetje" als er commentaar zou zijn is "Mijn kind heeft dorst dus geef ik hem te drinken, kan ík het helpen dat dat uit mijn borst komt?!" Ergens op internet (op een plek waar ik het uitgerekend nu even niet kan vinden) staat een in het Engels geschreven blog, die geweldig sarcastisch een statement maakt over borstvoeding in het openbaar. Echt geweldig! Als ik 'm nog terugvindt zal ik de link hier even deponeren.