naast een moskee zou ik het nu persoonlijk ook niet doen... daar mag je denk pas seks hebben als je getrouwd bent toch? nou dan ben ik een grote zondaar! naast een kerk... hoe zou maria het vroeger gedaan hebben? in die tijd hadden ze denk ik nog geen flesjes en kunstvoeding dus daar moeten ze niet moeilijk doen hihi
Ooit een vrouw gesproken die langdurig borstvoeding gaf. Op een feest waar ook een pater aanwezig was zat ze haar dochter te voeden, zegt hij tegen haar: dat is zo mooi, precies zoals God het bedoeld heeft! Toen ik kolfde op mijn werk vertelde een schoonmaakster die uit Birma kwam, dat ze daar heel preuts zijn, maar dat borstvoeden juist weer overal kon en mocht. Ook een moslim kamerlid vertelde in Ouders van Nu dat ze het vreemd vond dat in Nederland je bijna bloot je deur uit mag gaan, maar dat voeden in het openbaar zo'n issue is.
Naast een moskee lijkt me geen probleem. De profeet zelf raadt aan in Koran 31:14 om 2 jaar te voeden. Ik heb overigens ook wel IN de kerk gevoed. Kon ik met babietje op schoot de hele dienst volgen zonder anderen te storen.
Had dat niet meer te maken met het gereserveerde terras dan met het borstvoeden an sich? Waarom kun je niet een bestelling doorgeven als je aan het voeden bent? Ik bestel dan altijd alvast een kopje thee (en een glas kraanwater ) of zo. Dan weten ze in ieder geval dat je ook wat gaat nuttigen daar. Ik heb geen probleem met in het openbaar voeden, maar mijn moeder wel, als die er bij is Ik zeg dan gewoon dat ze zich niet moet aanstellen Dat dacht ik ook! Zo zat ik ook eens te voeden op een bankje buiten. In een soort van koof, dus alleen mensen die écht langs liepen zagen het. Ik zag wel een aantal mensen kijken, maar niemand fronsde en sommige mensen keken achterom, maar wel met een vertederende glimlach.
Geweldig! Pfff, als ik dáár rekening mee moet gaan houden, dan wordt het erg lastig. Ilias laat namelijk vaak los en begint dan van plezier te gillen. Dat trekt dan natuurlijk ook de aandacht en mijn tepel is dan juist precies zichtbaar. Naja, boeiend. Mijn moeder vindt dát dus wél erg. Die verkleurt er gewoon van. Zul je zien, heb je een bijdehante serveerster die je dan wijst op het bordje 'verboden eigen consumpties te nuttigen' Nee, BV geven die je meestal, omdat het beter is voor het kindje. Die intieme band is mooi meegenomen. Ik vind jouw reactie echt belachelijk. Als je kindje om de 2 of 3 uur komt, dan kun je dus nergens meer heen. Of als je in de stad bent en je kindje heeft ineens honger, wat moet je dan? Voor mij duurt het dan 20 minuten voor ik thuis ben. BV is super handig en natuurlijk. Waarom zou ik NIET in het openbaar voeden? Omdat een ánder zich dan opgelaten voelt? Dat ligt dan aan de ander, niet aan mij. Nederland is een van de weinige landen waar ze er zo moeilijk over doen.
Geniaal verwoord! Laat staan als je langs een wei fietst waar net een paard gedekt wordt!!! BAH! Ben even langs de boer gefietst om het te melden :x want dat kan echt niet! Haha, nee geintje. Die boer wil vaak wel weten wanneer het moment daar is, dus ik zei: 't Is raak, hoor! Hij ging meteen kijken. Heel stom, maar mannen die ik ken en niet mag, daar wil ik niet bij gaan zitten borstvoeden. Dus dan ga ik wel even naar boven of ik keer ze de rug toe. Ook mannen die ik een beetje ken, maar niet goed, en dus niet kan inschatten hoe ze reageren... Maar dat deed ik in het begin. Nu niet meer. Alle andere mannelijke vrienden van me, daar heb ik geen probleem mee. Als ik merk dat ze het er moeilijk mee hebben, doe ik er een doekje over. Ze kijken meestal vanzelf weg. Dat is ook een goed punt. Het is nog steeds vreemd omdat het nog niet vaak (genoeg) gebeurt. Maar als er meer vrouwen gaan borstvoeden en ook vaker in het openbaar, dan went de maatschappij daar vanzelf aan. Is toch van den zotte dat zelfs in Iran, een land waar de vrouwen gesluierd moeten gaan en vaak ook helemaal bedekt door een boerka zijn, het normaal is als een vrouw in het openbaar borstvoeding geeft! Laatst ook hier in de H&M, in het open deel van de kleedkamers. Je kunt daar vanaf de winkel zo in kijken. Zat een jonge vrouw met hoofddoek haar kindje BV te geven. Ik een keer tegen de kerk aan! Nou ja, aan de zijkant en dat was een deel van een terrasje. De enige mensen die langs kwamen was winkelend publiek, dus geen kerkgangers.
dit vind ik dus niet altijd opgaan he. mijn zoontje kwam erg vaak en soms wel 2x per uur. had ik dan altijd binnen moeten zitten. ook kregen ze op aanvraag en niet netjes om de 2 uur. ze komen wanneer ze honger hebben. als ik weg was dan was ik weg. ik voede mijn kinderen overal waar ze honger hadden. jammer voor andere. gelukkig heb ik ook vaak leuke complimenten gekregen dat ik als jonge moeder dit toch maar even deed
ik heb tijdens de doop van mijn mannetje zitten voeden. T was of een krijsend kind dat overal dwars doorheen gilde, of een superrustig mannetje aan mijn borst. En dan zat ik dus ook nog helemaal vooraan in beeld....De pastoor speelde er wel mooi op in en gaf aan dat ik de doopakte maar wat later moest tekenen omdat er nu belangrijker zaken waren....
Deze nacht werd er in een Belgisch ziekenhuis een mama verboden om haar kindje borstvoeding in de wachtzaal van de spoeddienst te geven! De politie werd zelf gebeld omdat borstvoeding als obsceen werd beschouwd door de dokter! deredactie.be: Heisa over borstvoeding in ziekenhuis Aalst
Grappig.... we leven in een land waar het normaal is als je in je blote borsten over het strand huppelt, maar we doen wel moeilijk als het aankomt op borstvoeding! Vreselijk.... In Turkije is het weer andersom, haha. Daar ga je niet snel topless, maar BV wordt overal getolereerd juist omdat het zo gerespecteerd wordt. Zou hier ook wat meer moeten! Ik heb vorige maand BV gegeven in het openbaar. Was bij de Mac.. ik deed het ook subtiel en onopvallend, maar toch..de mensen die langsliepen keken ze erg afkeurend aan. Dat deed me toen ook pijn. Eén meisje rolde zelfs met haar ogen! Pffffff!!!!
In Turkije kun je minder dan hier voeden in het openbaar. Mijn familie komt uit Istanbul nota bene. Aan rollende ogen heb ik geen boodschap.
Assi ja stom mens hè!? Ladyxochi jij hebt er misschien geen boodschap aan, maar dan kan n ander t wel hebben
Ik wilde eigen er nog wat achteraan typen, maar deed het vanaf mijn telefoon en had er geen zin in Ik wilde eigen zeggen: Als iemand met haar ogen rolt, dan zou ik bij mezelf denken: Wat een suf en bekrompen persoon. Helemaal als het een vrouw zou zijn, dan denk ik: Wacht maar. Nee, zulke personen hebben het gewoon helemaal niet begrepen. @Chilleke, waarom denk jij aan Roosendaal?