Wat een trieste verhalen lees ik hier zeg!!! Echt te gek voor woorden. Ik ben zelf ook niet zo'n held in voeden in het openbaar en ben dan ook blij dat ik nooit zulke reacties heb gehad, anders zou ik het zeker nooit meer doen. Ik was laatste met mijn werk in de Efteling. Omdat we niet echt een rustig plekje konden vinden ben ik naar een restaurant gelopen en heb gevraagd of het een probleem was als ik daar even mijn kindje voedde. Er werd meteen voorgesteld om, als ik dat prettig vond, een apart kamertje te krijgen. Was een verschoonruimte voor bijv. gehandicapten zeg maar. Met bank, wastafel etc, erg schoon en praktisch en kon ook op slot. Ik heb daar maar gezeten en dat ging prima. Vorige maand op vakantie geweest. In het vliegtuig gevoed, en dat ging prima. Ik was zelfs wel een beetje trots, al kon in principe niemand het zien, alleen de stewardessen die langs liepen. Ik kreeg ook meteen een extra kussentje toen ze het zagen. Op de terugweg op het vliegveld in Alicante ook gevoed. Ik vond een rustig hoekje tegenover toiletten, met stoelen, waar verder niemand zat. Soms keken mensen wel even, maar het was zo'n uithoek dat er binnen 20 meter niemand langs liep, dus dat ging prima. Ook een keer op een verjaardag van mijn nichtje (8 j) moeten voeden. Omdat er veel familie zat en bijv. buren die ik niet kende ben ik boven gaan voeden. Ik ging op bed bij mijn nichtje liggen. Even later kwam mijn nichtje binnen lopen, want die had gehoord dat ik ging voeden en dat vond ze leuk om te zien. Ze kroop toen bij ons in bed en ging heel rustig en lief zitten kijken hoe mijn dochtertje dronk. Ik moest even nadenken wat ik daar nou van vond, maar achteraf was het best een leuke ervaring.... Het is iets heel natuurlijks en snap echt niet dat mensen daar problemen mee kunnen hebben.
Ladixochie haha en nou moest je t alsnog typen. Sommige mensen zijn gewoon sneu joh..beetje met je ogen rollen..tsss
@chilleke, nee het was niet in roosendaal, het was in Wouw op de jaarmarkt... wij zijn vorig weekend naar spijkenisse gereden naar een winkeltje met super leuke doopkleding en heb eline daar ook gevoed. we hadden eerst de doopjurk gepast en toen ze eenmaal terug aangekleed was begon ze te huilen. dus ik legde haar aan en ging ondertussen gewoon afrekenen. na enkele minuten had mijn vader het in de gaten, die zei sharon... dat doe je hier toch niet? ik zeg hoezo niet... als ze honger heeft heeft ze honger. en dit is een winkel waar heeeeeel veel mama's komen. die mensen hier zijn wel wat gewend en de vrouw achter de balie die moest eens lachen en zei dat het totaal geen probleem was dus dat was wel fijn...
@LadyXochi omdat ze uit Essen komt en dat op een steenworp afstand van Roosendaal ligt en dat dichtstbijzijnde stad is dus vroeg me af waar het dan geweest was. vandaar
Ik trek me er 9 van de 10 keer ook niets meer aan van de omgeving! Mijn meisje is belangrijk...en als zij wilt drinken, dan hebben de mensen die zich eraan storen pech gehad! Wanneer ik er goed over nadenk snap ik sowieso nog steeds niet wat het probleem van voeden in het openbaar nou is?!? Het is gewoon een baby aan de borst.... So what? Ook ver voordat ik een kind had, keek ik absoluut niet raar op van voedende moeders in het openbaar. Vond het zelfs wel fascinerend!!! Maarja, dat verklaart misschien ook waarom ik nu zelf ook voed! Hahaha. En dat wijf die met haar ogen naar me rolde...die zal vast vanaf dag 1 voor de KV gaan???!!!
Da's netjes! Ik was een paar maanden geleden, toen het nog rustig was, met een vriendin in de Efteling. Ohja, de mannen waren er ook bij. Rond etenstijd van onze baby's gingen we in een restaurant zitten. Ik Ilias aan de borst, zij haar kindje aan de fles. Was super gezellig! De mannen gingen met hun oudere kindje even naar de speeltuin. Moet ook gewoon kunnen, vind ik. Ik vind het wel netjes dat je als JIJ wil, in een apart kamertje mag zitten, maar ben blij dat het niet hoeft. Mijn vriendin kon ook gewoon in het restaurant voeden, omdat haar kindje de fles krijgt. Zou lullig zijn als ik weg zou moeten. Maar dat was gelukkig niet!
Ik zag zaterdag in de Efeteling kinderen gewoon op bankjes drinken. Geen bloot te zien, alleen door de houding zag ik dat er gedronken werd. Vermoed dat veel niet=voeders niet eens doorhadden wat er gebeurde.
Ik heb in de dierentuin ook ons mannetje de borst gegeven. Juist hartstikke handig dat je niet hoeft te vragen om een magnetron of met flessen gekookt water hoeft te klooien. Juist op plekken waar veel kinderen/gezinnen komen is mijn ervaring dat het geen enkel probleem is en dat ik juist heel veel lieve en vertederde blikken kreeg van omstanders, vooral oudere moeders.