Kun je nog simpel uitbouwen (zeg 5,5 x 2,5 meter) voor rond de 30.000? Ik kan zelf vloer leggen, schilderen, eventueel muur afwerken in geval van houtskeletbouw, maar. Daar houdt het wel op. Er hoeft niets spannends in de uitbouw, maar toch wel een stopcontact of 2… Ik ga scheiden en kan mogelijk een huisje krijgen, maar pffff wat is de woonkamer klein…
Sorry geen idee betreft het geld maar jemig wat kun je veel zelf! Fijn als je zo handig bent. Maar mag het wel als je kijkt naar oppervlakte tuin?
Oeh 30 wordt vrees ik krap. Maar kijk eens rond, vraag wat offertes op, vooral de zzp'ers. Ze zijn wel knetterdruk dus op korte termijn zal er weinig mogelijk zijn. Is het een optie om het over een tijd te doen? Wat een rot situatie zeg.. sterkte!
Veel sterkte met de scheiding.. Geen idee of je een uitbouw kan doen voor die prijs maar ik heb toevallig dinsdag een offerte aangevraagd voor 3 (!) kunststof kozijnen in de slaapkamers van 150 cm bij 150 cm en dan een klein badkamer raampje..... 12.000 euro Alles is zoveel duurder geworden, niet normaal. Onze buren hebben dezelfde kozijnen en hetzelfde aantal 3 jaar terug laten doen voor de helft.
Man denkt dat het wel lukt voor dit bedrag, maar dat het lastigste is om iemand te vinden om het te maken. Materiaal is lastiger te verkrijgen en duurder geworden.
Zou je niet kunnen kijken of je een offerte in België of Duitsland laat maken? Ik weet het niet zeker Maar ik vermoed dat de prijzen daar wat scherper zijn
Wij zitten nu ook in het proces van aanbouwen.. horen vandaag meer duidelijkheid van de bank of het financieel allemaal kan.. Maar prijzen zijn inderdaad niet te doen joh.. daarom gaat mijn man het zelf doen, met een vriend en een gepensioneerde aannemer.. (als de bank akkoord geeft uiteraard) Maar wij zouden de pui die nu in huis staat over zetten dat scheelt al een hoop! Misschien is dat ook een optie bij jou?
Anders kun je misschien een serre aan laten bouwen? Dat is wellicht goedkoper, maar heb je wel de extra ruimte?
Ligt er aan welke richting je tuin op gelegen is, lijkt me. En anders bestaat er altijd nog zonwering (maar ja, dat kost ook weer geld). Sowieso bestaan er inmiddels zoveel variaties, dat er naar mijn idee soms erg weinig verschil meer is tussen een serre en een gewone aanbouw.
Dit heeft een vriendinnetje van mij laten doen. Is heel mooi geworden. Geloof dat ze iets van 2500 euro euro kwijt waren. Tweedehands sere en behalve de betonvloer, die moest wel gestort worden wel alles zelf opgebouwd en afgebroken. Ze hebben de bestaande muren en het raam wel laten zitten.
1,5 jaar geleden waren de offertes bij ons voor een kale uitbouw al 60k, ik geef je eigenlijk nul kans. Verder super vervelend deze situatie, sterkte. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik zou het huis zeker niet laten schieten. Je komt nergens tussen en eventueel zit je het uit tot de gekte voorbij is, maar dan heb je in ieder geval een dak boven je hoofd.
Ik denk wel dat het kan even goed rondvragen. Wij krijgen ongeveer dezelfde grote als bijkeuken en dat komt rond de 17.000 euro uit. Dit is zonder elektra.
Klopt, maar de kans dat het een sauna word is steeds groter door de warme zomers. Mij niet gezien. Wij hebben onze tuin op het zuiden en één van de buren heeft een serre ik heb zo met ze te doen in de zomer.
Wij overwegen ook een serre. Afhankelijk van de afwerking en met goede zonwering ed is het volgens mij wel te doen (in ons geval scheelt het wel dat het nieuwbouw is, denk ik). Misschien kan ik het je over een of twee jaar vertellen.
Wij hebben allemaal in de straat energie label A+++. Onze woningen zijn echt ontzettend goed geïsoleerd, maar een serre gaan wij echt niet laten plaatsen zelfs niet met goede zonwering. (Die wij ook hebben voor alle ramen op het zuiden) Hebben jullie ook een tuin op het zuiden? Laat het maar weten over 2 jaar tijdens een hittegolf.