Kan utrogestan een miskraam verbergen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisa890, 28 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Na mijn miskraam in januari mag ik eindelijk zeggen dat ik opnieuw zwanger ben!
    De schrik zit er natuurlijk hard in... het ene moment voel ik me dolgelukkig, het andere overtuig ik mezelf ervan dat het opnieuw niet goed zal zitten.
    Dit keer zit ik in de MMM en word ik ondersteund door utrogestan 3x daags én progynova 2x daags.
    In december kreeg ik al erg vlug roze en rood verlies wat voor mij meteen een alarmbel was.
    Maar utro staat ervoor gekend dat het bloedingen juist tegenhoudt.
    Zou dit dan enkel om menstruatiebloed gaan of ook om bloed van een miskraam?
    Ik heb zoveel schrik dat het vanbinnen fout loopt en dat ik het door de utro niet zal merken.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat ik enkel kan afwachten, maarja, makkelijk gezegd :oops:

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Volgens mij is het inderdaad zo dat utrogestan ervoor zorgt dat je baarmoederslijmvlies vastgehouden wordt en zo dus ook het vruchtje blijft zitten. Kun je met jouw geschiedenis niet vragen om een vroege echo, bv met 6 a 6,5 week. Ik kreeg deze keer met die termijn ook weer een echo, gewoon bij de verloskundige trouwens. En een week later nog een keer. Dat was echt heel fijn, heb je toch bevestiging. Deze weken zijn gewoon enorm rottig en duren zo lang. Succes!

3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja het gekke is dat mijn gyn me een echo wilde geven op 12 september en ik zelf heb gevraagd om het een week op te schuiven :rolleyes: ik dacht als er op 6 weken weer niets te zien is pieker ik me suf en dan moet ik een erg lange week wachten tot de 2de echo.
    Ik wilde graag zoveel mogelijk kans op een hartje horen vandaar ga ik op 18 september.
    Vind het allemaal zo vreselijk spannend na mijn slechte ervaring :$

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Kan me je angst en onzekerheid goed voorstellen, had ik ook bij deze zwangerschap na een missed abortion. Daar had ik overigens 0,0 bloedverlies bij dus ook niet gemerkt.
    Met hoeveel weken staat je echo gepland? Ik zou zelf rond 7 wk doen, dan heb je iets meer zekerheid dan met 6.

Hopelijk gaat t deze keer goed!!

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vraag mij dit ook af...als het embryootje geen HcG meer aanmaakt dan valt er toch een belangrijk hormoon weg en zou dit toch dmv bloedverlies merkbaar moeten zijn? Ondanks dat de toegevoegde hormonen het baarmoederslijmvlies wel in stand houden denk ik dat vaak toch wel (enig) bloedverlies optreedt..

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Wat ongelofelijk spannend, Lisa! Ik zit ook in de starttermijn en maak mij ook zorgen..geloof echt dat dat erbij hoort, zeker na jouw en mijn voorgeschiedenis. Ik duim voor je!

7. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Neehoor, heb in totaal 8 weken met doid vruchthe rondgelipen zobder een druppel bloedverlies. Bij een missed abortion stopt t hartje maar stoot t lichaam t niet (meteen) af en merk je dus niks.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Helaas niet. Aangezien de placenta wel kan doorgroeien en dus hcg blijft aanmaken en het lichaam dus niet doorheeft dat het vruchtje al lang en breed gestopt is met groeien. Je hoeft helemaal geen bloedverlies te hebben en je voelt je vaak op en top zwanger omdat hcg blijft toenemen. Utro houdt progestron in stand en kan zo ook prima voorkomen dat een vruchtje wordt afgestoten. Dat is ook het venijnige eraan, goede oplopende testen, mooie bloedwaarden geven zwangerschap aan maar of het een vitale is,daar heb je de echo's nodig.

Die verlengde wachtweken zijn gewoon vreselijk ellendig wat dat betreft, helemaal na een misgelopen zwangerschap. Sterkte voor een ieder die er nu in zit en op naar prachtige echo's duim voor jullie

FVG vindt dit leuk.
  9. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Maar als er iets zou mis zitten vanbinnen, is het dan niet zo dat hcg wel stijgt maar niet meer verdubbelt zoals het hoort?
    In december had ik dit ook, het steeg wel maar verdubbelde maar om de 4 dagen..
    Als het netjes om de 2 dagen blijft verdubbelen, geeft dat dan al niet een beetje meer zekerheid van een goede zwangerschap? Ik laat nu om de 4 dagen prikken omdat ik die geruststelling wat wil hebben tot de eerste echo en momenteel verdubbelt het elke 32 uur, maar dit wil dus niets zeggen dan?

Deel Deze Pagina