Echo 8 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Noushis, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

Ik ben gisterenavond de eerste echo gehad van mijn 2e zwangerschap. Ben 8,5 weken ver...

Het hartje klopte mooi, en was mooi gegroeid (1,83 cm en 176 hartslagen per minuut)...

Maar daar was nog een vruchtzakje te zien... terwijl ik mij bij mijn 1e zwangerschap dit niet herinner dat toen nog aanwezig was...

Moet ik mij nu zorgen maken... Ook de manier waarop gyn zei van dat ik beter kon zwijgen tot 12 weken echo (dacht familie in te lichten op 11 weken)...

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

was het alleen een vruchtzakje of ook een 2e kindje? Het kan een leeg vruchtzakje zijn, dat noemen we dan een vanishing twin, dan is de zwangerschap in eerste instantie ene tweeling geweest, maar is 1 van de 2 helemaal niet tot ontwikkeling gekomen, dit heeft nu je een mooie echo van het andere kindje hebt gezien geen grotere kans op een miskraam hoor! Als het 2e vruchtzakje niet goed beoordeeld kon worden is er misschien een tweede echo afgesproken?
    Als het allemaal niet verteld is zou ik even bellen en navraag doen wat er nu precies ie gezien en wat dat verder betekent.

Mirjam

Share This Page