Ja hoor, waarom niet? Ik zou zelf niet zo snel als roepnaam dezelfde naam als van mij of mijn man doen, omdat ik dat onhandig vind, maar het kan prima. Voorwaarde zou voor mij wel zijn dat het ook wel een mooie naam is.
Ja hoor vindt dit nog wel kunnen!! En als je toch iets anders wil kun je toch ook alleen de letters nemen? Bijvoorbeeld: Arjan Johan Bakker (verzin maar wat) Jongen: Alex Jayden Bakker Meisje: Ashley Joy Bakker Hou je toch de A.J.Bakker maar met andere namen. Succes!!
In mijn vriend zijn familie is ook (bijna) iedereen vernoemd. Daardoor dus veel dezelfde namen in de familie. Wij zelf hebben er voor gekozen om de roepnaam zelf te kiezen en de doopnamen te vernoemen. Vind het dus wel kunnen maar mijn eigen keus zou het niet zijn.
Wij hebben de roepnamen ook zelf gekozen en in de andere namen zijn onze zoontjes vernoemd naar de opa's .
vind het wel leuk bij mn broer is het cor van jaap van cor van jaap vooral zo om en om vind ik leuk. Cor van Cor van Cor vind ik minder leuk klinken.
Ik vind het maar niets. Heb daarom ook gewoon op nee gestemd. Natuurlijk is het van 'als jij dat wil moet je dat lekker doen ' . Maar ik vind het onhandìg en ook niet leuk. Vernoemen in een 2e of 3e naam vind ik wél erg mooi. Een soort van eerbetoon naar iemand. Dat je die persoon in je hoofd had, toen je koos voor een bepaalde naam. Maar je voegt er wel je eigen tintje aan als het ware, door zelf de roepnaam te bepalen (die dan mogelijk ook ooit weer gebruikt wordt in een vernoeming) .
Onze zoon is de enige naamdrager in de familie dus vonden we dat we er iets speciaals van moesten maken. Wij hebben ons zoontje vernoemd naar zijn overleden opa (vader van mijn vriend) die heette Louis, maar dat vonden we een beetje morbide dus hebben we er Lewis (de engelse variant) van gemaakt. Zijn 2e naam is een variant van de naam van míjn vader en de stiefvader van mijn vriend, die heten toevallig hetzelfde. Zo heeft hij van alle 3 de opa's de naam.
Ik vind het ook wel kunnen, al zou ik zelf dan niet de roepnaam als vernoeming gebruiken (gekke zin) Wij hebben onze zoon ook vernoemd, maar dan in zijn 2e en 3e naam!
ik vind het altijd wel mooi, op de een of andere manier vooral bij jongens haha. zelf hier niet voor gekozen.
Ik zou het zelf niet doen. Maar ik ben niet zo van het vernoemen en zou het gek vinden als er twee met dezelfde naam in in huis wonen. Maar als jullie het willen, gewoon doen..!