inleiden met gel, en dan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door San987, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    As woensdag wordt ik ingeleid. Mocht er nog geen ontsluiting zijn dan krijg ik gel.

Maar moet ik dan de hele tijd aan de ctg? Of mag ik van mijn plaats af en kan ik evt naar buiten ofzo?
    En krijg je dan ook al weeën?

Wat zijn jullie verhalen? Ben erg benieuwd!
    Wordt voor de 2de keer ingeleid, maar de eerste keer had ik ontsluiting, waardoor ze de vliezen konden breken en weeënopwekkers konden geven.. ik heb toen een prima bevalling gehad, dus zie er nu ook niet tegenop!

2. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Ze brengen gel in om de baarmoedermond rijp te maken. Het kan dan nog wel 1 a 2 dagen duren voordat ze echt kunnen inleiden met weeënopwekkers. Een enkele keer zet het wel door met de gel maar heb dat nog weinig gehoord. Je kunt met de gel last krijgen van menstruatiekrampen. Hier in het ziekenhuis ga je enkele keren aan het CTG, niet constant. Tussendoor mag je wel rondlopen/naar buiten.
    Waarom wordt je nu voor de tweede keer ingeleid als ik vragen mag?
    Sterkte en succes met de bevalling, hopelijk ben je gewoon inleidbaar dmv weeënopwekkers.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.746
    646
    113
    Gelderland
    Ik kreeg van de gel veel weeën en ze deden niks. Pas na 1,5 dag had ik krap 1 cm ontsluiting. De bevalling zelf bestond uit 1 wee, die 4 uur duurde. De tweede keer daarom ingeleid met een balloncatheter. Dat was veel fijner, ging sneller en geen weeënstorm. Als jij die optie ook hebt, zou ik daar voor kiezen.

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik ben morgen 41+2 en wil zelf graag ingeleid worden, vorige keer ook ingeleid omdat ik over tijd liep, toen was 41+6.
    Ik heb het idee dat het toch niet vanzelf aan de gang gaat.. dus daarom ervoor gekozen om morgen ingeleid te worden.
    Nu het dichterbij komt vind ik het allemaal wel heel spannend te vinden!

5. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je zult misschien inmiddels al bevallen zijn, maar ik ben ook ingeleid met gel. Had toen al 4 cm ontsluiting en ik kreeg van de gel inderdaad wat menstruatiekrampjes. Niet bijzonder. Moest om het uur aan de ctg en kon nog gewoon rondlopen.
    Bij mij heeft het uiteindelijk wel doorgezet, dus hoefde niet aan de opwekkers. Mijn vliezen konden gewoon gebroken worden en na 3 uur is onze dochter geboren.

Ik ben benieuwd of je uiteindelijk de gel nog hebt gehad en hoe je het hebt ervaren.

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hier moest ik gel omdat ik nog maar 1 cm had. Gel is om 10.00 uur gezet en om 14.00 had ik 2 cm en hebben ze de vliezen gebroken.
    Het duurde daarna nog wel even voor de weeën op gang kwamen, het infuus met opwekkers moest op standje maximaal (met als gevolg een weeënstorm die eigenlijk niets deed).

7. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kreeg om 8.30 de eerste x gel (zat op 1,5 cm ontsluiting). Dit deed niks. Om 12.30 uur de tweede x gel wat voor lichte weeën zorgde. Deze bouwden snel op en om 14.00 uur had ik 4 cm. De vliezen zijn gebroken waarna een enorme weeënstorm losbarstte en om 15.04 had ik mijn zoontje op mijn borst. Dus het kan ook heel snel gaan.

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik ben bij de 2e ingeleid middels gel. Ik had een krappe 2 cm ontsluiting en iets een tuutje aan de baarmoedermond. Ik kreeg om 8.30/8.45 ongeveer gel ingebracht en moest een uur blijven liggen zodat de gel er niet gelijk weer uit liep. Ik lag toen ook aan de ctg. Ik kreeg binnen een half uur al flinke weeën gevolgd door een weeenstorm en eind vd ochtend is onze zoon geboren. Maar zo schijnt het niet zo vaak te verlopen. Was ook erg heftig voor zowel de kleine als mij.

Succes!

Deel Deze Pagina