Ik zou ook gewoon even langs gaan en dan zeggen dat je het heel leuk vind dat ze langskomen maar niet elke dag en ook zeker niet zomaar naar binnen lopen. Hoe vaker ze komen hoe meer je je gaat irriteren. Misschien een idee om 1 keer in de week bij elkaar te eten doordeweeks en dan in het weekend even een bakkie doen maar verder gewoon even niet. Jij hebt je eigen gezin nu en als ze het niet begrijpen... tsja sorry dan maar toch die sleutel inleveren. Hoe ouder je wordt hoe kinderachtiger je ouders kunnen doen Lijkt mij dat hier normaal over gepraat kan worden!
ik zou om te beginnen de knippen erop zetten als je overdag gaat slapen oid. Daarna zou ik aangeven dat jeh et niet fijn vindt dat ze te pas en te onpas langskomen.
Zou trouwens helemaal gek worden als mn schoonvader ineens naast mn bed staat haha. Echt heel erg dit zeg!!
Ik vind het idee van liselot ook heel goed, gewoon knippen aan de binnenkant en die erop als je niet gestoord wil worden. Zoals ik nl uit je bericht begrijp snappen ze echt niet wat jouw bezwaren zijn en gaan ze dat ook echt niet snappen. Misschien heb je het al gezegd, maar kon het even niet vinden: wat vind je man hiervan??
Heel vervelend, ouders met een bord voor hun kop, die je vervolgens bij de hele familie gaan zwart maken op de koop toe. Mijn schoonouders hebben ook een sleutel en komen soms wat 'lekkers' brengen, wanneer we niet thuis zijn. Ik vind het verschrikkelijk en ik moet er helemaal niet aan denken dat ze dagelijks binnen komen vallen. Wij hebben inderdaad gewoon de knip erop als we slapen, moet er toch niet aan denken dat ze ineens naast mijn bed staan.
Ow wat erg zeg! Zo te lezen zullen ze het nooit gaan begrijpen. Nog even volhouden en dan idd ergens anders gaan wonen en je sleutels voor noodgevallen aan de buren geven. Sterkte ermee!
ik zou gek worden als mijn ouders dat deden. wij wonen ong 30 meter bij mijn ouders vandaan. maar wij zijn zo gelukkig helemaal niet. mijn ouders hebben een sleutel maar die zouden ze echt alleen maar gebruiken als het echt niet anders was. wij hebben eerst ergens anders gewoond maar toen zagen we ze veel vaker nog dan nu. en ik ben blij dat ik zulke ouders heb die daar ook absoluut geen zin in hebben elke dag bij elkaar langs te gaan. je hebt je eigen leven. ik zou ook willen verhuizen dan. en dan maar ruzie met mijn ouders maar ik had er gewoon keihard iets over gezegd en dat ze dat bij mij niet weer hoefden te flikken naast het bed gaan staan en vragen of iemand wakker is. je woont nu op jezelf toch wat hebben je ouders dan zo vaak bij je te zoeken. meid ik snap helemaal je frustratie ik zou er ook niet tegen kunnen. ik zou gewoon met hun om tafel gaan. en hier duidelijke afspraken over maken. en dan maar hopen dat jullie snel een ander huisje krijgen!
je moet eigenlijk eens zorgen dat als je weet dat ze eraan komen (overburen vragen om op te letten en dan jullie snel te bellen) dat jullie sexend op de bank liggen/zitten !! als ze dan nog steeds altijd onaangekondigd komen dan weet ik het ook niet meer hahahahaha
Haha overburen hebben we niet! Ze zijn trouwens op dit moment bij mijn broer, dus ik ga hem straks nog even bellen, ik ben benieuwd wat ze gezegd hebben. Weet zeker dat ze lekker over me roddelen
Nou dat word wat zeg... lijkt hier wel de situatie met mijn schoonouders toen ik bevlalen was van mijn 1e kind.. die stonden ook steeds voor de deur en zonder te bellen ook ... Ik zou zeggen de volgende keer dat ze komen , ga het gesprek aan maar wel positief beginnen gewoon zeggen heee leuk dat jullie er weer zijn kijk eens wat uk al kan en ergens in dat gesprek nadat je een hele flinke positieve basis gelegd hebt. DAN pas zeg je heel voorzichtig, dat jullie zo graag hebben dat ze ff van te voren zouden bellen... DDat het je onzeker maakt in je eigen huis , dat jullie ook een gezinnetje zijn en dat je het fijn zou vinden dat daar rekening mee wordt gehouden... Maar geef die mensen niet het gevoel dat ze niet welkom zijn want dan gaan de poppen aan het dansen... En savonds of met slaapdutjes klink er van binnen op doen!
nouja.. laat ze lekker roddelen... jij bent hier niet degene die fout zit.. maar je ouders... ik denk dat jij nu voet bij stuk moet houden en over een tijdje zien andere mensen (je broer, oom en tante ) enzo ook wel in dat je moeder niet goed bij de hoofd is (in deze situatie dan)... ik hoop dat je het op een nette manier op kunt lossen, en anders gewoon altijd de deur opslot (klemmen) zodat ze gewoon niet meer binnen kunnen ! dan maar een boze moeder !
Herkenbaar zeg. Ins ons vorige huis kwamen mijn schoonouders ook altijd onaangekondigd binnen, hadden ook een sleutel. Ik durfde er niks van te zeggen omdat we dat huis van hun huurde, heb wel een keer gezegd dat ze van te voren moeten bellen. Nu we een eigen huis hebben gekocht komen ze nog wel onaangekondigd maar ze hebben geen sleutel en ze komen niet meer zo vaak. Vind het nu ook niet mer zo erg omdat ze niet zo vaak meer komen. Maar als ik jou was zou ik echt met je moeder gaan praten en uitleggen dat het echt vervelend is. Dan wordt ze maar even goed boos, maar wat zou zij ervan vinden als jullie iedere dag bij haar onaangekondigd binnen komen als ze nog in bed liggen. Zo heb je totaal geen privacy meer.
he meid wat naar....ik denk dat je (heel makkelijk gezegt van mijn kant) de rest even moet laten praten en op de kern af moet stappen. Je ouders dus..om de tafel gaan zitten en leiding nemen over je eigen leven. Heel duidelijk en beknopt je grenzen aangeven en dat ze binnen die grenzen van harte welkom zijn. Kunnen ze dat niet respecteren zou ik zoiezo de sleutel terugvragen...en mogen daar gerust consequenties aanhangen. sterkte!
Erg vervelend, maar ja, jouw leven lijdt er onder! Ik vind het persoonlijk een beetje raar van je ouders hoor. Maar dat is mijn mening. Ten eerste ga je als ouders zijnde niet elke dag voor een smoesje op bezoek bij je kind of laat je haar daar heen gaan. Ten tweede, wat bezielt je om bij je schoonzoon aan het bed te gaan staan?! Ehhh, hallo... ooit gehoord van privacy? En dat ze je zwart aan het maken zijn bij de familie. Tja, ik had gewoon gezegd ze voorlopig niet te willen zien. Laat ze dat maar voelen als ze niet normaal kunnen doen... Maar nogmaals, dat is mijn mening, want zo heb ik het toendertijd met mijn ouders gedaan
Nou vandaag nog even met mijn broer gesproken, hij heeft het er met mijn ouders over gehad. Dat wij het niet leuk vinden dat ze zovaak kwamen. Maar ook daar hadden ze smoesjes.. ze zeiden dingen tegen hun, die wij nooit hebben gezegd. Verder zijn ze op de hoogte dat we ze verder even niet willen zien.. Bah, ben echt zo kwaad. OVERAL smoesjes voor.. Formulier is in ieder geval aangevraagd van de woningbouw!
Jeetje moet er niet aan denken. Ik heb de andere posts niet gelezen maar ik had er toch een ander slot opgezet!!
pfff moeilijk zeg ik moet er ook niet aan denken zeg! Je hebt zoals ik lees tot nu toe een beetje tussen neus en lippen door verteld hoe jullie erover denken, logisch zo hoop je toch dat ze dat snappen, je was erg duidelijk. Ik zou ze toch even neerplanten op de bank en zeggen dat je heel veel van ze houd, maar dat je het echt niet prettig vind dat ze elke dag komen en ook dat ze zomaar binnenkomen zonder het te laten weten. als ze het dan nog niet snappen zou ik de sleutel terugvragen in iedergeval desnoods met een smoesje. Ik hoop dat jullie eruitkomen en dat je sowieso snel kan verhuizen
Oh wat erg. Ik zou heel duidelijk zeggen dat ze van te voren moeten bellen en aan moeten bellen als ze langs komen en als ze zich daar niet aan kunnen houden dat je dan graag de sleutel terug wilt omdat je waarde hecht aan je privacy. Ik zou, als ze niet willen luisteren zeggen dat als jullie gezellig in de woonkamer bezig zijn dat het erg genant zou zijn als zij net binnen zouden lopen. Vervelende situatie hoor. Naar dat je daarom zou gaan verhuizen als het huis verder naar je zin is. Je weet nooit wat voor buren je er voor terug krijgt (ik heb bv toen ik naar mijn vorige woning verhuiste 4 jaar dagelijks in de keiharde muziek en geschreeuw van mijn buurvrouw gezeten tot diep in de nacht). Ik zou er zeker een gesprek over houden met je ouders.