kan wel janken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kvptje, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bedoel je met 'yep' dat je inderdaad lid van een bond bent, of bedoel je dat je baas het tegenhield?

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wat een sukkel, gelukkig dat je naar het juridisch loket gaat. Ik zou me niet meer teveel zorgen maken want jij krijgt echt wel gelijk.

En bel nogmaals UWV leg je situatie uit en dat je niet eerder ophangt voordat iemand je kan helpen omdat je financieel de dupe bent geworden.

3. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    ppffff nog steeds geen bericht van mijn werkgever... begin me af te vragen of die man dit opzettelijk doet, volgens Juridisch Loket moet ik deze week nog afwachten en kan ik maandag weer contact met hun opnemen om verdere stappen te ondernemen.....

Heb het gevoel dat het nu wel z'n tol begint te eisen van mijn lichaam, ben continu moe ik krijg bij de minste inspanning hartkloppingen en als ik niet ga zitten val ik om... pijn in me rug en schouders...

voel me een zeikerd en een zeur... wil alles gewoon goed geregeld hebben maar op deze manier wordt het me wel heel moeilijk gemaakt

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Heb je uwv al gebeld? En alles uitgelegd? Kan me niet voorstellen dat dit gewoon kan!

5. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    heb idd nog een poging gedaan te bellen met het uwv echter is en blijft daar het standaard antwoord dat omdat ik een vast contract heb ze niets voor me kunnen betekenen... Kortom had ik een half jaar of jaar contract had ik bij hun kunnen aan kloppen echter gaat dat nu voor mij niet op....

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Er is een reactie van mijn werkgever! net een aangetekend schrijven ontvangen. Alleen ben ik nu te schijterig om 'm te openen omdat ik nu wel weet wat voor een rotzak me werkgever is. Mijn vriend maakt 'm dadelijk open zodra hij thuis is, heb door de envelop heen wel de eerste regel kunnen lezen ... en die is niet positief... mijn werkgever begint de brief "Het moet niet gekker worden" wil nu al niet meer weten wat er verder in staat.

Mijn vriend staat al op stuiteren en begint al over 't dagvaarden van me werkgever omdat ik gewoon in mijn gelijk staat.

pphhhfff wordt hier bloednerveus van

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    En? Wat staat er in?

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    En? Hoe is het nu?

9. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    wat een *zak zeg die baas van jou!

10. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Hoe is het nu?en laat je niet kisten door die zak van een baas :evil: je staat volledig in je recht.

En probeer rustig te blijven voor je kleintje daar is het tenslotte allemaal om te doen. Succes ;)

11. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    nou waar zal ik beginnen.....

De brief begon idd met : Het moet niet gekker worden... Dat vindt ik eigenlijk al absurd maar oke.. Het is dus geen reactie op mijn schrijven maar een schrijven waarin hij stelt dat ik niet op een overeengekomen datum en stijdstip op kantoor ben verschenen voor een gesprek EN DIT TERWIJL IK HIER NIETS OVER HEB ONTVANGEN!

vervolgens laat hij weten dat mijn loon vooralsnog geschorst blijft en dat hij mijn contract (zonder mijn medeweten) zal beeindigen per mei 2007. Dit terwijl mij in september een vaste aanstelling mondeling is toegezegd. Aan de ene kant vindt ik het niet erg want ik wil nooit meer voor zo een hufter werken (sorry voor 't taalgebruik)

Nu moet ik volgens de regels weer op zijn schrijven reageren wat ik dus ook ga doen en wederom ga vragen waarom hij een afspraak met de arbo uitstelt en mijn herstel daarmee in de weg staat. (dus hou ik me weer beschikbaar voor werkzaamheden en verliest hij het recht om mijn loon te schorsen)

Als hij daar weer omheen draait of niet op reageert kan ik eindelij kwat gaan doen omdat ik dan tot 2 maal toe naar hem heb gereageerd.

Wordt van deze situatie niet vrolijker, betrapte mezelf afgelopen dinsdag bij de verloskundige op de gedachte "Oh als het hartje nog maar wel klopt" maar met de beeb gaat alles nu goed (nu ik me rustig hou) maar merk wel dat ik in mijn gedachte er (te)veel mee bezig hou.

En tuurlijk heeft iedereen gelijk die zegt dat mijn beeb voorgaat maar het is wel ff je inkomen waar men aan komt! Dat is toch ff aanslag op je knip.

Hoop gewoon dat dit snel vorbij is en dat ik nog 'n beetje van alles kan genieten....

liefs,
    Marlene

12. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    tuurlijk gaat het om je inkomen! maar daar heb je ook gewoon recht op en je baas heeft niet het recht dit stop te zetten. Je krijgt dus alsnog je geld en als hij per mei je contract opzegt moet je dit aanvechten en dan krijg je nog een premie mee ook laat hem er dan ook maar voor betalen! stomme eikel! (sorry voor mijn taalgebruik)

Veel succes en blijf vooral aan je zelf en je kleine denken! dat geld komt wel goed!

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik kan dit niet geloven :confused: Ik begrijp UWV niet dat ze jou ook zo aan je lot overlaten.

Als je nu weer naar die rechtswinkel gaat! En laat hun ff aan de bel trekken bij je werkgever. Of neem desnoods juridische stappen.

Ik zou UWV bellen/schrijven dat dit niet zo verder kan, dat je salaris wordt ingehouden in NL en dat zonder reden. Laat hun maar het werk doen daar zijn ze voor.

Succes en inderdaad laat je niet gek maken want wat hij doet kan niet zomaar. Of ga naar het CWI die kunnen je misschien wel verder helpen! Want hij kan jou niet zomaar op straat zetten.

14. Wat een verhaal zeg.
    Wat rot voor je dat het allemaal zo moet lopen.
    Vind wel vreemd dat je baas niet echt een reactie geeft op jou eerste brief.
    Als je in je gelijk staat.....dan nog even volhouden meid,hoe moeilijk het nu ook lijkt.
    Probeer eens bij het CWI volgens mij kunnen ze jou daar ook helpen.
    Probeer aan je kindje in je buik te denken en tel tot 10.

Liefs jessie

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    @ vlindertje: ppff inmiddels tel ik tot 20 maar idd mijn kleintje is belangrijker als zo een rotz*k

Inmiddels weet ik wel wat meer, mijn werkgever heeft tot volg week vrijdag om op mijn schrijven te reageren doet hij dat niet dan kan ik idd naa CWI (omdat hij zelf heeft aangegeven me contract te hebben omgezet) en die zullen me dan helpen met de verdere stappen die er ondernomen moeten worden

eindelijk beetje licht in de duisternis!

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    korte update: heb vanochtend gesprek gehad net mijn werkgever maar heb er een beetje dubbel gevoel over. Hij was van mening dat ik op alle fronten de plank volledig missloeg maar toen ik dreigde met dagvaarden om alsnog mijn salaris te krijgen was er ineens a.s. woensdag een afspraak met de arbo en als ik daar naartoe ga dan krijg ik dezelfde dag nog mijn salaris....

aan de ene kant mooi maar aan de andere kant heel dubbel en vreenmd

17. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Vaag inderdaad....heb je deze afspraken op papier?!

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Vreemd maar maak hem inderdaad goed bang.

Inderdaad staat het zwart op wit?!

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    nou inmiddels ben ik bij de arbo geweest, wat een r*twijf is dat zeg! ze begreep de verklaring van mijn verloskundige waarom zij adviseren halve dagen te werken maar zij zei gelijk dat ze in het voordeel van mijn werkgever moet denken en zag geen bezwaar om 40 uur te werken.

ik ben gisteren nog bij de VK geweest en die constateerde een te lage bloeddruk 95/60 (wat mijn vermoeidheid en duizeligheid/flauwvallen verklaard) een te laag HB 6.4 (dus mag nu ook aan de ijzertabletten) en mijn beebje blijft in groei achter (o.a. waarschijnlijk door de spanningen en stress) wat zij dus een kwalijke zaak vindt.
    daarom ook het advies minder te werken.

die doos van de arbo had hier enigzins begrip voor maar is van mening dat elke zwangere vrouw dit heeft! (sinds wanneer hebben wij allemaal dezelfde kwalen?) maar ja.. ik ga het maandag gewoon proberen, dan heb ik in elk geval mijn salaris weer en ik houd me maar aan hetgeen me vorige wergever altijd zei: gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

dus mijn eigen tempo, met de verplichte pauzes en kijken of we dit 6 weken vol kunnen houden.

liefs,

20. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wat een doos die van de arbo. ALs het niet gaat gewoon ziek melden meid en als je wel werkt gewoon op jouw tempo.

Deel Deze Pagina