Kan wel janken!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poisson1987, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hi dames,

Wil even mijn ei kwijt. Ben vandaag 38+1 (banner loopt weekje achter) en zit er even doorheen. Terwijl ik daar geen 'recht' op heb, heb nl voorspoedige zwangerscap zonder noemenswaardige klachten, een lieve vriend, en lieve moeder.
    Toch zit ik er even doorheen. Voel me moe, lusteloos (terwijl ik nog veel dingen wil doen), hele dag menstruatieachtige kramp, borsten die zo strak staan dat het pijn doet. Elke middag/avond fikse oefenweeën. Maar, voordat Uk komt kan nog wel een week of 3 duren (eerste kindjes komen vaak later toch?)

Vriend is nu bezig met schilderen van de babykamer, en ik wil alleen maar onder een dekentje op de bank kruipen met thee en heel hard janken! Terwijl kamertje nog helemaal niet af is, en dus wil ik helpen. Want dan kan ik daarna gaan inrichten!

Wil iemand even zeggen dat het allemaal wel goed komt?

2. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Doe gewoon lekker rustig aan! Wat je zegt, met een dekentje op de bank en een kopje thee.
    Je man krijgt het kamertje ook wel af in z'n eentje. En anders kom je af en toe even kijken.
    Nu kan je nog rustig aan doen. Straks als de kleine er is lukt dat niet meer zo goed.
    En een potje huilen kan soms ook wel opluchten!

3. Artife

Artife Fanatiek lid

11 okt 2013
    2.119
    1
    36
    Breugel
    Ja gewoon lekker rustig aan doen en eens goed uithuilen, dat kan echt goed doen!

Trouwens, het is geen standaard dat eerste kindjes later komen hoor ... Zijn veel vrouwen die voor 40 weken bevallen van hun eerste.
    Er zijn er veel die over tijd gaan (zoals ikzelf :p), maar je kan je gewoon nergens op vastpinnen! Maar het beste is wel om er van uit te gaan dat je zeker tot 41 weken kan rondlopen :) (ookal vond ik het zelf moeilijk om dat te doen omdat je toch hoopt dat je kindje eerder komt :) )
    Dat je nu al oefenweeen hebt is alleen maar goed omdat er dan gewerkt wordt daar vanonder! Ik zeg niet dat je eerder gaat bevallen ofzo maar het kan alleen maar goed zijn voor de bevalling :)

Ik heb namelijk bijna niks van oefenweeen gehad en had met 40w dus ook nog geen ontsluiting!
    Je moet jezelf niet vergelijken met anderen ofzo, dit is jouw zwangerschap en die gaat altijd anders dan eender welke.
    Het lastige is dat je niet weet wanneer je kindje komt :) Ik ken het helemaal!

En alles komt ook wel goed hoor ;) Is normaal met die hormonen, op dit termijn, dat je al eens zo een dag hebt. Heb ik vaak genoeg :D En misschien kan je in de loop van de week weer wat helpen met het kamertje!
    Gewoon lekker relaxe nu!

4. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    heel normaal! je loopt naar het einde toe en dan trek je je ook liever terug, zijn de hormonen... laat het gaan relax en trek je terug.. heb je gewoon nodig....

5. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Haha zit je niet bij ons in het oktober aftel topic? Daar zijn we allemaal een emotionele bande van ellende haha. Ik zou zeggen kom er gezellig bij. Is allemaal zo normaal de laatste loodjes, en ik was mijn moeder eerste (en laatste) en ik was 2 weken te vroeg.
    Ik zou nog lekker genieten van lekker bank hangen en onder de dekens verstoppen straks heb je een hummel die al je aandacht nodig heeft. Knuffel

6. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Haha ik herken t zooo goed. Ben een achtbaan van emoties! Het ene moment heb ik de slappe lach, andere moment moet ik janken als n gek. Wil me idd terugtrekken, maar voel me ook een beetje eenzaam en verveeld. Om gek van te worden!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Uithuilen, lief zijn voor jezelf en je realiseren dat, hoe erg je je ook voelt, het allemaal zoveel versterkt wordt door hormonen dat je niet helder kan voelen/nadenken. Dus irrationeel voelen en denken is normaal en je kunt het alleen aan door niet hard te zijn voor jezelf.

Sterkte en denk aan je kleintje die alles waard is!

Deel Deze Pagina