Kan werkgever je opeens toch verplichten vaste ouderschapsverlofdag te gaan werken?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Fnoepie, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    In mijn contract is geen vast rooster (werk parttime) vastgelegd, maar wel al geruime tijd is men akkoord gegaan met 1 vaste ouderschapsverlofdag eens in de 2 weken (elke vrijdag in de oneven weken, dit staat op papier en loopt per april 2012 af). Kan men mij nu toch verplichten die vaste ouderschapsverlofdag te gaan werken en maar een andere dag in die week ouderschapsverlof te nemen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Fnoepie,

Afspraken over ouderschapsverlof is een zaak tussen jou en je werkgever.
    Ik kan je helaas geen antwoord geven of je werkgever je kan verplichten een andere dag verlof te nemen.

Het lijkt me verstandig ruim van te voren met je werkgever te bespreken of de bestaande afspraken na 1 april voortgezet kunnen worden.

Kom je er samen met je werkgever niet uit ?
    Neem dan voor advies contact op met een rechtsbijstandverzekering, vakbond of juridisch loket (0900-8020).

Actuele (algemene) informatie over de ouderschapsverlofregeling vind je op deze pagina van de rijksoverheid.

Ik hoop dat je samen met je werkgever tot een goede oplossing komt.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina