Kan ze al lopen, NEE! Ik word er verdrietig van...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hahaha! Zó herkenbaar... Dan kunnen ze zich weer even op hun borst kloppen dat 'die van hun' zo snel is *poch poch*
    Ach ja, als je dat nodig hebt om je trots op je kindje te voelen... ;)

2. Ik ben zelf in een korte periode best dik geworden, en als ik dan iemand tegenkwam, die vroeg hoe het ging en echt zo keek van...nou die is dik geworden

Dan zei ik altijd gezond maar mager.....*LOL*

Die gezichten :D, en nooit geen vragen meer.

Ik zei ook gerust bij mijn oudste dochter, als iemand zei oooo kan ze dit of dat nog niet
    nee, en ik denk ook niet dat dat ooit nog gaat lukken....:D

3. haha ik heb een dochter die liep met 16 maanden
    en ik heb er 1 die liep met 11 maanden

en trots dat ik was ;)
    maar niet om te pochen hoor, ik vond het gewoon stoer, dat die kleine kip al zo snel liep

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Whahahahahahahahahahahahaha! Ik rolde net echt letterlijk bijna van mijn stoel toen ik deze las...! Geweldig! Die ga ik van je lenen!

EDIT
    Ik snap dat je als ouder apetrots bent, hoor, als je kind ergens snel mee is! Dat zou ik ook absoluut zijn (en ga ik misschien ook nog wel zijn als mijn kleine aap straks loopt of praat; wie weet). Alleen dat smerige 'inwrijven' dat sommige ouders doen; bleeeeegh! Daar ben ik echt heel erg allergisch voor.

5. Ga je gang
    Gegarandeerd dat tie werkt :D

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heel herkenbaar. Hier zeiden heel veel mensen:"die loopt wel voor ze 1 is", omdat ze vrij snel van rollen(7 maand) naar kruipen(9 maand) ging, volgens cb hier was dat juist heel vroeg. Nou dus mooi niet. Werkelijk waar, ik werd en word er ook wel eens gek van hoor. Ze loopt nu ook nog niet los. Maar dat komt wel hoor. Ons meisje zegt al wel veel woordjes(denk ik) dus daar is ons dochtertje dan weer vroeg mee. Ach het komt zoals het komt hoor, ze zijn nog zo klein!!!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties rolde met 5 maanden alle kanten op en toen zeiden ze dat idd ook bij het cb.
    nu is ie 8 maanden en doet nog niet eens zelf een poging op te zitten. dus zo zie je maar! :)

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

heel herkenbaar, ook dat inwrijven van andere ouders, mijn dochtertje is 1 en draait zich nog niet om, kan alleen maar op haar rug liggen, heeft ook een medische reden.

maar ik las hier al een aantal leuke opmerkingen :D

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

laat mensen maar lekker praten!

mijn zoontje is nu 6,5 maand en dan word er gevraagd kan hij nog niet kruipen? dus dat gezeur begint nu al bij mij:(

10. adi

adi Niet meer actief

hahahahaha, lig helemaal dubbel hier!!!

ah joch.. eigenlijk ben ik constant op zoek naar leuke oneliners. Wij kunnen ze hier goed gebruiken.

Bij ons worden constant de kindjes met elkaar vergeleken (naast dat ze met alle andere kinderen vergeleken worden).
    Aldin is bijv. veel bewegelijker en sneller dan zijn zusjes. Hij verplaatst zich door de kamer op alle meest gekke manieren (maar tijgert niet ;)). Diyana daartegen kan nog niet eens rollen, ze zit lekker de hele dag te brabbelen en om zich heen te kijken.

En we worden gek van die vergelijkingen onderling. Laatst zei iemand tegen ons: weten jullie zeker dat verder wel alles goed is met Diyana, die is zoo rustig... (terwijl ze haar mond niet dichtdoet).

Zegt mijn man: ah, ze hoeven niet alle drie acrobaten te worden, Diyana wordt president :)

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Je beschrijft precies hoe het gaat en hoe het voelt. Trouwens, ik moet vaker zo'n topic starten. Ik kijk even niet en zie opeens mijn dochter zitten!!!! Zelf gedaan. Voor het eerst! Ongelooflijk. En dat heb ik gemist.

12. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Rot zijn dat soort opmerkingen over lopen etc., hoe aardig ze soms ook bedoeld zijn. Veel mensen begrijpen niet hoe vervelend kan zijn als jouw kind geen roze wolk start heeft gehad en dat dat lang kan door spelen. Wel fijn dat de arts verwacht dat ze gaat lopen en 16 maanden zou best meevallen. Ik hoop voor je dat het niet te lang duurt tot ze zich gaat optrekken, zou weer een leuke stap zijn.

De KA en fysio verwachtten bij ons zoontje dat hij met 14 of 15 maanden zou loslopen op basis van wat hij kon met 11 maanden. We hebben inmiddels de eerste losse stapjes mogen bewonderen (ruim 17 maanden). Maar ik geloof dat hij nog te druk is met de fysica van blokken en ballen om echt los te gaan lopen.

Dit zou ik nou nooit zeggen tegen een ouder van een kind dat nog niet loopt. Van dit soort opmerkingen wordt ik nu heel verdrietig gezien de start van ons zoontje. Sommige kindjes leren nooit lopen. Dat besef je des te meer als je zelf geconfronteerd wordt met de onzekerheid hoe complicaties als hersenbloedingen uitpakken.

PS: groot applaus voor jouw knappe dame :D.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat meen je niet?? wat een gezeik zeg!

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft geen hersenbloeding oid gehad, was gewoon gezond en liep ook "pas" met 16 mnd. daarna aantal weken niet en toen met 17 mnd pas weer.

15. ik weet dat het misschien niet leuk is om te horen, en zeker in geval van een hersenbloeding, maar bij ieder kind wat te laat wordt er gezegd, joh kan hij dit of dat nog niet...
    En bij het merendeel is er geen medische onderliggende reden
    En voor hen geldt wel, als ze naar school gaan kunnen ze alles

En mensen begrijpen vaak wel dat het niet leuk is om dat te horen voor iemand met een kindje dat bv een hersenbloeding heeft gehad, maar de meeste mensen die je op straat tegenkomt weten dit vaak helemaal niet
    En die roepen dan maar wat....

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat is bij mij ook hoor, toen ze een jaar was vond iedereen dat het tijd was om te gaan lopen. Ze is nu 15 maanden en loopt af en toe een stukje los, maar ze kruipt liever. Zal vanzelf wel goed komen.
    Steeds als mensen nu vragen, goh, loopt ze nog niet? Zeg ik ook altijd iets geks als, nee, ze is op het moment erg bezig met de stelling van pythagoras.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bij mij presteerde iemand het om te zeggen dat mijn zoontje laat was met lopen, toen hij 11 maanden oud was. 11 maanden oud!!!!!! Ik wist niet wat ik hoorde. Sommige mensen moeten echt leren om hun mond te houden over dingen waar ze geen verstand van hebben.
    Zoonlief is nu 14 maanden, en loopt nog altijd niet. Hij kan nu wel op zijn knieën zitten, maar zich optrekken doet hij nog niet echt. En eerlijk....ik vind het prima zo. Ik hoef mijn spullen nog niet veilig weg te zetten, we hebben nog geen grote valpartijen, er hoeven nog geen hekjes voor de trap, etc. Ik maak me er totaal niet druk of onzeker om, maar helaas maken andere mensen zich kennelijk wel druk om andermans kind. Zeer irritant inderdaad!

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja he, was met Sterre ook :D En ook de slager vond het heeeel raar dat ze nog geen dankjewel zegt voor een plakje worst.... Gast, als je echt niet weet waar je het over hebt, hou dan je mond denk ik dan ;)

19. adi

adi Niet meer actief

hahahahahahaha.. lig echt in een deuk.. Zie nu echt voor me zo'n hummeltje van net 1 die netjes hardop 'dank je wel meneer' zegt 8)

20. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Mol81, onze dochter wilde ook niet gaan lopen en pas met 21/22 maanden ging ze, een week voordat we een afspraak hadden in het ziekenhuis bij de kinderneuroloog, lopen. Ze loopt en rent nu als de beste, alsof ze nooit anders heeft gedaan. Tijdens ons gesprek met de neuroloog gaf deze aan dat onze dochter een 'klassieke billenschuifster' is en daardoor wat 'lui' is geworden. Ze kon zich immers prima voort bewegen op haar billen.
    Niks van aantrekken wat anderen zeggen, maar ik spreek uit ervaring dat dat erg moeilijk is. Je gaat op den duur toch denken dat er iets mis is me je kind.

Veel sterkte en succes, het komt vast ongetwijfeld goed! :D

Deel Deze Pagina