Kan ze al lopen, NEE! Ik word er verdrietig van...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.251
    6.133
    113
    Kijk zo zie je maar, je dochter doet het lekker op haar eigen tempo.
    En als je dan even niet kijkt, hihi..Super dat ze zelf is gaan zitten!

2. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Ik liep pas met 22 maanden, nu kan ik zelfs rennen!:p Komt helemaal goed hoor! Wees maar trots op je meisje!

3. *proest*

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    jeeej goed man!!!;)

maar even zonder gekheid, waar bemoeit iedereen zich toch mee!!!! sommige kinderen zijn denkers en andere doeners en ik geloof echt dat sommige kinderen zo laat zijn met kruipen lopen etc. omdat ze meer aan het nadenken zijn over dingen. en met 13 maanden al lopen vind ik sowieso indd. erg vroeg. als je kindje op zijn/haar 3e nog niet loopt dan zou ik gaan twijfelen of alles wel juist is, maar 13 maanden, kom op heej!
    niks van zulke 'vreemde' mensen aantrekken, ze liepen zelf waarschijnlijk pas toen ze 2 jaar waren :p

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    aan mij werd ook vaak gevraagd of ze al kon lopen toen ze net 1 was geworden... en dan zei ik nee... krijg je te horen, oh wat laat ofniet? of oh mijn zoon/dochter liep al met 10 maand... tjah zei ik altijd dat is heel fijn voor je... mijn dochter gaat vanzelf lopen wanneer ze eraan toe is!! soms werd ik er zo flauw van pfff... maarja sommigen kicken daarop ofzo ik weet het niet... het boeide me op een gegeven moment niet meer zo hoor.. laat ze lekker lullen meid!! komt echt vanzelf allemaal en als je dingen gaat proberen te forceren word het kindje er ook niet vrolijker op...

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Haha, ik hoor juist altijd dat ouders het NIET fijn vonden als hun kindje zo vroeg al liep.. Dan zien ze geen gevaar hè, en moet je weer een aantal maanden extra achter je kindje aanrennen!
    Kan het trouwens niet gewoon belangstelling zijn als mensen vragen 'loopt ze al?' Hier vragen ze wel eens of dochter al kruipt. Dochter kruipt wel, maar alleen achteruit :) dus dat is dan ook mijn antwoord.. Maar ik heb dan niet het gevoel dat ze al 'moet' kruipen (vooruit) ofzo hoor.. Vind het hooguit irritant als ik trots zeg dat ze iets al kan (rollen, achteruit kruipen, zwaaien, handjes klappen) en dat mensen dan zeggen 'oh de mijne stond al met acht maanden hoor'. Ja, maar we hebben het nu over mijn kind, denk ik dan ;)

7. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Ach joh, die van mij is bijna 1,5 en loopt nog steeds niet los. ;)
    Maar ze is wel heel lief, schattig en mooi, ik geniet iedere dag van haar!
    Lopen kunnen ze nog hun hele leven, lig er niet wakker van.

Geniet nog even van de rust zal ik zeggen, straks kun je er achteraan...;)

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja tuurlijk bij sommigen is het echte belangstelling maar je hebt er ook wat bij zitten die dan eerst vragen goh kan ze al lopen? ik zeg dan nee nog niet... en dan zeggen hun oooh de mijne kon dat toen en toen al hoor... en dan echt met zo'n nadrukkelijke boventoon... daar hou ik niet zo van... maar ach lekker boeie wat een ander denkt...;):p mijn kinderen doen maar lekker alles in hun eigen tempo... ik stimuleer ze waar ik kan maar als het gewoon nog niet lukt dan houd het op... zo ging dat ook bij het leren los lopen van mn oudste... ze deed een paar stapjes en viel dan en dan was ze er flauw van... en ging verder kruipen.. ze kon ineens wel superhard kruipen hahaha sjeesde door de kamer hoor... dat heeft zeker wel een half jaar geduurd voor ze ineens zelf ging proberen los te staan en een stap te zetten.. totdat ze dus was steviger en langer was en meer evenwicht had lukte het haar wel en glunderde ze enorm:p

ik ging op 3 augustus 2009 het ziekenhuis in om te bevallen van mijn jongste, en 6 augustus kwamen we thuis, opa en oma hadden opgepast en ik loop de tuin in en ik zie ineens mijn dochter naar me toe lopen!!! mamaaaaa zegt ze... aaaaah *smelt* en vanaf die dag deed ze niet meer anders maar ze was toen al 16 maand hoor... de een is vlotter dan de ander, doe je niks aan!!:p

9. mol81

mol81 Niet meer actief

ik ging op 3 augustus 2009 het ziekenhuis in om te bevallen van mijn jongste, en 6 augustus kwamen we thuis, opa en oma hadden opgepast en ik loop de tuin in en ik zie ineens mijn dochter naar me toe lopen!!! mamaaaaa zegt ze... aaaaah *smelt* en vanaf die dag deed ze niet meer anders maar ze was toen al 16 maand hoor... de een is vlotter dan de ander, doe je niks aan!!:p[/QUOTE]

Dat is ook wat zeg! Had ze dat niet even kunnen bewaren voor pappa en mamma, hahah! Ik ben reuze blij dat onze kleine meid vandaag heeft uitgevonden dat ze zelfstandig kan gaan zitten. Ze deed vanmiddag niets anders. En dan trots kijken en in haar handjes klappen, *smelt*:)

10. christina

christina Niet meer actief

#50 christina, 31 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2010
    13 mnd en lopen dat is wel heel erg vroeg. mijn dochter liep vanwege hypermobiliteit pas met 20 mnd, toen ze 1 was waren we bij het cb en vroegen ze kan ze zich al optrekken, ik zei nee, nou dat was wat, er word direct gedaan of er weet ik veel wat aan de hand is met onze dochter en we moetsten maar naar de fysio. de fysio bekeek haar en zei direct ik zie het al, hypermobiel (=extreem lenig) en de voospelling is dat ze pas zal lopen rond haar 2de jaar. zij kon toen ze 1 was net zitten, je moest haar neerzetten en met 14 mnd ging ze kruipen, met 16 mnd optrekken en vervolgens overal langslopen en met 20 mnd liep ze los. Wij hebben toen ook vaak opmerkingen gekregen, loopt ze nog niet????? Ik dacht toen alijd bij mezelf, klets maar, het komt vanzelf als de tijd ervoor is. De een is sneller in het een en de ander is weer ergens anders sneller in. Mijn dochter ging al praten, zinnetjes zeggen toen ze net 1 was. Daar in tegen mijn zoontje is sinds vandaag aan het lopen geslagen, hij is net 15 mnd geweest, dus het is gedaan met de rust. Dit was het al een tijdje, want hij was al vroeg aan het kruipen en trekt me alle kasten open en pakt ze uit, dus vang de hele dag achter hem aan, iets wat ik niet van mijn dochter gewend was doordat zij laat met alles was snapte ze ook beter wat wel en niet mag. Wij hebben onze dochter nooit gepushd, volgens de fysio moest ze het allemaal zelf doen. volgens de fysio als ze heel vroeg lopen/ of pushen is helemaal niet goed voor de ruggetjes. (Mijn moeder liep al met 9 mnd maar is dr hele leven al zwaar rugpatient.) mijn dochter loopt nu hele einden en danst en springt de hele dag. Dus trek je niks aan wat anderen zeggen en laat je dochter zich ontwikkelen in haar eigen tempo

11. Rijffel

Rijffel Niet meer actief

Erg herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ons meisje trekt zich ook nog niet op, staat al helemaal nog niet dus lopen is nog heel ver weg.
    Mensen kunnen idd doen of 1 jaar lopen betekend, maar dat is echt niet zo.
    Geniet lekker van je kleintje ( en van het feit dat alles nog veilig staat) Laat mensen kletsen, ze zijn het niet waard.

Liefs

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ergerde mij er ook groen en geel aan.
    Mijn oudste begon zich pas op te trekken rond de 13 maanden.
    HIj liep los met 18 maanden.

Probeer het langs je heen te laten gaan, het komt vanzelf goed.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tja, de omgeving wil graag al dat je kind met een half jaar loopt. Zo niet, dan is ze veeeeeel te laat.
    Onze jongste kon heel vroeg zitten, dus had ik hem met 7,5 maand op de fiets. Toen kreeg ik dáár weer commentaar over, want ik was veeeeeel te vroeg.
    Nu praat hij nog niet of nauwelijks. Iedereen bemoeit zich er weer mee, want hij is veeeeeeeel te laat. :(

Probeer het dus maar lekker van je af te zetten. Dertien maand is nog helemaal niet laat hoor. Onze oudste liep met 15 maand pas, en hij is er groot bij geworden. :D
    M'n zus werkte ooit bij een gezin waarvan de dochter pas met 22 maand liep! Ze praatte wel als brugman, maar lopen ho maar! Maar ach... ook dat is goed gekomen.

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Inderdaad!
    Kreeg laatst ook de vraag:
    - Hij zal wel al kruipen he?
    - Nee. Hij rolt net pas een maand.
    - Oh. Dat is ook laat.

En dat komt inderdaad van mensen die kindjes hadden die met 7 maanden al het hele huis doorgingen.

Trek je er niet te veel van aan. Zolang jij het idee hebt dat je meisje het goed doet, wat maakt het uit wat anderen denken?
    Wordt niet onzeker door mensen die jouw kindje niet kennen!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Voordat ik beviel, had ik nooit beseft wat een 'strijd' het zowat is voor sommige ouders om hun kinderen met de mijne te vergelijken.
    Het begon al met 'slaapt ze nóg niet door (8 weken)...en inderdaad, standaard gevolgd door, 'die van mij sliep al door met 2 weken en tips om haar door te laten slapen. Ik had niet eens gevraagd om tips en ze hebben mij ook niet horen zeggen dat ik het vervelend vond dat ze nog niet door sliep.
    Met een hoop dingen was ze gewoon gemiddeld of iets sneller, dus daar konden ze niet over zeuren, maar echt helemaal los lopen deed ze pas met 16 maanden. En niet vragen van 'loopt ze AL los? Nee, loopt ze NOG NIET los?
    Volgens mijn schoonfamilie kwam dat omdat we haar gewoon niet genoeg achter de broek hadden gezeten en haar hadden gemotiveerd, want hun kinderen renden al met 9 a 10 maanden de kamer door. Oh ja, en kruipen was onzin, ze 'moesten' gelijk van haar lopen. Haha, alsof je dat kunt sturen, de ene kruipt, de ander niet en ik vind het prima, kruipen hoort ook gewoon bij het hele proces.
    Ik had ook zo'n kennis wiens kind ongeveer even oud was als die van mij en die zat steeds ongevraagd te vergelijken. Op een gegeven moment begon ze zelfs met 'ja, die van jou kan wel snel kruipen, maar die van mij heeft een tand en meer haar'...yeah right ;), wat moet ik met die informatie.

Als ik al hoorde dat iemand weer op die toon wou beginnen van 'doet ze dat nog niet, die van mij....Dan riep ik al gewoon 'die liep zeker al met de geboorte je buik uit/sliep direct door/was al met 1 jaar zindelijk etc. En zoiets moet je dan zeggen met een big smile, op die manier weten ze vaak gelijk niet meer wat ze moeten zeggen.

Mijn zoontje is ontzettend snel, ik zei al tegen mijn man dat het maar goed ik dat hij de tweede is, want anders was hij natuurlijk volgens sommigen weer 'traag' geweest in vergelijking met zijn zus.
    Natuurlijk kun je trots zijn op wat je kindje doet, maar het is ook wel de manier waarop je iets kunt brengen.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

psychomotordevelopment
    misschien moet je eens naar dit overzicht kijken, zo gek is het nog niet!
    overigens hebben (volgens de fysio) kinderen die lang laag op de grond blijven later een beter ontwikkelde motoriek.

17. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma ging al vrij vroeg optrekken (rond 7 maand), dus ik, als trotse mama, en de rest van de wereld ging ervan uit dat ze wel zou lopen voordat ze een jaar was, maar nee hoor, ze begint net stapjes te zetten (is bijna 15 maand).

En dan komt mijn moeder op de koffie, oh ja, die kan ook al lopen he! (11 maand) en die loopt al. Wanneer gaat Emma nou lopen?
    Ik vond dat echt niet leuk en heb er ook behoorlijk kribbig op gereageerd... Maar goed, eindelijk doet ze een paar losse stapjes haha en ik ben super trots! Laat al die andere kindjes maar lekker lopen. Ik geniet van mijn kruipende meisje (zonder handjes, ze kruipt alleen op haar knietjes hihi).

18. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Ah, hier ook een latertje: rollen met 8 maanden, tijgeren met 12 maanden, zelf gaan zitten en op de handjes en knietjes staan doet ze pas sinds 2 weken. En ik moet toegeven dat meestal ik degene was die zich druk over maakte en niet de omgeving :) Omas en opas zijn wel een tijdje met het idee gelopen dat oefenen baart kunst en probeerde Lisa op de voetjes te zetten en steun aan voetjes bieden om te laten kruipen maar toen hebben ze ook toegegeven dat het allemaal geen zin had. Voordeel is dat als ons meisie iets aan begint, doet ze het meteen goed - valt niet, alles keurig, zo was het met tijgeren en gaan zitten, valt ze echt nooit om. Zoals onze fysiotherapeut zei, het is belangrijk dat kindjes maand na maand vooruitgang maken, en niet met hoeveel maanden precies ze iets gaan doen

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#59 miffy11, 1 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2010
    ik geef de oei ik groei boeken de schuld!
    kinderen moeten zoveel kunnen tegenwoordig, en allemaal zo snel :(
    laat de kinderen toch lekker kind zijn, en alles op hun eigen tempo doen!
    mijn dochter liep met 14.5 maand, en ik kreeg ook te horen: oh dat is wel laat, maar ja, ze was ook bijna 2 maanden te vroeg geboren!?
    sorry hoor, maar mijn dichter was idd 7 weken te vroeg, maar doet alles prima op haar eigen tempo.

vraag me wel af hoe ze zou zijn als ze op tijd zou zijn geweest, zou ze dan echt voor haar 2e verjaardag die kwantumtheorie herdefinieerd hebben ;)

niks van aantrekken en lekker genieten van je meissie!

@cygnet: economie, wereldvrede en medicijn tegen kanker oke, maar is de noord-zuidlijn niet een beetje te hoog gegrepen? ;)

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ach... ons zoontje loopt ook nog niet. Hij ging tijgeren toen hij 11 maanden oud was. Zelfstandig zitten rond de 12/13 maanden. En nu is hij 15 maanden en hij maakt een beginnetje met voorzichtig kruipen en hij trekt zich op tot z'n knieen.
    Ik maak me er niet druk om.
    Gisteren ook nog weer 2 mensen verbaasd gezien die allebei zeiden: "Loopt hij nog niet??!!" Dan zeg ik: "Nee, hij doet gewoon lekker rustig aan."

Deel Deze Pagina