hemeltje wat een brutale en vervelende mensen. Ik denk dat mijn reactie op den duur ook niet zo vrolijk meer zal zijn. Iets in de trant van "heb jij er last van dat ze nog niet loopt" Pff waar bemoeien mensen zich toch mee zeg. Meid je heb alle rede om trots te zijn op je dochter aangezien ze geen makkelijke start heeft gehad. Laat die mensen maar kletsen hoor, voordat ze 18 is loopt ze wel.
Vond ik ook altijd zo erg als ze vragen kan hij nog niet lopen. Ik zei altijd nee hij heelt wel andere dingen te doen. Maar ondertussen wordt je er verdrietig en onzeker van. Toby ging pas staan met 13 maanden en loopt nu net 2 weken en aan mijn banner kun je zien hoe oud hij is. Je hoort alleen de mensen opscheppen waarvan het kind erg snel loopt terwijl de meeste pas na het jaar loopt zo rond de 15 maanden. Vooral als dit je eerste kindje is maken mensen je zo snel onzeker terwijl dat helemaal niet hoeft. Je kindje volgt zijn eigen patroon en rond de 4 jaar lopen bijna alle kindjes gelijk.
Ik kreeg ook regelmatig de vraag of ze nou al eens kon rollen/kruipen/lopen. Ik antwoorde altijd dat ik het heerlijk vond dat ze dat nog niet kon. Het was een stuk rustiger toen ze nog gewoon lekker op 1 plek bleef zitten/liggen, daarna moet je continue achter ze aan rennen. En trouwens je kan een kind toch niet dwingen ze doen het allemaal lekker in hun eigen tempo.
De kinderen van mijn vriendin liepen allebei 'laat'; met anderhalf jaar. Ze zijn nu vijf en drie en ze kunnen nu ook rennen De oudste is niet superhandig qua grove motoriek, maar ze kan al heel goed lezen, schrijven en rekenen.. Zo zie je maar weer.
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Hoewel, nu nog niet maar dat gaat er wel aankomen, met Rosa. Ook zij heeft tijdens/vlak na haar geboorte een hersenbloeding gehad en zal enige achterstanden gaan oplopen, ook met lopen. Ze is nu bijna 6 maanden en nog niet niet zitten en ze is erg stil. Als ik vergelijk met Samara, die brabbelde er al helemaal op los met 6 maanden. Samara liep met bijna 14 maanden, maar met Rosa zal dat wel een aantal maanden langer gaan duren. 'Leuk' trouwens om te lezen dat jouw dochtertje ongeveer hetzelfde heeft gehad als mijn dochtertje.
He Mol, vervelend dat je je dat zo aantrekt joh. Niet doen hoor, gemiddeld lopen kindjes pas met 15 maanden, onze oudste was 18 maanden toen hij los liep. Dus 13 maanden zou al supersnel zijn en zeker als ze wat opstartproblemen heeft gehad, hoeft dat al helemaal niet. Mijn zoontje is nu 1 jaar en loopt al 3 maanden langs de tafel en muren etc, maar ook nog niet los. Pas als een kind met 2 jaar nog niet los kan lopen, begint het wat zorgelijk te worden, dus maak je maar niet al te druk hoor.
Ik sprak net nog met iemand, wiens dochtertje 18 maand is en ook nog niet loopt. Ze kruipt ook niet, maar schuift op de knietjes overal heen, hahahaha. Ze had eelt op haar knietjes.
Joh, mijn oudste liep pas met anderhalf jaar... Geen zorgen maken hoor en laat die mensen maar lullen!
je leest wel dat er heel veel kindjes nog niet lopen met 13 maandjes mijn dochter is bijna 17 maandjes en loopt stapjes aan de tafel en hoe vaak ik niet heb moeten verdedigen voor mijn gevoel dat ze een heupafwijking heeft pffffff kan ik niet meer tellen. jouw kindje heeft een langere tijd nodig voor bepaalde dingen maar ook zijn er kindjes zonder beperkingen die niet lopen met 1 jaar
Soms heb ik juist dat ik zeg "waar was dit tijd dat hij nog niet kon lopen" sinds hij kan lopen wil hij dus alleen maar lopen en niet meer zitten dus ook geen leuke uurtjes de stad in. Want na een kwartier in de kinderwagen is het UIT UIT!! Dus geniet ook nog maar even van het feit dat ze nog niet loopt! En je vooral niks van die mensen aantrekken....laat ze lekker lullen! En jullie mogen heel trots op jullie meisje zijn dat ze het zo goed doet!
Onze dochter is bijna 18 maanden en loopt ook nog niet. Weliswaar wel achter de loopwagen maar nog niet 'los'. Dus neem de tijd, je kindje gaat vanzelf lopen als ze er aan toe is.
Jeetje, pittig om te lezen dat jouw dochter ook een hersenbloeding heeft gehad! Wat voor gevolgen heeft het op dit moment?
He gelukkig zeg, dat er meerderen zijn die het irritant vinden, die eeuwige 'rat race' tussen ouders. Onze zoon was prematuur en liep (waarschijnlijk daardoor) pas echt los toen hij 2 jaar was. Hoe vaak ik voor die tijd wel niet de vraag heb gekregen: loopt hij nu nóg niet los?.... ik ben de tel kwijt geraakt. Maar ik vond het dus ook absoluut niet leuk. Vooral de toon waarop dat dan werd gevraagd deed pijn. En ik liep wekelijks met hem bij de fysio dus we deden er ook alles aan om hem te helpen. Dat hij al de oren van je hoofd kletste en nog veel meer anderen dingen wél deed, was blijkbaar niet belangrijk. En dan inderdaad altijd die mensen die riepen dat hun kind al met 10 maanden liep ofzo. Mijn dochter was niet prematuur maar ook een redelijk late loper: met bijna 19 maanden liep ze los. Ter geruststelling: alles tot 18 maanden valt sowieso binnen de marge. Het ene kind is sneller met lopen, het andere weer met praten of met fijne motoriek. Dus als je kindje met 13 maanden nog niet loopt, is er echt helemaal niets aan de hand! Zoveel mogelijk lekker laten kletsen, die mensen...!
13 maanden is veel te vroeg joh om te lopen!! Ok als ze het doen, dan zijn ze er klaar voor maar gemiddeld zijn ze toch wel tussen de 15 a 18 maanden voordat ze gaan lopen. Mijn zoontje loopt sinds afgelopen zondag en is nu precies 17 maanden.
Ik zou me er (nog) niet te druk over maken. Mijn dochter van 20 maanden loopt nog steeds niet. Ze was trouwens overal laat mee, het begon al toen ze met 3 maanden haar hoofdje nog niet op kon tillen als ze op haar buik lag. M'n dochter mankeert trouwens niks. Ik kan me van jou wel voorstellen dat je er onzeker over bent, omdat je ook niet weet of er gevolgen zijn na haar hersenbloeding.
Op dit moment merken we er niet veel van. Ze is langzamer dan haar zus, maar die was ook wel erg snel overal mee. Samara ging zitten met 4,5 maand (wel met hulp van ons, maar daarna bleef ze los zitten). Maar Rosa is nu bijna 6 maanden en zit nog absoluut niet. Ze draait zich ook nog niet om en hoofdje optillen doet ze ook niet. Maar volgens mij is dit nog niet eens zo gek voor een kind van een half jaar, dat ze dat allemaal nog niet kan. Er is ons wel verteld dat we er rekening mee moeten houden dat er een kans is dat ze nooit echt goed zal leren praten. Maar de tijd zal het leren denk ik.
Vervelend dat mensen dat telkens vragen. Snap dat je er onzeker van wordt, maar kinderen doen alles op hun eigen manier. Kan je niet zeggen als ze aan jou vragen: loopt ze al? Nee maar ze *vul in* wel al! Dan heb je ze gelijk van het onderwerp lopen af en kan je trots vertellen over hetgeen wat ze wel kan. Wees trots op je meisje, het komt allemaal vanzelf.
Heel herkenbaar, Jasmijn is fysiek ook niet al te snel geweest (en nog steeds niet) Maar tot 2 jaar kreeg ik regelematig te horen of ze iets nog (steeds) niet kon. Jasmijn liep pas bij 20 maanden en ik werd er zo moe van dat anderen daar over vielen. Tegen de tijd dat ze 15 zijn lopen ze echt wel hoor! Ook het zitten en staan heeft ze wat langer over gedaan dan gemiddeld, maar het is uiteindelijk allemaal gelukt. Veel succes en laat de mensen maar kletsen! (13 maanden is zeker vroeg om te lopen)
ach meid toch,laat je niet gekmaken ook kinderen zonder hersenbloeding lopen pas rond die leeftijd mijn dochter van 15 maanden mijn zoon 14 maanden dat is heel normaal en niet absurt laat ofzo hoor. die mensen zijn niet wijzer moet je maar denken.