Kan ze al lopen, NEE! Ik word er verdrietig van...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Helaas heel herkenbaar al zag het er na de geboorte ontzettend beroerd uit en lijkt alles nu toch mee te vallen. Bepaalde delen van de hersenen hebben dingen over genomen. Het blijft spannend.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

Op de vraag of ze nog niet loopt? euhm "Nee, ze wacht tot ze zelf vind dat de tijd rijp is"??

Er vroeg mij laatst iemand via hyves ( bij een foto waar Gijs op zo'n traptrekker zit) of ie al kroop....toen was ie net 6 mnd.... pfff...

3. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Oh meid trek je er niks van aan! DE oudste was 11 mnd de middelste 13 maanden.
    Tja de jongste liep pas met 17 mnd en iedereen goh hij is langzaam he.
    Nou elke kind is anders hoor!

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Lieverd even kort,

Moet Batuhan eten geven.
    Maar toen ik je titel las dacht ik: Het kan zijn dat jou kindje iets later is. Maar wij weten niet of hij ooit wel kan lopen,kruipen,zitten het is allemaal afwachten (heel erg egoistisch ik weet het)
    En toen ik later je berichtje volledig las. Ik had dit zo kunnen overnemen!!!! Batuhan is ook ongeveer 13 maanden. Zit,kruipt,loopt niet en ik word ook HEEL verdrietig van alle goedbedoelde vragen. En weetje wa mij bij jou stukje helemaal diep heeft geraakt. Ook Batuhan heeft een hersenbloeding gehad tijdens/vlak na de bevalling!. Lieverd ik weet dus precies!!!! wat je voet. Ik zal zo de rest van je topic lezen. En misschien ''leuk'' om ook te pben over onze kinderen omdat wij elkaar toch heel goed kunnen begrijpen!

een dikke knuffel voor jou.

Ik ga nu even Batuhan te eten geven en kom zo verder lezen.

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Fgaard Batuhan heeft ook heel lang zijn hoofdj niet kunnen ophouden. Niet in lig maar ook niet als we hemsteunend lieten zitten. idd ''leuk' om te lezen. Soms dacht ik er wel aan van zal ik een topic openen met de vraag of andere er ervarig mee hebben. Het is toch wel ''fijn'' om ervaringen, emoties te kunnen delen omdat wij elkaar toch heel goed zullen begrijpen. Als er iets is of je wilt je hart luchten etc mag je mij altijd pben!

Batuhan heeft dus ook een hersenbloeding gehad. Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben ingeleid, het is super snel gegaan, uidrijving duurde 2 min, ze noemden het een stortbevalling, Batuhan was na de geboorte blauw op ijn neusje en rond om mond, en erg slap, maar moest volgens de dienstdoende kinderarts bij komen van de stortbevalling, hij heeft wel steeds een apgarscore van 10 gehad??? Hoe dat kan snap ik nog steeds niet, hij kon zich niet op temp houden (was te laag).

Maar... we mochten de volgende dag al naar huis.. Dus Batuhan mee naar huis genomen. Wij super blij van dus alles is ok. Het is ons eerste kind en mijn ouders zijn overleden. Mijn mans ouders wonen in Turkije. Batuhan sliep de HELE AG werd totaal NIET wakker zoog niet aan mijn borst hooguit 2 en viel weer ''weg'' volgens de kraamverzorgster was hij gewoon een enorm luie baby! Hij had ook zijn oogjes nog geen 1x opengedaan. Maar tegen ons werd gezegt het is ok! En tja wij dachten hun zullen het vast beter weten.

Op dag 3 kwam een verloskundige voor de hielprik (Batuhan werd trouwens met de dag geler) en die dag was hij echt super geel. Maaaar volgens de kraamhulp was dat ook normal bij pasgeboren baby's. De verloskundige vondt dat het wel TE geel was.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Oh meid, ik weet wel een beetje hoe je je voelt!
    Onze dochter is nu 16 maanden en loopt ook nog niet.
    Krijg ook aldoor te horen:"'loopt ze nou nog niet''
    Wordt er zo moe van!
    Elk kind heeft zijn eigen tempo.
    Ik wil zelf ook heel graag dat ze gaat lopen, heb de laatste tijd echt vaak last van me rug van al het tillen.
    Maar goed het is niet anders.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje is 17 maand en loopt nog niet, en doet dat voorlopig ook nog niet. Als ik haar op de grond neer wil zeggen, strekt ze haar beentjes in zit houding.

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier nog een klassieke billenschuifster!!:D
    Nu al een hele tijd niet meer hoor,maar ze liep wel aan mijn vinger maar niet los!5 dagen voordat ze 19 maanden was liep zo ook zo weg!was ook een tijd erg onzeker om te vallen geloof ik!;)

Ik was ook ongerust,door al die bemoeials!;) Maar geloof me het komt echt goed!!:D

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    13 maand is vroeg hoor, mijn zoon liep met 13 maand maar was erg vroeg met alles. De zoon van een vriendin van mij liep met 21 maanden ze hebben allemaal hun eigen tempo. Trek je er niks van aan hoor. Ik moet ook steeds verdedigen, mijn zoon is nog geen 2 jaar maar door zijn lengte ziet hij er ouder uit en krijg nu opmerkingen van "kan hij dit nog niet" als er iets wat hij nog niet kan en dan zeg ik Nee! hij is nog maar 1 jaar! en dan moeten ze echt even nadenken ;)

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Mijn oudste dochter was ook een billenschuivertje, ze liep pas met 21 mnd los. Van de ene op de andere dag stond ze op en liep weg.... Het kan dus elke dag gebeuren... Jongste dochter is 14 mnd maar loopt ook nog niet los.... Elk kind heeft zn eigen tempo.

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik heb je gevolgd bij de februari mama's. Ik las altijd mee toen jullie (en ik dus ook) zwanger waren en toen jullie mama's werden. Je verhaal greep me toen al erg aan. Ik kan er niet goed over schrijven, maar had wel steun aan jouw verhaal (dat klinkt raar maar jij snapt wel wat ik bedoel denk ik). Ik weet dat jouw situatie nog erger is (raar om bij erge dingen in erg-erger-ergst te praten). Heel veel sterkte met Batuhan!

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    sorry, batuhan sliep toen ik aan het typen was maar werd gillend wakker en greep heel erg naar zijn oortjes. Dus we zijn naar de spoedeisende hulp geweest. En zijn net 10 min terug. Een oorontsteking maar gelukkig een lchte variant ofzo zei de kinderarts.

Maar terug naar mijn verhaal toen heeft zedus ook bloed afgenomen voor het geel zien. En dat was veel te hoog dus hij moest opgenomen worden voor het geelzien en onder een gele lamp liggen. Die nacht merkten ze in het zh dat hij heel suf,slap,slaperig was dat er de volende ochtend een CT scan is gemaakt. Daarna kwam een kinderarts aanlopen en ging zitten op het bed. Mevrouw ik heb helaas slecht nieuws voor jullie. Uw zoontje heeft een hersenbloeding en we moeten meteen met spoed naar het Sophia kinderziekenhuis vertrekken. Uw zoontje heeft daar meer kansen. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Ik dacht hersenbloeding, spoed, meer kansen. Het enige wat ik kon vragen was gaat hij het redden. Helaas weten we dat niet maar houd overal rekening mee. Het is helaas niet goed met uw zoontje.

En nu zijn we al langer als een jaar verder. We zijn super trots op onze kanjer. Net als jullie op jullie dochtertje.

Batuhan die is nog nooit omgerold. Is dan ook echt flink hij probeert het wel maar lukt niet. Zijn gewicht werkt ook niet mee. Zitten kan hij zelfstandig niet. Maar bijv als we hem neerzetten een paar seconden op het ed zitten kan hij wel. Zijn hoofdje kon hij heel lang niet ophouden. Tot een maand of 2-3 toen we hem in de loopstoel van de fysio zetten. Knakte hij met zijn romp dubbel. En sinds een maand of 1-2 kan hij erin "staan" zonder dubbel te knakken! Sinds kort speelt hij met twee handjes tegelijk met bijv een rammelaar.

Dus ja hij is overal heel! Laat mee. Maar we zijn supertrots! Hij heeft zoveel meegemaakt! Waar hij komt met zijn ontwikkeling weten we niet. Het kan ook helemaal goed komen. Maar... Het kan ook anders verlopen. Als hij er maar is en geen pijn heeft zeggen wij dan.

Dus ik snap je heel goed. Ik word bijv ook Super verdrietig als mensen vragen loopt hij al? "nee" oww maar kruipen al wel zeker "nee" en zitten dan? Dat moet toch wel "nee" en dan leg ik het uit en dan zeggen ze jaaa maar kijk hoe dik hij is! Vindt je het gek dat hij het nog niet kan (goedbedoeld hoor) maar dan denk ik jeeeeetje weetje wel waarom hij aankomt. (wordt onderzocht)

of als we bijv in de bus zitten en dat er dan iemand roept jeeetje moet je is kijken wat een dikkerd :( ik vind etzo zielig voor Batuhan.
    Ze weten niet eens wat hij heeft doorgemaakt

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Oeps erg lang geworden sorry! En dan staat er ook nog is: om een lang verhaal kort te maken :)

ow je kent het "verhaal" dus al. Wist niet dat jij meelas. Postte je ook wel een iets? Ja idd het is erg moeilijk om het over erg,erger etc te hebben. Maar ook wij zijn "blij" met wat wij hebben. Er zijn ook weer nog ergere zieke kindjes als Batuhan! Jij ook sterkte meid!

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik las altijd mee maar postte niets. Ik kwam er pas later achter dat er een topic was en toen was iedereen al zo aan het kletsen dat ik het niet meer zag zitten om mee te kletsen. Je moet zeker mega trots zijn op je zoon. Ook hij ontwikkelt zich en misschien niet zo snel als anderen maar met zijn geschiedenis is iedere dag een feest. Tenminste, hier wel. Als ik zie hoeveel plezier onze dochter heeft in haar leventje, dan moet ik soms spontaan janken van geluk. Alle goeds voor Batuhan!

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dat spontaan janken van geluk heb ik ook HEEL vaakhihi vooral als ik hem zo zie genieten met zijn vader. Of dat hij zo super trots met een rammelaar speelt hihi

16. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hier ook een zoontje van 14 maanden die niet loopt en niet kruipt.
    sinds 1 week kan hij zichzelf tot zitten optrekken, we hebben hem nu 3 keer zittend in bed aangetroffen,
    kruipen zal ie via de buikkant nooit doen, hij probeert nu als ie zit, te gaan kruipen, is moeilijk uit te leggen, maar wij denken dat ie echt vanuit zit ooit zal gaan kruipen, ook lopen lukt hem niet, niet achter een loopwagentje, wel in de loopstoel, maar die hebben we naar zolder gedaan omdat hem dit alles veel te makkelijk maakte. als we hem aan de handjes vast hebben en hij wil lopen, dan wil zijn lijf veeeeeel te snel en komen zijn voetjes niet mee, hij loopt ook op zijn teentjes. wel is hij nu ook bezig , dat als ie op de bank bij de leuning omhoog staat, hij zelf zijn evenwicht probeert te zoeken en dan laat ie zich achterover vallen in onze armen of op de kont op de bank.

m is geboren met een hartafwijking tetralogie van fallot, en is ie met 7 maanden aan geopereerd doormiddel van een grote openhartoperatie van 4 uur lang, daarbij op kreeg ie nog een longontsteking, alles bij alles 2 weken in het umcg gelegen, nu gaat het prima.

en kwa ontwikkeling gaat het nu redelijk snel, dinsdag naar het cb ben benieuwd wat die te zeggen hebben.

ieder kind loopt wanneer het er aan toe is, onze dochter was 15 maanden. laat het op je af komen, is meoilijk maar het komt vanzelf wel.

@mamavanbutahan:
    fijn om hier te lezen dat het aardig bij jullie gaat, iedereen mist je al op ons prive februari forum.

groetjes joanjima

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi Joanjima,
    Ook jouw verhaal ken ik van het februari mama forum... En toen dacht ik ook al; 'wat een rotsituatie'. Onze dochter heeft ook in het UMCG gelegen. Inmiddels ben ik gesterkt door alle verhalen die geplaatst zijn na mijn topicstart. Het komt allemaal wel!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG, hier gaan mijn haren recht van overeind staan. :$ Wat een walgelijke hersenloze en harteloze "mensen" zijn dat!!! :x Hoe durven ze?! :$ Ik ben niet snel geweldadig, maar ik denk dat dit soort schoften echt snel een aantal tanden armer zouden zijn als ik er bij zou staan.

Dikke kus van ons voor je mooie dappere ventje Lieverd! :)

Sorry, ff off-topic TS.....

19. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ontopic: Ik was ook pas 16 maanden voor ik eindelijk liep, ik was gewoonweg veel te lui. Ik bewoog mij zittend op mijn kont naar voren. Ik was dus ook veel te lui om te kruipen of te tijgeren. Mijn broertje daarentegen heeft ietswat te weinig zuurstof bij de geboorte gehad denken ze, deze liep al met 9.5 maanden. Mijn moeder maakte zich altijd wat zorgen om mij hiermee, maar toen ik een keer ging lopen wenste ze mij liever weer zittend :D ik scheen een lopend orkaan te zijn geweest.
    Gewoon niet druk overmaken lieverd, het komt helemaal goed.

even offtopic:

Ik vind dit ook walgelijk. Ik vind juist als ik je foto altijd zie Batuhan altijd juist zo'n lekker ventje. De vrolijkheid zie je gewoon van zijn koppie af.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

He bah wat vervelend zeg dat Batuhan en jullie dit is overkomen.
    Het lijkt mij wel logisch dat wanneer hij nog niet veel bewegen kan, hij zwaarder wordt juist omdat hij eigenlijk (van nature) wel had moeten bewegen. Afschuwelijk dat mensen zeggen dat hij een dikkerd is! onbeschoft. Goed dat jullie naar de fysio gaan met hem.

Deel Deze Pagina