@Appelsientje, hoe is het gegaan gisteren? Heeft je kleine een beetje gedronken zonder mama in de buurt? Heerlijk he dat aanleggen zodra je weer thuis bent! Heb volgende week gesprek met kdv over hoe alles gelopen is. Amber heeft van de week denk ik 80cc op over de hele dag, maak me nog steeds zorgen merk ik. Maar heb we lhet gevoel dat ze het 's avonds wel inhaalt. Bij thuiskomt meteen 2 borsten ipv 1. En dan een uurtje of 2 later nog een keer 1 borst en ook 's nachts wordt ze nog een keertje wakker en drinkt 1 borst.
Ik heb trouwens een advertentie gezien (volgens mij in de Kinderen van deze maand) van een zacht flesje van Nuby (geloof ik) waar je een lepeltje aan kan zetten. Dan kan je de bv heel gemakkelijk via de lepel geven door in het flesje te knijpen. Kan je straks ook gebruiken voor het fruithapje. Is dat iets voor haar? (ik zit het na te zoeken op de site van Nuby, maar daar staat het niet op..... hmmm.... ik probeer het even na te zoeken). En blijven aanbieden maar die fles, misschien dat ze hem toch ineens een keer pakt. Wat doe je als je ouderschapsverlof afloopt?
Dat het ouderschapsverlof ooit afloopt daar denk ik nu nog niet over na (Ik denk dat als het financieel goed gaat ik 16uur ga werken ipv 24uur.) Hebben de tommie tipee maar weer eens uit de kast gehaald, daar is ze nu mee aan het spelen, is in ieder geval beter dan huilen! Hoor het graag Appeltje als je het gevonden hebt!
Hoi Anneliesje Thijs wilde de eerste fles niet, maar ze is niet doorgegaan. Heeft even lekker met hem gewandeld en toen heeft hij 3 uur geslapen aan 1 stuk (is niets voor Thijs, maar het zal wel komen door de vreemde dingen allemaal) Daarna weer een flesje geprobeerd. En hij heeft 30cc gedronken, niet veel, waarschijnlijk heeft hij gewoon zijn ergste honger gedronken, in de hoop dat mama snel weer kwam. Maar goed, hij dronk er wel uit.. dus dat is wel weer een vooruitgang. Mijn man heeft hem opgehaald en verder geen flesje meer gegeven. Toen ik thuiskwam heeft hij de schade wel even bij mij ingehaald hoor! Hij heeft de hele tijd aan mijn borst gedronken. Ik heb hem ook maar even een papje gegeven, want hij had zo'n honger... en mijn tieten waren wel erg leeg.. Ik had verwacht dat hij vanacht wel wakker zou worden van de honger, maar hij werd wakker van mijn man vanmorgen. Dus dat is heel netjes van Thijs! Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat! De oppas houd dit wel even vol. Maar als het over een paar weken nog niet verbeterd, moeten we maar even kijken of we dan toch niet gewoon de tuitbeker of het lepeltje geven. Ik maak me ook zorgen hoor Annelies, dat is toch ook logisch? Ik probeer rustig te blijven en maar te denken dat die kleintjes echt wel 10 uur zonder voeding mogen.. maar ik hoop wel stiekem dat hij vrijdag meer gaat drinken! Ik denk dat het wel goed is als Oma Amber iedere keer toch een flesje probeert te geven. Als ze het niet wil, dan niet doorgaan en later wat met het lepeltje geven. Misschien dat ze op een gegeven moment toch het flesje pakt?
Ja, zoiets, maar dan minder design en ongetwijfeld minder duur. Zoontje ligt nu in bed, dus ga de Kinderen, Ouders van Nu en Wij Jonge Ouders opsnorren, want in 1 daarvan stond ie... ik meld me zo weer...
Nou, ik kan de Kinderen (nr 5) niet vinden en ik weet bijna zeker dat daar die advertentie in stond. Iemand anders deze in bezit?
Schande voor het KDV! En ik zou inderdaad een flinke klacht indienen... Gelukkig zit Amber nu lekker bij de oma's ... geduld doet denk ik een heleboel hoor. Bij Mirre gaat het drinken uit de fles ook steeds beter (al moeten ze wel wachten tot ze echt begint te piepen van de trek en dan drinkt ze soms heel veel en soms heel weinig ) ... Ik kan me heel goed voorstellen dat je je veel zorgen maakt als er maar 50cc ingaat. Maar zoals je zelf al zegt - ze haalt het direct in
Appelsientje, we zijn weer begonnen met de Tommee Tippie, en heel langzaam begint ik te geloven dat ze het gaat snappen! Ze vindt het in ieder geval heel leuk om met de speen en de fles te spelen! Fijn dat het bij jou ook goed lijkt te gaan, wat kun je je zorgen maken he? Is het vrijdag goed gegaan? KDV belt deze week voor afspraak. Salapio, dat is hier ook pas als ze echt begint te jammeren van de honger denkt ze erover na om misschien iets uit de fles te drinken, anders ook echt niet! Toch een beetje hoop dat de tiet nog komt denk ik Een collega opperde om maar de bv af te bouwen omdat ze niet uit het flesje drinkt Heb maar heel wijs mijn mond gehouden!
Hoi hoi, Wat fijn dat Amber weer interresse toont in de fles! Ach als ze toch maar iets binnen krijgt toch? Vrijdag heeft Thijs 2x 60 gedronken en inderdaad als hij heel erg honger heeft. Hij drinkt gewoon zijn ergste honger weg en dan wacht hij op de tiet! Vandaag heeft hij 1x60 en 1x45 gedronken. Naja, ik heb me erbij neergelegd. Hij is vrolijk als ik thuiskom en kan dan ook eerst nog even knuffelen en dan snel maar aan de tiet. Hij haalt de schade dan wel in hoor! Maar dit een reden om af te bouwen .... nee dacht het niet! Juist een reden om door te blijven gaan dacht ik zo!
Hoi Appelsientje, Amber heeft vandaag voor haar doen goed gedronken! 1x 60 en 1x 90! We gebruiken nu de tommee tippie en als ze die ziet begint ze al te lachen. Mijn moeder had haar in het wippertje gezet, dan pakt ze zelf de fles en (met een beetje hulp van oma) dronk ze hem leeg! Net bij thuiskomst heerlijk lang bij mij gedronken en in slaap gevallen! Hoop dat het bij jou morgen ook weer goed gaat, ik merk dat ik nu een stuk rustiger op mijn werk zit! (nu nog slapen bij oma, maar dat is weer een ander verhaal )
nou Thijs raakt steeds meer geirriteerd aan de fles, zegt de oppas, het is een drama... Hij heeft vandaag 2 keer 40/45 gedronken... het wordt steeds minder. Ik zal zo even met haar bellen en overleggen wat we gaan doen. Toevallig heb ik vanavond hem met een tuitbeker gevoed en dat ging heel goed. Maar zowel Thijs als de oppas moeten daar handigheid in krijgen denk ik.... Oja en als ik heb gewerkt krijgt hij een uur na de voeding wat pap van mij (omdat mn borsten leeg zijn en meneer nog niet voldaan is). Beetje moedermelk met biobim, en dat kan hij heel goed van een lepeltje drinken/eten. Pfff.. het is wat! Maar ik ben blij voor jou en Amber en Oma natuurlijk dat Amber de tommee zo leuk vind! Hier wordt alleen maar met de tommee gespeeld en op de speen gekauwd ipv zuigen, en dan wordt hij boos omdat hij het er niet uit kan krijgen. Ik zit te denken dat misschien een 3 mnd speen op de tommee nog een idee is. Naja ik zal overleggen met de oppas... zucht...
Lees net je berichtje pas... Donderdag is het ook weer minder gegaan Ik denk dat ze echt alleen maar drinkt als ze hele erge honger heeft. Vandaag zat ze ook weer met de tommee te spelen, ze heeft de grootste lol met die speen, kauwen, zelf de fles beetpakken en dan proberen de speen in dr mond te krijgen. Maar drinken ho maar. Die biobim krijg ik niet naar binnen bij dr, ze laat alles er weer uit lopen. Ik denk nu maar zo, het is voor 2 dagen, de overige 5 verwen ik haar lekker met mijn melk! Het is wat met die eigenwijze kindjes! Als je de tip gevonden hebt, hoor ik het graag!
haha ja zo gaat het er hier ook aan toe! Even lekker kijken grijpen naar de tommee en kauwen maar! Maar drinken uit de Tommee fles, wat is dat? Ik durf heel voorzichtig te gaan juichen want Thijs heeft vandaag 1x60 1x70 en 1x90 gedronken! Maar ja altijd als ik denk dat het goed gaat, tja dan gaat het de volgende keer weer mis. Maar voor vandaag was het goed! We hebben de Tommee tuitbeker gekocht. Die kan je ook bij etos krijgen. Met winnie de pooh of tijgetje erop. Wij hebben de blauwe met de oranje tuit. Er staat antilek op en dat issie ook als je hem op de kop houd. Maar als Thijs er op kauwt dan gaat de opening open en komt er melk uit. Ook komt er melk als er op gezogen wordt, maar vereist lang zoveel kracht niet als een fles. Voor Thijs werkt dit als ik de oppas moet geloven, heel erg goed. Dus ik hoop de volgende keren ook..... Daarnaast heb ik de oppas opdracht gegeven om op vaste tijden te voeden, zodat hij niet te hongerig wordt en daardoor kwaad. Misschien nog iets voor jou om te proberen?
Dat wat Appeltje noemde, is de Nuby infa-feeder (heb even de Kinderen erbij gepakt ). Maar als je op google zoekt, kom je alleen maar engelse sites tegen . Maar hopelijk hebben jullie het niet meer nodig... En wat erg van dat kdv! (heb dit topic net helemaal doorgelezen) Ik zou ook huilend zijn weggelopen. Eva is vandaag geweest om te wennen en heeft een uur over de fles gedaan, ze vroegen zich al af of het normaal wel goed ging. Maar 1 van de leidsters is met haar in een kantoortje gaan zitten en is op haar gemak gaan voeden. Zo kan het dus ook en zo moet het ook. En Eva drinkt normaal goed uit de fles, alleen is ze heel snel afgeleid, ook aan de borst (ben soms ook een kwartier bezig voordat ze goed gaat drinken, ze heeft dan wel honger, maar vindt het leuker om te lachen naar mij ). Maar nu in een vreemde omgeving, met vreemde 'voedsters' en veel kinderen, is het gewoon even wennen. Jullie heel veel sterkte! Zou fijn zijn als jullie kindjes beter gaan drinken en jullie wat prettiger op jullie werk zitten! Liefs, Snoopy
Hier is het weer niks vandaag, mijn moeder belde net, ze heeft nog niets gedronken vandaag Ze ging het nog 1x proberen met de fles en anders weer met het lepeltje. Heb het kdv een boze mail gestuurd, zou vorige week gebeld worden om een afspraak te maken, maar niets gehoord. Werd gelijk gebeld, het was zo druk het was er doorheen geschoten Nou als ze het te druk hebben voor hun klanten weet ik zeker dat mijn kind daar niet meer naar toe gaat. Snoopy, fijn dat het goed is gegaan op het kdv!
Hallo, Helaas heb ik ook een flesweigeraar. Ik weet niet goed of ze de de speen zo vies vindt (een fopspeentje spuugt ze ook meteen uit), of dat ze de techniek niet beheerst. Ze kan ook niet goed op haar duimpje zuigen, dwz het lukt haar niet om vacuum te zuigen. Ik heb momenteel nog bevallingsverlof, maar moet ofwel op 9 juni weer beginnen, ofwel op 23 juli. De uitzendkracht die momenteel op mijn plek zit, heeft een sollicitatie lopen en als ze wordt aangenomen, dan moet ik op 9 juni terug naar mijn werk. Gelukkig is de creche op mijn werk en mag ik daar voeden. Mijn baas heeft al wel aangegeven er niet echt happy mee te zijn, ook al is het mijn recht en wijst mij er op dat het heel druk is om een fulltime baan in 3 dagen te doen. Door dit alles ben ik best wel in paniek geraakt en toen ik een tijdje terug buikgriep heb gehad, realiseerde ik me pas goed hoe afhankelijk Famke van mij is. Al met al kan ik momenteel slecht genieten van BV en zou ik zo graag op KV over willen gaan, om van deze stress af te zijn. Het heeft me al zoveel tranen gekost. Het is wel een beetje dubbel want het allerliefste zou ik ongestoord met BV door willen gaan: als het goed gaat, dan is het super fijn. Ik lees dus met jullie mee, want ook wij hebben al zo veel geprobeerd. Ik hoorde van de creche dat 1 moeder baat heeft gehad bij de zgn. schisis speen en die ga ik vanmiddag bij de thuiszorgwinkel halen. (ik heb al een hele range flessen en spenen in mijn bezit, haha). Appelsientje en Anneliesje, herkennen jullie die paniekaanvallen, of ben ik hier de enige in? Liefs, Marla
Hoi Hoi, Marla, welkom.... tja het is niet zo leuk he? Ik baal er ook nog steeds van, al kan ik het wel beter bij me neerleggen en lig er geen nachten meer van wakker. Wel ontzettend super dat de creche zo dichtbij is. Nou dan zou ik zeggen gebruik je kolf/voed recht en ga gewoon lekker live voeden, probleem opgelost toch? Of je geeft halverwege de dag een goede voeding live en de rest (proberen) met flesje? Ik weet nog dat het bij Thijs ook rond de drie maanden begon, eerst hoefde hij geen fopspeen meer en daarna de fles ook niet meer... ik geef toe het is ook niets zo'n speen. Onze kindjes zijn het gewoon verleert en willen alleen mama nog maar... mijn man vergelijkt het met bier uit een plastic bekertje, das hetzelfde bier, maar ook niet zo lekker. Ik denk dat je met Famke niet zoveel meer moet proberen, want die paniekaanvallen dat is niet leuk. Ze ruikt waarschijnlijk het flesje en raakt al in paniek. Als Thijs boos wordt stopt de oppas of mijn man ook met geven, anders krijgt hij er helemaal een afkeer van. Misschien kun je het bij 1 flesje laten en af en toe gewoon proberen (door een ander natuurlijk) misschien gaat het straks vanzelf wel over als ze naar de oppas gaat. Ik ben donderdag even langs het cb geweest, ik dacht eventjes wegen, want na drie weken soms maar 30cc en hooguit 120cc gedronken te hebben bij de oppas, maakte ik me wel zorgen. 400 gram aangekomen in 3 weken Dat is nog best veel! Ik heb er even over gepraat met de verpleegkundige en het is een herkenbaar probleem bij die kleintjes die bv krijgen. Maar zoals je ziet haalt hij het allemaal in en over de groei hoef ik me geen zorgen te maken. Hij geeft bij de oppas geen hongersignalen, omdat ik niet in de buurt ben. Dus de oppas voed hem (naja probeert) toch iedere 3 uur, zodat hij dan maar vaak kleine beetjes binnenkrijgt (met een tuitbeker, want de fles weet hij helemaal geen raad mee). Hij krijgt nu s avonds pap met een lepeltje en dat moet mijn man nu geven, in de hoop dat hij wat meer los van mij komt. En straks met de bijvoeding begint mijn man daar ook mee. De verpleegkundige zei dat het waarschijnlijk pas over gaat wanneer hij bijvoeding krijgt en niet meer geheel afhankelijk is van mij. Eigenlijk is hij bij de oppas heel vrolijk, slaapt goed, ook als hij dus niets heeft gedronken. Dus Thijs is gewoon een heel makkelijk kind, hij wacht gewoon tot mama thuis is (dan is het ook meteen aanvalluh!). Maar hij kan wel een beetje boos worden van de fles, hij heeft er gewoon geen zin in, dus pushen we niet teveel. Anneliesje, nog wat gehoord van het kdv?
Marla, wat een vervelende baas heb jij zeg. Maar laat je niet op je kop zitten door hem. Je hebt gewoon recht op 25% van je werktijd te gebruiken om te kolven of te voeden en dat mag je claimen. Het zou zonde zijn dat je door de insteek van zo'n klojo je borstvoeding laat schieten. Het lijkt wel alsof hij je wil ontmoedigen om te gaan kolven. Ik zou hem aanspreken op zijn gedrag, dat je het niet fijn vind en dat je zijn woorden als een grote druk ervaart. Desnoods vraag je PZ om advies. Is hij nou helemaal!