BV en zwanger

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Claartje79, 30 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wie heeft er allemaal ervaring met bv geven en een tweede zwangerschap. Sven is nu 6 maanden en krijgt BV met bijvoeding. Nu hebben we net ontdekt dat ik zwanger ben. Hrlrmaal super en we vinden het heerlijk twee vlot achter elkaar, maar ik maak me wat zorgen over de BV. Je leest zoveel datd it terug gaat lopen en dat veel kindjes helemaal niet meer aan de borst willen.

wat zijn jullie ervaringen hierin? is het een klein risico of iets wat zeer waarschijnlijk wel gaat egbeuren. ik zou zo graag iig een jaar vol maken en hopelijk zelfs daarna gewoon nog doorgaan!

2. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Tijdens je zwangerschap maak je prolactine aan. Dit remt de melkaanmaak. Het is bij iedereen verschillend maar je hoort idd vaak dat melkaanmaak achteruit gaat. Maar dat betekend dus niet dat je helemaal moet stoppen. Ook kunnen je tepels pijn doen tijdens het drinken.

Mijn ervaring: Sven heeft in een paar weken de voedingen afgebouwd van 4/5 naar 1 voeding (alleen de ochtend) Soms komt hij 's nachts nog en dan drinkt hij ook nog bij mij maar dat gebeurd niet meer zo vaak de laatste tijd. Het kan ook zijn dat je melk veranderd van smaak. Het kan zouter worden. Sven drinkt nadat hij bij mij gedronken heeft een halve beker water achter elkaar leeg. Ik hoop dat hij het op deze manier volhoudt zodat we kunnen tandemen. Afwachten maar.

Maar onze Svennen :) schelen een jaar dus hun melkbehoefte scheelt nogal vermoed ik. Ik zou goed informeren waar je op moet letten. Een lactatiekundige kan je goede informatie geven.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Prolactine: is het het hormoon dat zorgt dat er melk wordt gemaakt.

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven is wel een hele trouwe borst drinker. is een enorme hongerlap en geeft nog altijd voorkeru aan de borst boven bv uit de fles als ik aan het werk ben. hij is schter zo gek op z'n voeding dat hij de fles nooit zal laten staan! haha ik hoop dat dat ervoor zorgd dat meneertje goed kan blijven doordrinken bij mij.

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zal ik dan ook maar een berichtje achterlaten dan zijn we met 4 svennen!
    He Nemo ;) !

Britt

6. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Oh, dan bedoel ik dat de zwangerschap de aanmaak van prolactine remt. Sorrie, geef nog verkeerde info ook :rolleyes: Maar derest klopt wel aardig geloof ik 8)

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    volgens mij als ik het goed heb maak je tijdens de zwangerschap meer progesteron aan wat prolactine remt...

8. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Dit heb ik me ook altijd afgevraagd hoe het nou precies zit met de bv als je zwanger zou raken... Interessant hoor!

Claartje79, toevallig dat onze baby's op dezelfde dag geboren zijn zeg! Mijn kleintje is 6 voor 12 's nachts, dus toch nog op de 28ste ;)

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik ben ook heel erg benieuwd!

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij is het idd zo.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    en vanaf wanneer is dit meestal merkbaar en gaat het ook nog weer voorbij tijdens de zwangerschap? ik word er wat zenuwachtig van. vandaag heeft hij een beetje een hangdag, wil de hele tijd welk aan de borst (wil nu ook niet slapen bijv.) en ik ben meteen bang dat het aan de bv ligt. een gewone hangdag kan natuurlijk ook, maar word er best onzeker van. ik ben nog helemaal niet toe aan stoppen met de bv!

12. je bv zal soms idd terug lopen. Ik merkte het hier ook, soms was er veel en had ik echt drukkende, lekkende borsten en dan was het weer weken niks. Dan dronk Liene na het voeden een hele beker sojamelk na. Maar ik heb het nooit in mijn hoofd gestoken en altijd blijven bv geven. Nu heeft Liene geen speen en dienen mijn borsten dus ook als troosters. Dus dat ze zou stoppen had ik ook niet verwacht.

Je tepels kunnen ferm pijn doen met momenten, maar probeer vol te houden.

Nu heb ik ze allebei aan de borst en dat is dus echt zalig. Hoop dat het je ook lukt.

Maar mijn tip is: niet teveel over denken en zeker geen zorgen maken. Heeft hij na de voeding nog dorst, laat hem iets anders drinken. En blijf gewoon bv geven.

Deel Deze Pagina