kan ze dit doen?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door elsie22, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wan86

Wan86 Lid

1 feb 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Ben het met Wilma eens. Op die leeftijd is iedere overgang niet leuk. De moeder zou misschien ook meer kunnen stimuleren en tegen haar dochter zeggen dat het hartstikke leuk is bij papa.
    Is misschien lastig om altijd positief te zijn over een ex, maar wel het beste voor het kind, zodat die niet het gevoel krijgt te moeten kiezen.
    Misschien zegt ze wel alleen dat ze het niet leuk vind bij papa omdat ze zich dan schuldig voelt tegenover mama

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ze zegt heel vaak maar van mama mag het wel.... maargoed dat zullen vaak kinderen wel zeggen.

(ik wist vroeger ook altijd bij wie ik moest zijn voor iets haha.)

mijn mening is dat er hier andere regels waarschijnlijk zijn als bij haar moeder, hoeft ook niet overal hetzelfde tezijn, maargoed als ze hier is moet ze dus naar ons luisteren want wij hebben ook een kindje en we kunnen en gaan dus niet de regels en grenzen aanpassen als ze er is. ik snap heel goed dat dat lastig moet zijn voor haar.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Mss met de moeder overleggen.
    In de zin van: jullie gaan bvb naar een kinderboerderij, en de moeder kan al een paar daagjes op voorhand zeggen van je gaat met papa geitjes zien en kippen en wil je dan goed kijken voor mama of er ook zwarte geitjes zijn. Enfin is een vb hé.
    Ik bedoel dat mama haar al voorbereid en ook er in meegaat (zoiets van bij papa heb je toch zo'n grote tuin en daar kan je lekker in voetballen).
    Ik vind immers dat een kind ook bij de papa moet zijn en dat het daar soms een beetje voor gepusht moet worden

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

precies, als zij zegt dat ze niet terug wil zeggen we altijd dat mama haar mist. vinden wij ook moeilijk om te zeggen maar ga niet kwaad spreken over haar moeder waar ze bij is.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Kind van 4 hoort gewoon naar haar vader te gaan of ze nou wil of niet. (of er moet sprake zijn van mishandeling ed). De overgang voor zo een kind is vaak moeilijk. Andere regeltjes misschien net wat leuks gedaan met mama. Ik hing vroeger totaal over de rooie om mijn moeders nek omdat ik niet naar papa wou!! Op zondag hing ik net zo panisch om papa zijn nek ;). Mijn moeder heeft altijd gezegd je gaat naar je vader en op je 18e zoek je het zelf maar uit!
    Ik heb een geweldige band met mijn vader en weet niet of ik die had gehad zonder "dwang".

Als er een omgansregeling op papier staat zowel via kort geding en/of een bodemprocedure, en de weigering van omgang gaat niet overleg of na goedkeuring met/van de vader. En met de moeder is geen goede band of niet mee te praten.
    Doe dan aangifte!

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja ze kan idd ook zo hysterish doen bij ophalen en wegbrengen, moeder haakt daar gelijk op in van ze wil niet dus dan hoeft ze niet. ookal gaat het altijd prima als ze hier is.

er staat geen omgangsregeling op papier helaas, vriend is bang dat als hij naar een advocaat gaat ofzo en dat wil dat het een lastige strijd gaat worden en dat ie haar nooit meer mag zien ofzo.

wat gebeurt er als mijn vriend aangifte zou gaan doen?

7. Dana

Dana Niet meer actief

Hij kan op die manier een omgangsregeling afdwingen en de moeder "dwingen" toch dochter te brengen ondanks dat ze niet wil. Ik zou toch maar eea op papier laten zetten hoor, ze zullen nooit zonder goede reden de omgang met vader ontzeggen. Het is dus wel het proberen waard.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja en nee ;) Zo was mijn moeder ook, wij werden toch wel dringend verzocht naar Pa te gaan in de omgangsregeling. En daar golden totaal andere regels (zo had mijn vader geen TV - de horror!!!) en gingen wij ook met tegenzin. Ik heb geen fantastische band met mijn vader. Wij hadden bij Pa andere regels als bij Ma. Niet dat mijn moeder ons totaal vrij liet (in tegendeel zelfs), maar mijn vader was bijzonder rechtlijnig en niet voor enige vorm van overreding vatbaar (terecht of onterecht). Zijn wil was wet ... mijn moeder kon nog wel eens onze kant inzien...

Ik denk dat de vader en de moeder eens om tafel moeten zitten om te zien hoe je dit zo pijnloos mogelijk opvolgt. Gelden er nou echt zo extreem andere regels bij de vader dan thuis? Als dat zo is moet je eens kijken of het niet zinvol is de regels in beide huizen wat dichter bij elkaar te brengen. Het is voor een kind natuurlijk niet bevorderlijk om iedere keer in een andere set van regels te moeten leven. Een kind van 4 vind dat moeilijk te behappen.

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die omgangs regeling is er voor hem zodat hij een stok achter de deur heeft als mama dochterlief bij hem weg houd.
    Zoiets moet gewoon geregeld worden simpel weg zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn en zich er aan houden.
    Vind het niet slim om zoiets niet te regelen.
    Maar dat staat even los van dit hele verhaal.
    Ik denk dat het tijd wordt voor overleg met moeder om hier samen op dezelfde manier mee om te gaan. Hoop dat moeder inziet dat zo een houding averechts werkt voor het gevoel van veiligheid bij de kleine meid.
    Als ze nu zegt nee hoeft niet als je niet wil en het komt straks haar een keer beter uit als ze toch gaat. Wat zegt ze dan?
    En dan moet t kind ineens wel terwijl ze net door haar thuis te houden als dochter niet wil zonder woorden dochter gelijk heeft gegeven in haar angst voor die overgang. Dan is ze zelf ook niet meer 100% betrouwbaar.
    Zo ondermijn je EN de veiligheid bij papa EN de veiligheid bij mama.

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vind ook dat er wat op papier moet komen te staan, idd als stok achter de deur voor hem, vaak genoeg met hem er overgehad maar hij is en beetje eigenwijs.

meisje heeft s'nachts nog een speen, prima en overdag hoor je haar er niet over. als zou ik zelf allang gezegd hebben van je bent nu 4 en klaar met die speen, maarja ze is hier 2 nachtjes dus dat heeft totaal geen zin. s'ochtends als ze wakker word moet ze hem hier in dr bedje leggen en klaar.

11. Dana

Dana Niet meer actief

Ik denk net zo over die speen. ;)
    Wat ik me afvraag, betaald hij alimentatie? Dat gaat toch vaak samen met het recht op omgang? Dan zou er dus al iets op papier staan.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij betaald idd aan haar voor het meisje. ze hebben toen ze uitelkaar gingen niks geregeld eigenlijk. in het begin kwam ze hier elk weekend, toen was ik nog niet met hem hoor. na een paar maanden ofzo kwam ze 1x in de 2weken. schoolvakanties is ook zo'n ding, inprincipe heeft vriend recht om de helft van alle schoolvakanties, maar dat gebeurd nooit! nu mag ze na lang praten en doen van de zomer een weekje met ons mee.

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Alimentatie en omgangsrecht staat volledig los van elkaar. Stel hij betaalt geen alimentatie, dan nog behoudt hij het recht om zijn kind te zien.

Dat even tussendoor :)

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou als eerste alles goed regelen op papier..

en ten 2e.. als je zelf al zegt dat je ziet dat het meisje bij mama veel meer thuis is dan bij jullie.. dan zou ik daar eens wat aan gaan doen..

heeft ze een eigen slaapkamer ? (een leuke meisjeskamer.. niet gewoon een saaie kamer met een bed erin en klaar.. )
    heeft ze haar eigen speelgoed daar staan? wat kleertjes daar liggen? knuffelbeertjes? eigen kommetje? bordje? bestek enz?.. eigen douchegel... en noem maar op allemaal.

zo'n kleine dingetjes vind ik erg belangrijk.. vooral omdat er nog een kindje is die wel alles eigen heeft bij jullie thuis, dan moet zijn dochtertje dat ook hebben..

misschien is het wel al allemaal zo.. dan heb ik niets gezegd ;)

en idd, de regels een beetje aan elkaar aanpassen.. voor een kleine meid van 4 is dat wel nodig vind ik !

15. Dana

Dana Niet meer actief

Hij staat wel volledig in zijn recht als hij naar een advocaat gaat, zeker als hij alimentatie betaald, dan wordt moeders maar kwaad hoor, persoonlijk vind ik (ik weet niet of dat wettelijk ook zo is) dat als je alimentatie betaald je dan ook zeker recht hebt op tijd met je kindje.

16. Dana

Dana Niet meer actief

Oh okay, bedankt, wist ik niet ;)

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ze heeft hier een eigen kamer, naja wel samen met haar broertje hier omdat wij maar 2 slaapkamers hebben. ik vind het een saaie kamer! wil daar zeker ook wat aandoen.

haar speelgoed staat ook gewoon in de kamer, foto's van haar. eigen beker, bord en bestek heeft ze. we doen alles om haar thuis te laten voelen natuurlijk.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat zegt mijn dochter ook, dat gaan alle kinderen een tijdje doen ;) jouw zoontje waarschijnlijk ook.

Ik denk dat het doorzetten is, en gewoon normaal doen als ze er is, niet extra leuk gaan doen.

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn vriend heeft er nogal een handje van ze extra te verwennen als het meisje hier is. hij zegt ik wil het gewoon leuk hebben, waarop ik dan zeg een kind heeft het ook leuk als er grenzen zijn.

20. Dana

Dana Niet meer actief

Sterker nog, het wordt minder verwarrend met grenzen die duidelijk elke 2 weken aanwezig zijn, daar heeft ze houvast aan. Weet ze waar ze aan toe is.

Deel Deze Pagina